تاریخ انتشار:۱۸:۰۷ - ۰۱ تير ۱۴۰۳
معاون قضایی دادگستری استان خبر داد:
عصر دنا: معاون قضایی دادگستری استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای اخیر دولت اظهار داشت: دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر استان بالاترین نرخ رسیدگی را در سطح کشور داشته‌ است که ۱۱۳ درصد می‌باشد و از نظر رتبه حائز رتبه نخست در سطح کشور می‌باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حسنعلی فاتحی گفت: پیشگیری از وقوع جرم صرفاً وظیفه دستگاه قضایی نیست، این موضوع وظیفه همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی می‌باشد و دستگاه قضایی نقش مرجع را دارد که ۱۵ دستگاه و سازمان اداری و دولتی عضو ثابت شورای پیشگیری و همچنین ۳۰ دستگاه دیگر نیز در این موضوع عضویت دارند.
وی عنوان کرد: در خصوص وضعیت عملکردی دستگاه قضایی استان در یک سال گذشته، نرخ رسیدگی ۱۰۷ درصدی در مراجع قضایی استان را داشته‌ایم و تعداد پرونده‌های موجود ۳۲ هزار و ۶۶۰ پرونده در سال ۱۴۰۲ بود که طی یک سال به ۲۰ هزار پرونده کاهش پیدا کردند یعنی طی ۹ ماه گذشته ۱۰ هزار و۳۵۲ پرونده رسیدگی و اظهار نظر و از چرخه رسیدگی خارج شده‌اند.
دکتر فاتحی معاون قضایی رئیس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلی نماز جمعه یاسوج در جمع نمازگزاران عنوان کرد: در دادگاه‌های عمومی استان نرخ رسیدگی ۱۰۵ درصد بوده است که استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور رتبه دوم کشور را دارا می‌باشد و همچنین دادگاه‌های تجدید نظر استان نرخ رسیدگی ۱۰۲ درصد بوده که در سطح کشور جایگاه چهارم کشوری را به دست آورده‌ایم.
وی عنوان کرد: شاخص میانگین مانده شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان از ۱۵۰ پرونده به رقم ۷۵ پرونده کاهش پیدا کرده است و در دادگاه‌های انقلاب استان ۱۰۴ درصد بوده که در جایگاه سوم کشور قرار گرفته‌ایم. همچنین دادگاه‌های کیفری یک استان نیز نرخ رسیدگی ۱۰۲ درصد بوده که با مانده ۲۷ پرونده جایگاه هشتم را در کشور داریم.
فاتحی گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و مشکلات مردم، پرونده‌های رسوبی و مُسن در دادگاه‌ها می‌باشد که دارای سن حداقل یک سال می‌باشند و در راستای عملکرد مطلوب و تلاش‌های خستگی ناپذیر همکاران در دادگستری استان، ۵۲ درصد از ۶ هزار و ۹۰۰ پرونده در یک سال گذشته این مختومه شده‌اند.
وی سپس به تلاش های ارزنده دستگاه قضایی استان در راسنتای حقوق بیت المال و حقوقعامع اشاره و بیان داشت: در حوزه حقوق عامه و بیت المال از ۲۳۸ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی و با هماهنگی ادارات متولی رفع تصرف شد و همچنین در حریم رودخانه‌ها و چاه‌های غیر مجاز ۳۲۳ هزار متر مربع نیز رفع تصرف گردیده است.
فاتحی گفت: در حوزه صلح و سازش، تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ فقره پرونده واجد صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شد که ۱۴ هزار و ۶۷۰ فقره پرونده یعنی ۳۸ درصد از این پرونده‌ها منتهی به صلح و سازش شده است و همچنین ۶ فقره پرونده قتل عمد نیز منتهی به صلح و سازش شد.
وی به جلوگیری اداره کل بازرسی استان از بکار گیری غیرقانونی نیرو در همه دستگاه‌های دولتی استان خبر داد.
فاتحی در ادامه اظهار داشت: در سال 1402 مقدار یک هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف گردید و قریب ۲۷ هزار هکتار از اراضی ملی در بستر رودخانه نیز رفع تصرف شده است.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان با بیان این که ادارا ثبت اسناد و املاک استان با یک رشد 35 درصدی، در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: اداره ثبت اسناد و املاک استان موفق شده در ۱۲ ماهه سال گذشته، تعداد ۲۸ هزار و ۱۸۰ سند مالکیت تکبرگ کاداستری صادر نماید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین