تاریخ انتشار:۰۰:۴۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: پایگاه بسیج مسجد جامع شهر یاسوج؛ با اجرای صدها کار شاخص در حوزه های مختلف، الگویی مردمی برای کار تمیز فرهنگی و انقلابی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، پایگاه بسیج مسجد جامع شهر یاسوج با اجرای صدها کار شاخص در حوزه های مختلف، الگویی مردمی برای کار تمیز فرهنگی و انقلابی است.برای معرفی بیشتر این پایگاه با داریوش داور 42 ساله فرمانده آن پایگاه گفتگو کرده ایم.

وی با بیان اینکه دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستم و ۱۶ سال است فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع شهر یاسوج را برعهده دارم،افزود: مسئولیت گروه جهادی شهید صدیقی نژاد مسجد جامع،مسئولیت اجرایی مرکز نیکو کاری مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج و عضو قرارگاه جهادی و امدادی ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر خدمات اینجانب است.

داور در مورد دلیل موفقیت پایگاه بسیج این محله گفت: هر تشکل برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده مسیری را پیمایش میکند که پایگاه های موفق بسیج در کهگیلویه و بویراحمد از این قاعده مستثنی نبوده اند به طوری که حضور بسیجیان در تمامی ماموریت‌های محوله و تکمیل شورای پایگاه، از جمله عوامل اصلی موفقیت آنان است.افزون بر این مسأله مهم، برگزاری حلقه های تربیتی و فعالیت‌های ورزشی متنوع مانند فوتسال، فوتبال دستی و تنیس نقش مهمی در ایجاد انگیزه و همبستگی بین بسیجیان داشته است.

پایگاه بسیج مسجد جامع شهر یاسوج؛ الگویی مردمی برای حرکت‌های خودجوش فرهنگی

وی اضافه کرد: همچنین، برنامه‌های ویژه بسیجیان، نشست‌های روشنگری و بصیرتی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری یادواره‌های شهدا و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی تربیتی نیز به تقویت اجتماعی و فرهنگی پایگاه کمک کرده‌اند.

داشتن خانه تخصصی سرود استان با محوریت گروه منتخب کشوری "پسران خورشید" از دیگر دلایل موفقیت بسیجیان این محله در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که این گروه برنامه‌های متنوعی را در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا کرده و در جشنواره‌های آوای چکاوک نیز مقام اول را کسب کرده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع یاسوج گفت:بیش از ۳۰۰ سرود پاتوقی در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا شده است و کاروان شادی پیمای آوای چکاوک از سال ۱۳۹۹ تاکنون راه اندازی شده و اجراهای پاتوقی مختلفی در همه مناطق استان انجام داده است. همچنین، برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق کم برخوردار شهر یاسوج نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: مدیریت اجرایی طرح تربیتی (قرار ما مسجد) برای اولین بار در استان نیز از دیگر دلایل کسب موفقیت پایگاه بسیج مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج است.

توزیع بسته های معیشتی، ساخت مسکن ویژه مستمندان، توزیع بسته های لوازم التحریر ویژه دانش آموزان نیازمند، برگزاری اردوهای جهادی و خدمات دندان پزشکی در مناطق محروم، شناسایی و سرکشی از خانواده های کم برخوردار حاشیه شهر، دستگیری و حمایت از کودکان کار، اهدای چندین سری جهیزیه به زوج های نیازمند از فعالیت های فرهنگی و تربیتی در پایگاه بسیج مسجد جامع بوده است.

پایگاه بسیج مسجد جامع شهر یاسوج؛ الگویی مردمی برای حرکت‌های خودجوش فرهنگی

داور همچنین برگزاری حلقات تربیتی صالحین، برگزاری نشست های معرفت افزایی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، برگزاری حلقات و کلاس های آموزشی و درسی، برگزاری تمامی مناسب های مذهبی و ملی و ایام الله رسمی کشور با عناوین متفاوت را از دیگر برنامه های فرهنگی اعلام کرد.

به گفته داور بسیجیان مسجد و پایگاه ما در حوزه اشتغال زایی نیز فعالیت داشته‌اند و چندین نفر را به بسیج سازندگی و بنیاد برکت جهت وام اشتغال زایی معرفی کرده‌ و مشغول بکار شده اند.

این فرمانده موفق بسیج بیان کرد: برنامه های فرهنگی مسجد ما نقش مهمی در برنامه‌های پایگاه های برگزیده بسیج استان داشته است. برنامه‌هایمان در مسجد برگزار می‌شود و از طریق مسجد قابلیت همدلی و مساوات را تجربه می‌کند.

وی گفت:حضور در مسجد باعث شکل‌گیری یک شبکه عظیم از افکار نو و بدیع از تمامی رده‌های سنی می‌شود. این شبکه افکار به ایجاد تشکل‌ها و حلقه‌های فکری منسجم، انقلابی و متعهد منجر می‌شود. مسجد به عنوان پایگاه تعالی بخش جهت جذب جوانان و نوجوانان انقلابی همواره مورد توجه بوده و هست.

پایگاه بسیج مسجد جامع شهر یاسوج؛ الگویی مردمی برای حرکت‌های خودجوش فرهنگی

داور افزود:انگیزه و جذابیت برنامه های پایگاه بسیج برای نوجوانان و جوانان بسیجی که در کنار ما هستند و با ما همکاری می‌کنند، شامل همدلی بدون وجود هرگونه نگاه قومیتی و فکری، جذب از تمامی سنین با هرگونه بینش فکری، تقسیم کار و دادن مسئولیت به نیروی جوان جویای نام و موفقیت، و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز متشکل از بسیجیان جوان و خوش ذوق است.


وی در پایان گفت: برای رشد و پیشرفت معنوی بسیجیان خود، برنامه‌هایی مانند کتابخوانی، تحلیل سیاسی، دعا و نیایش را داشته‌ایم. همچنین، با ایجاد کانون و مرکز علمی و فرهنگی و تربیتی، کالس‌های درسی و مطالعه دانش‌آموزان را برگزار می‌کنیم که تاکنون منجر به بیشترین آمار قبولی در کنکور سراسری و دانشگاه‌های دولتی کشور شده است.

انتهای پیام

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی