تاریخ انتشار:۱۳:۱۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۳
عصر دنا: آتش‌سوزی وسیع در جنگل خائیز به شدت رد حال گسترش است و با این روال امکان مهار تقریبا غیرممکن است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،از روز گذشته آتش به جان منطقه حفاظت شده خائیز افتاده و علاوه بر نابودی جنگل‌ بلوط حیات وحش را به خطر انداخته است.

با وجود اعزام نیروهای مردمی و اداری برای اطفای حریق اما مشکلات بسیاری سد راه نیروها قرار دارد و وزش باد سرعت آتش را دو چندان کرده است.

تکرار حادثه خائیز در حالی است که هفته اخیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در دیدار دادستان ادعای کاهش 80 درصدی آتش سوزیها در مناطق حفاظت شده با اندیشید تدابیر لازم خبر داده بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه: آتش‌سوزی‌ها عمدتاً تعمدی بودند، گفت: اندیشیدن تدابیر برای کاهش میزان آتش‌سوزی‌ها، برنامه‌ای بود که به جد در دستور کار تیم مدیریتی محیط‌زیست استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تمهیداتی اندیشیده شده از جمله توزیع وسایل اطفای حریق در بین دهیاران و اعضا شورای اسلامی روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مسدود کردن مسیرهای منتهی به مناطق حساس، شناسایی نقاط بحرانی و حادثه‌خیز، ایجاد آتش‌بر و راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع اطفا حریق منجر به کاهش ۸۰ درصدی میزان آتش‌سوزی‌ها حفاظت شده تخت مدیریت شد.

جاودان‌خرد راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین را از دیگر اقدامات محیط‌زیست در حوزه محیط طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: بخشی از مناطق حفاظت شده به سیستم آنلاین پایش مجهز شده‌اند و به‌دنبال راه‌اندازی این سیستم در همه نقاط مناطق حفاظت شده‌ایم، کما اینکه تعداد زیادی از متخلفین پارک ملی دنا با سیستم پایش آنلاین شناسایی و اعمال قانون می‌شود.

فیلم|روایت تصویری از مرگ خائیز/اینجا درختان ایستاده می‌میرندفیلم|روایت تصویری از مرگ خائیز/اینجا درختان ایستاده می‌میرندفیلم|روایت تصویری از مرگ خائیز/اینجا درختان ایستاده می‌میرند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی