کد خبر: ۲۴۴۹۰
تاریخ انتشار:۰۱:۲۶ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: در حالی که روند کوچک شدن اقتصاد رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه ادامه دارد، اداره آمار این رژیم از کاهش قابل توجه میانگین دستمزد ماهانه در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از  «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه اقتصادی گلوبز رژیم صهیونیستی گزارش داد، اداره مرکزی آمار، کاهش قابل توجهی در میانگین دستمزد ماهانه در اسرائیل برای آوریل 2024 را گزارش کرد که نگرانی در مورد ثبات اقتصادی در اسرائیل را افزایش داده است.

ارقام اولیه که توسط روزنامه اسرائیلی گلوبز گزارش شده نشان می دهد که میانگین دستمزد به  13 هزار و 270 شکل (3600 دلار) کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش 6 درصدی در مقایسه با 1479 شکل(3820 دلار) در مارس گذشته است.

بر اساس داده‌های دیروز شنبه اداره آمار رژیم صهیونیستی، اقتصاد این رژیم برای دومین سه ماهه متوالی انقباض را به ثبت رساند و این امر سنگینی فشار مالی بر کابینه نتانیاهو را تشدید می کند که به دنبال حمایت از اقتصاد محلی به طرق مختلف در مواجهه با عواقب ناشی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین ماه است.

اقتصاد رژیم صهیونیستی - بر اساس داده‌ها - در سه ماهه اول سال جاری 1.4 درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. اقتصاد در سه ماهه آخر سال گذشته 21.7 درصد کوچک شد.

به اذعان رسانه‌های عبری، همه اینها نشان می‌دهد که پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم جنگ غزه همچنان رشد اقتصادی اسرائیل را محدود کرده و فشاری را بر دوش ساکنان آنجا وارد می‌کند، زیرا تولید ناخالص داخلی سرانه سالانه بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

به گفته مؤسسه تحقیقاتی Rides Israel، سرمایه گذاری در بخش فناوری اسرائیل از زمان آغاز جنگ در نوار غزه تا کنون حدود 30 درصد کاهش یافته است  موسسه مذکور چنین کاهشی را نگران کننده توصیف می‌کند و خواستار اعلام وضعیت اضطراری در این بخش است.

در بخش گردشگری، بر اساس داده‌های اداره مرکزی آمار، تعداد گردشگرانی که به اسرائیل آمده‌اند ظرف چهار ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. 

به گفته این موسسه، آژانس‌های رتبه بندی پیش‌بینی کردند،‌وجود مشکلات برجسته در سایر بخش های اقتصادی اسرائیل مانند ساخت و ساز و کشاورزی افزون بر تنش بالای امنیتی در سطح منطقه و وضعیت نااطمینانی و عدم ثبات سیاسی در سطح داخلی اسرائیل مانع از بهبود مطلوب  رشد اقتصادی آن در سال جاری خواهد شد.

 استاندارد اند پورز تخمین زده که تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سال جاری تنها حدود 0.5 درصد رشد خواهد کرد که بسیار کمتر از تخمین‌های بانک اسرائیل، بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول است که به حدود 2 درصد می‌رسد.  

(شرایط نااطمینانی در دنیای اقتصاد به وضعی گفته می‌شود که آینده و پیامد و نتیجه کار غیرقابل پیش‌بینی است و همه چیز دائم و پیوسته در حال دگرگونی و در هم است. شما از تمامی گزینه‌های در دسترس، فرصت‌ها، ریسک‌های اختصاص‌یافته به هر گزینه، احتمال وقوع و پیامدهای هر گزینه و احتمال و حد و حدود و دامنه موفقیت خود خبر و آگاهی ندارید).

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به کدام کاندیدا رای می‌دهید؟
سعید جلیلی
مسعود پزشکیان
رای نمی دهم