تاریخ انتشار:۰۰:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
گفت‌وگو با فرمانده جوان موفق‌ترین پایگاه بسیج یاسوج
عصر دنا: پایگاه حضرت معصومه«س» شهرک ولایت با انجام فعالیت‌های متنوع به عنوان موفق‌ترین پایگاه بسیج یاسوج معرفی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،بسیج و تفکر بسیجی در تحولات فرهنگی،اجتماعی و سیاسی نقش آفرین است پایگاه‌های بسیج پایگاه‌های بسیج توسط اقشار مختلف موجب اثرگذاری بیش از پیش حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی شده و به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمک قابل توجهی کرده است.

پایگاه حضرت معصومه شهرک ولایت یاسوج یکی از پایگاه‌هایی است که به خاطر فعالیت‌های خوب و رضایت‌بخش به عنوان پایگاه موفق و الگوی بسیج انتخاب شده است.به همین مناسبت بر آن شدیم گفتگویی با فرمانده این پایگاه داشته باشیم.

خودتان را معرفی بفرمایید:

مهدیه علیزاده هستم ، ۳۰ سال سن دارم دارای لیسانس مهندسی آب و خاک .از سال ۹۶ فرمانده پایگاه حضرت معصومه شهرک ولایت را بر عهده دارم.

با توجه به کسب عنوان موفق در پایگاه بسیج چه عاملی را در این برتری موثر می‌دانید

اول از همه عنایت پروردگار بعد از آن اجرای برنامه های متنوع و برنامه ریزی شده برای قشر های مختلف موجب حضور اقشار مختلف در پایگاه شده که با همکاری همه مجموعه الحمدالله توانستیم موفق عمل کنیم.

فرمانده جوان پایگاه بسیج
چه نوع فعالیت‌هایی اجرا کردید ؛ در صورت امکان نمونه‌هایی از برنامه‌های موفق خود را بیان کنید

در بحث گروه جهادی اقداماتی از قبیل ؛خدمات مشاوره ای،کمک هزینه درمان ، کلاسهای آموزشی ،کلاسهای تقویتی،بسته های کمک معیشتی ،بسته های لوازم التحریر، کمک جهیزیه و...انجام دادیم و با استقابل خوب بسیجیان همراه شد.

پایگاه شما در زمینه فرهنگی و تربیتی چه فعالیت‌هایی داشته است؟

کارهای فرهنگی تربیتی بسته به رده سنی متربیان متفاوت هست،مثلا در رده سنی دختران خردسال در قالب بازی های تربیتی فرهنگی ،قصه خوانی، ایستگاه نقاشی ،در رده نوجوان کارگاه های دخترانه ،برگزاری جشن تولد در پایگاه مقاومت،اجرای مسابقات ورزشی ، برگزاری گعده ها در مکان های مختلف ، دوره های مطالعاتی ،مسابقه کتابخوانی و کلاسهای مهارتی نمونه‌هایی از برنامه ها بود.

آیا در حوزه اشتغالزایی هم فعالیت داشته اید؟

بله ، با همکاری فنی و حرفه‌ای کلاس‌های مهارتی برگزار و بعد از کسب مهارت نسبت به راه‌اندازی مشاغل خرد اقدام کردیم.علاوه بر این صندوق های قرض الحسنه پایگاه نیز باعث رونق خیلی از کسب و کار ها شده است.

فرمانده جوان پایگاه بسیج

رویکرد مسجد محوری تا چه حد در برنامه های شما نقش داشت؟

قطعا مسجد سهم بسزایی در اجرای برنامه های پایگاه های مقاومت و به ثمر رسیدن اهداف پایگاه دارد ،زیرا یکی از اهداف مهم پایگاه برقراری ارتباط متربیان با مسجد هست .

انگیزه و جذابیت برنامه های پایگاه بسیج برای نوجوانان و جوانان بسیجی که در کنار شما بوده و با شما همکاری می کنند چیست؟

مهمترین عامل جذب قشر نوجوان و جوان اخلاق مداری و داشتن برنامه های متنوع و خلاقانه است. قشر نوجوان و جوان مشتاق فعالیت های تربیتی،آموزشی و ورزشی هستند و با پایگاه انس دارند به همین خاطر با ذوق و انگیزه شرکت می کنند و احساس خستگی ندارند.

برای رشد و پیشرفت معنوی بسیجیان خود چه برنامه هایی داشته اید؟

تحلیل سیاسی، دعا و نیایش از جمله برنامه هایی است که در این راستا اجرا می شود همچنین برگزاری جلسات ختم قرآن و مجالس خلانگی با استقبال بی‌نظیر مواجه شده است و رشد معنوی پایگاه را در پی داشته است.دوره های مطالعاتی و مسابقات کتاب خوانی ،برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی با استفاده از سخن رانان مجرب از دیگر برنامه هاست.

فرمانده جوان پایگاه بسیج

تمرین کار گروهی و جمعی چگونه در پایگاه بسیج شما رقم می خورد؟

کار پایگاه بسیج در صورتی پیش می رود که کار به صورت جمعی و تشکیلاتی انجام شود. کار گروهی در پایگاه نهادینه شده و تلاش بر این است با ورود هر عضو جدید در مرحله نخست استعدادیابی شود و متناسب با استعداد به آن فرد مسئولیتی واگذار شود. اعضای پایگاه با همکاری،همدلی و تعامل کارها را پیش می برند.

 انگیزه شما از خدمت در پایگاه چیست و نوع همکاری شما به چه صورت است؟ آیا بابت تلاش های خود حقوقی دریافت می کنید یا به صورت جهادی است؟

خیر هیچ کدام از فرمانده پایگاه های مقاومتی حقوق دریافت نمی کنیم.با انگیزه الهی و خدمت جهادی برای تربیت جوان مومن انقلابی فعالیت داریم امیدواریم خدمت جهادی منجر به تربیت نسل زمینه ساز ظهور شود و ان شاءالله همه ما بتوانیم در راستای اهداف انقلاب و آرمانهای امام قدمی برداریم.

برای شما و همه نیروهیا مخلص بسیجی آرزوی موفقیت داریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی