تاریخ انتشار:۱۸:۱۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
خطیب جمعه سرفاریاب به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری در هفته آینده اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری اصل مهم این انتخابات و باعث اعتبار و تضمین اقتدار ملی و مانع تجاوز دشمن خواهد بود و در کنار آن انتخاب فردی که در همه ابعاد (قدرت اجرایی، امانتداری، صداقت و اخلاص، متعهد به مبانی انقلاب) اصلح و همانند شهید رئیسی اهل خدمت خالصانه به مردم باشد، از موارد مهم مورد توجه در این انتخابات برای همه ما باید باشد.
 حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی و با بیان اینکه تبلیغ دین به معنای رساندن پیام های الهی به بندگان است، افزود: بعد از پیامبران و اولیاء و معصومین، تبلیغ احکام الهی که امری ضروری است بر عهده عالمان دین( طلاب، روحانیون، مربیان و معلمان و...) است.
وی با تبریک دهه ی امامت و ولایت و ولادت امام هادی(ع) و عید بزرگ غدیر، اصل غدیر و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی امر مسلمین بعد از پیامبر را از نعمت های بزرگ الهی دانست و افزود غدیر را با هر روشی که در توان دارید،(تبلیغ و تبیین، حضور در جشن ها و امکانات مادی) باید گرامی بداریم.
وی با گرامی داشت یاد و خاطر شهید بهشتی و همراهان و هفته قوه قضائیه، شهید رئیسی را از شاگردان شهید بهشتی و اهل اخلاص و عمل دانست و در ادامه به موضوع اثرات مخرب استفاده از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: منشأ بسیاری از آسیب ها و مشکلات در جامعه به اعتیاد به مواد مخدر بر می گردد که مراقبت از نوجوانان و جوانان در این زمینه با توجه به شرایط موجود، امری لازم و ضروری است.
گزیده خطبه های نماز جمعه چرام؛
حجت الاسلام فرهمند امام جمعه ی موقت شهر چرام در جمع نمازگزاران این شهر با گرامی داشت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن بزرگترین عید مسلمانان گفت:حقیقت غدیر و معرفی امیر المومنین(ع) به عنوان ولی امر امت اسلامی جانشین پیغمبر یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال است .
حجت الاسلام فرهمند افزود: غدیر یک مسئله شیعه نیست مطعلق به همه ی انسانها و ملتهاست چون به معنای حاکمیت عدل و حاکمیت فظیلت و حاکمیت ولایت الله است.
وی همچنین گریزی به موضوع مهم کشور زد و انتخابات را یک امر مهم دانست و گفت: حضور حد اکثری و انتخاب اصلح ضامن قدرت پیش از پیش و پیشرفت انقلاب اسلامی است.
گزیده خطبه های نماز جمعه پاتاوه؛
حجت‌الاسلام ایمانی تبار به فرمان حضرت امام خمینی (ره)در تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات سازماندهی و نظارت و برنامه ریزی در بیان معارف و احکام و ترویج دین و نظارت بر اجرای صحیح برنامه های دینی است. طرحی توسط سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش پرورش برای ترویج برنامه های مذهبی و قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در ایام دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نام گذاری شده است، قرار داریمژ، عید قربان عید بندگی و ولایت است در داستان ذبح اسماعیل توسط حسرت ابراهیم بندگی و اطلاعات پدر و ولایت پذیری را مشاهده می‌کنیم. عید غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت است و خداوند متعال در آیات قرآن به ای پیامبر آنچه که به تو نازل کرده‌ایم ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی رسالتت را انجام ندادی و دین ناقص است این آیات در بیان ولایت حضرت علی (ع) است و در این روز دین کامل شده است.
امروز اعیاد و روزهای بزرگ در تاریخ اسلام است و عاشورا در امتداد عید  قربان و غدیر است در واقع در غدیر به دلیل عدم ولایت پذیری و سرپیچی از فرمان خدا سبب شد تا عاشورا رخ داد و از ولایت امام معصوم محروم شدند.
خطیب موقت  جمعه پاتاوه به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و ادامه داد: در آن روزهای آیت الله شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند. یکی از مهمترین شئون حکومت اسلامی برپایی حقوق صاحبان حق است که از طریق دستگاه قضایی مستقل و مقتدر و عدالت محور خواهد بود و امروز
وی گفت: در ۸ تیرماه انتخاب ریاست جمهوری برگزار می‌شود. در کلیدواژه‌ی سخنان رهبر معظم انقلاب انتخابات را امری مهم می‌دانند زیرا باید مدیریت فرهنگی و اقتصادی کنترل تورم، مسکن رشد اقتصادی و امنیت سیاسی و اجتماعی و... را از طریق ریاست قوه مجریه دنبال می‌شود. برای انتخاب مناسب باید به دقت عمل کرد و ویژگی‌های را بررسی و افراد دارای تعهد و مسئولیت پذیر و متعهد به انقلاب اسلامی را انتخاب کرد همه کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند در معرض انتخاب قرار دارند اما باید فردی که مدیر، باتقوا، خستگی ناپذیر، روحیه جهادی و انقلابی، برنامه محور، دارای وعده های عملی، خدمت گذار صدیق باشد باید انتخاب کرد.
گزیده خطبه های نماز جمعه دهدشت
امام جمعه دهدشت گفت: اهمیت رعایت تقوای سیاسی در انتخابات و پرهیز از تخریب دیگران برای معرفی کاندیدای خود یک ضرورت است.
حجت الاسلام علی وحدانی‌فر، با اشاره به نزدیکی انتخابات بر اهمیت رعایت تقوای سیاسی تأکید کرد و افزود: در انتخابات باید از تخریب‌های ناصواب به دلیل حب و بغض پرهیز کنیم.
وحدانی فر ادامه داد: به جای تخریب دیگران، خصوصیات مثبت کاندیدای خود را بیان کنیم.
وی همچنین با تبریک عید غدیر بیان کرد: غدیر روز ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) است و باید این روز را با عظمت برگزار کنیم.
امام جمعه دهدشت گفت: دادن یک طعام در روز غدیر به مثابه دادن طعام به همه انبیا است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر انتخابات را حماسه‌ای خواند که افق‌های جدیدی را باز می‌کند و افزود: حضور حداکثری در انتخابات بت قدرت استکبار را می‌شکند.
وحدانی فر گفت: رئیس جمهور باید مدیریت راهبردی داشته باشد و مشارکت بالا و انتخاب صحیح دو عامل اصلی این راهبرد هستند.
وی در تبیین انتخاب اصلح اظهار داشت: ببینید اطرافیان کاندیداها چه کسانی هستند.
امام جمعه دهدشت گفت: ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که بر مسائل کشور تمرکز داشته باشد، فعال، خستگی‌ناپذیر و فساد ستیز باشد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر همچنین به مناسبت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه در بررسی پرونده‌ها نشان داده که برایش فرقی نمی‌کند انسان مفسد در چه جایگاهی باشد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین