کد خبر: ۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار:۲۱:۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر با هدف برقراری عدالت دستمزدی تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: علی باقری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساری اظهار کرد: طبق ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار، به دلیل پیشگیری از بهره کشی، کارگاه‌های دارای بیش از ۵۰ نفر کارگر و شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی، مشمول طرح طبقه بندی مشاغل بوده و ملزم به اجرای این طرح هستند.

وی گفت: در طرح طبقه بندی مشاغل با بررسی هر شغل، شناسنامه شغلی برای آن ایجاد خواهد شد و با توجه به عواملی همچون مهارت، تجربه، سابقه، مدرک تحصیلی، شرایط محیطی و کاری آن شغل و حتی پیش بینی و در نظر گرفتن آسیب‌های ناشی از آن شغل، جدول امتیازاتی تهیه و به واسطه آن امتیازات رده و سطح آن شغل از سطح بندی ۲۰ گانه طرح طبقه بندی مشاغل مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از موارد مهم در طرح طبقه بندی مشاغل، شناسنامه شغل است که گروه، طبقه شغل، شرایط احراز شغل، شرح مهارت‌ها و توانایی‌های لازم و شرح وظایف در آن مکتوب خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: افزایش بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در راستای پیشگیری از حوادث ناشی از کار باید در دستور کار باشد.

مدیرکل تعاون مازندران: لازمه برقراری عدالت دستمزدی طبقه بندی مشاغل است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه این اداره کل در حوزه‌های اشتغال، روابط کار، بازرسی کار، تعاون و اجتماعی از برترین‌های کشور است، تصریح کرد: اداره کل تعاون مازندران در بخش تحقق اشتغال و همچنین جذب تسهیلات تبصره ۱۸، رتبه برتر کشوری را در اختیار دارد.

باقری بر لزوم تعیین‌ تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در استان تاکید کرد و افزود: جذب منابع اعتباری مورد نیاز برای بخش تعاون باید حداکثری باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش کم‌سابقه تسهیلات برای بخش تعاون، خط اعتباری ۸۰ هزار میلیارد ریالی در کشور ایجاد شد که فرصت مطلوبی برای تعاونگران و مردم است.

این مقام مسوول بر لزوم استفاده تعاونی های این استان از فرصت طلایی ایجاد شده به منظور استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد و گفت: تعاونی ها برای استفاده از این تسهیلات باید در سامانه جامع هوشمند تعاون کشور ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون مازندران: لازمه برقراری عدالت دستمزدی طبقه بندی مشاغل است

وی بیان کرد: در بحث تعاونی‌های سهام عدالت نظارت قانونی و مستمر باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در حوزه روابط کار، هیات‌های حل اختلاف کار باید استقلال داشته باشند، گفت: باید به نامه های دیوان عدالت اداری در سریع ترین زمان ممکن پاسخ درست داده شود.

باقری با عنوان اینکه در حوزه اشتغال باید از ظرفیت مراکز مشاوره کارآفرینی و کاریابی‌ها به نفع مردم استفاده شود، افزود: سامانه جستجوی شغل ظرفیت بزرگی است که باید کارجویان و کارفرمایان برای ثبت‌نام در آن اقدام کنند.

وی گفت: در بحث مشاغل خانگی با توجه به رشد کم سابقه اعتبارات مربوط به آن، نیازمند ایجاد بازار فروش هستیم و در این راستا درصددیم مکانی را در قالب بازار در شهرستان ها برای این دست از محصولات ایجاد کنیم که اتفاقات خوبی در حال انجام است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی