کد خبر: ۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار:۲۳:۳۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: بیشتر بیمارستان‌های موجود در نواره غزه به دلیل بمباران اشغالگران، نبود سوخت و امکانات پزشکی از چرخه خدمت رسانی به بیماران و زخمی‌ها خارج شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  بیشتر بیمارستان‌های موجود در نواره غزه به دلیل بمباران اشغالگران، نبود سوخت و امکانات پزشکی از چرخه خدمت رسانی به بیماران و زخمی‌ها خارج شده اند. تنها اندکی از بیمارستان‌ها در حال ارائه خدمت به مردم هستند که آن هم خدمات بسیارجزئی به بیماران ارائه می‌کنند.

سیستم بهداشت و درمان به طور کلی در همه نقاط نوار غزه از هم پاشیده است. در شهر رفح همه بیمارستان‌ها به شکل کامل از خدمت خارج شده اند. بیمارستان ابویوسف النجار، بیمارستان تخصصی الکویت و نیز بیمارستان‌های صحرایی آمریکایی و اماراتی که به حدود یک میلیون فلسطینی خدمات ارائه می‌کردند، بعد از عملیات کوچ اجباری مردم و عملیات زمینی اشغالگران در رفح مجبور شدند، اراده خدمات را متوقف کنند. نبود سوخت و جلوگیری از ورود سوخت به این بیمارستان‌ها مشکل دیگری است که این بیمارستان‌ها باآن‌ها روبه رو هستند. همچنین این بیمارستان‌ها و کادر درمان هدف حملات موشکی مستقیم قرار گرفتند. چند روز قبل تعدادی از نیرو‌های درمان در مقابل بیمارستان تخصصی الکویت در رفح هدف قرار گرفتند. حملات مداوم به همه نقاط رفح سبب شده است که این شهر تاکنون خالی از بیمارستان باشد. هیچ مکانی برای پذیرش و مداوای زخمی‌ها و همچنین برای پذیرش شهدا درجنوب نوار غزه وجود ندارد. بیمارستان ناصر که به شکل جزئی فعالیت می‌کند برخی خدمات به زخمی‌هایی که به این بیمارستان منتقل می‌شوند، ارائه می‌دهد. این در حالی است که بیماری‌های مسری در مکان‌های تجمع آوارگان از جمله المواصی، دیر البلح و خان یونس در حال شیوع است. مراکز درمانی کافی برای ارائه خدمات لازم وجود ندارد، بیمارستان شهداء الاقصی که من الان در آنجا حضور دارم ژنراتور برق گاهی متوقف می‌شود. ژنراتور اصلی برق بیمارستان گاهی با با کمترین توان خود کار می‌کند. در بخش دیالیز، جان بیماران کلیوی به شدت تهدید می‌شود. در بخش‌های دیگر از جمله‌ای سی یو و سی سی یو و بخش نوزادان نارس نیز وضعیت خطرناک است. در کنار همه این کمبود‌ها صد‌ها زخمی در راهرو‌های بیمارستان بدون تخت روی زمین دراز کشیده اند. چادر‌های میدانی برپا شده است تا به نوعی به تعداد زیادی از زخمی‌هایی که وارد این بیمارستان می‌شوند خدمات ارائه داده شود. در شمال غزه هم بیمارستان شفا و بیمارستان کمال عدوان از خدمت خارج شده اند. بیمارستان المعمدانی نیز نمی‌تواند خدمات زیادی به بیماران و زخمی‌ها ارائه دهد. همه اینها نسبت به وقوع یک فاجعه بزرگ هشدار می‌دهند. وزارت بهداشت غزه ورود لوازم پزشکی و تامین سوخت لازم برای بیمارستان‌های نوار غزه را خواستار شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار