کد خبر: ۲۴۴۱۵
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۴۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: عملکرد نامناسب تعداد معدودی از کارکنان نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نباید موجب مخدوش شدن چهره درخشان این نیروی خدوم و زحمت کش در سطح استان شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، نیروی انتظامی یا همان فرماندهی انتظامی که به اختصار فراجا خوانده می شود به عنوان یکی از ارکان مهم حفظ امنیت در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و فرماندهان و کارکنان مخلص این نیرو در سراسر کشور، با تلاش، کوشش، مسئولیت پذیری و ایثار فراوان، نظم و امنیت را در درون کشور برقرار می کند و خدمات متعددی به شهروندان ارائه می دهند.

فراجا سالانه با اهدای ده ها شهید و جانباز و با رشادتِ تمام، از نظم، جان، مال و ناموس مردم کشور دفاع می کنند. آن ها هم چنین در کنار سپاه پاسداران پرافتخار انقلاب اسلامی و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی در حراست از مرزهای کشور عزیزمان نیز نقش داشته و ایران اسلامی را تبدیل به یکی از کشورهای بسیار امن جهان کرده اند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با مجاهدت همه فرماندهان و کارکنان این نیروی خدوم شاهد برقراری نظم و امنیت هستیم. البته این موضوع به این معنی نیست که در فراجا هیچ ایرادی وجود ندارد یا هیچ نیروی متخلفی نیست اما مقایسه حجم خدمات و کمیت و کیفیت تامین نظم و امنیت توسط این نیرو با موارد معدودی از ایرادات یا نیروهای متخلف قابل سنجش و مقایسه نیست.

با این حال با توجه به این که نیروهای خدوم فراجا بیشترین ارتباط را با مردم داشته و یک نیروی مردمی است، گاهی، کم کاری،تصمیم و یا رفتار نادرست یک فرمانده یا نیرو منجر به مخدوش شدن چهره نیروی انتظامی شده و بخشی از سرمایه اجتماعی فراجا را تخریب می نماید. به خصوص اگر این اشتباهات رسانه ای شده و در شبکه های اجتماعی منتشر شده و دست به دست گردد.

این موضوع باعث شده که فرماندهان فراجا در سطح کشور بلافاصله با موارد اینچنینی برخورد کرده و در صورتی که تخلف یا اشتباه ماموری اثبات گردد اجازه نمی دهند تصمیم یا رفتار اشتباه یک فرد موجب زیر سوال رفتن آبروی فراجا با این همه نیروی خدوم گردد. مثال اخیر آن رسانه ای شدن برخورد اشتباه یکی از کارکنان نیروی انتظامی در اردیبهشت امسال با یک زن بوده که فرماندهان فراجا بلافاصله ضمن بررسی موضوع با مامور خاطی برخورد کردند و موضوع برخورد با وی را نیز به اطلاع رسانه ها و مردم رساند.

رفتارهای اشتباه ماموران انتظامی ممکن است موجب سواستفاده برخی رسانه های به اصطلاح زرد و حاشیه ساز داخلی شده و پس از آن با شیطنت رسانه های خارجی و عوامل دست نشانده آن ها در داخل کشور موجب ایجاد یک موج تخریب در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی علیه نیروی انتظامی یا کلیت ماموران امنیتی در کشور شود. به همین دلیل حساسیت کار در فراجا بسیار بالا بوده و کارکنان این نیرو به ویژه در قسمت هایی که در خیابان حضور دارند و با مردم سروکار دارند باید شاخصه هایی همچون سعه صدر، کنترل خشم، سواد رسانه، هوش اجتماعی بالا و مدیریت بحران داشته باشند که با تلاش و مدیریت فرماندهان فراجا و برگزاری دوره های توانمندسازی کارکنان فراجا، این مهارت ها در سطح خوبی وجود دارد و در حال افزایش است اما متاسفانه هنوز هم مشاهده می شود که تعداد معدودی از نیروها یا در جای اشتباه به کارگیری شده یا آموزش مناسبی ندیده اند.


گاهی نیز تخلفات یا رفتارهای اشتباهی که توسط برخی از معدود ماموران فراجا صورت می گیرد با تصمیمات و تنبهیاتی که بازدارندگی لازم را داشته باشند مواجه نمی شود و برخی فرماندهان به جای برخورد با فرد خاطی به خاطر زحمات قبلی آن مامور، از وی حمایت کرده و فرد خاطی مجدداً با پشت گرمی بیشتری به رفتارهای اشتباه خود ادامه می دهد.


این موضوع در استان های کوچکی مانند کهگیلویه و بویراحمد که دارای ساختار و فضای طایفه ای بوده و حساسیت های خاص خودش را دارد اهمیت بیشتری دارد. چه بسا رفتار اشتباه یک مامور و سپس حمایت فرماندهان از آن نیرو به واسطه خدمات و زحمات گذشته آن نیرو موجب خدشه دار شدن چهره خدوم و ارزشمند نیروی انتظامی نزد همه ی افراد آن طایفه گردد. هم چنین در صورتی که آن طایفه از برخورد لازم با مامور خاطی مطمئن نشوند احتمال تجمعات یا اعتراضات دسته جمعی یا تصفیه حساب های طایفه ای و دسته جمعی با آن مامور نیز دور از ذهن نیست.


یکی از مواردی که در ایام اخیر موجب تعجب مردم استان شده و سرمایه اجتماعی نیروی خدوم انتظامی در استان را خدشه دارد کرده است رفتار عجیب تعداد معدودی از مامورین یگان امداد در شهر یاسوج است.

رفتارهای هیجان زده و مدیریت نشده در سطح معابر شهری، تیراندازی به افراد بدون اثبات جرم و بدون داشتن داشتن حکم تیر، اقدامات عجیب و فاقد تناسب با جرم صورت گرفته، آسیب زدن به خودرو و اموال مردم و هم چنین مجروح کردن افراد، از جمله اقدامات عجیب فرد یا افرادی معدودی در این یگان است که اسناد و مستندات مربوط به یکی از این موارد در پایگاه خبری عصر دنا موجود بوده و در صورت نیاز به مسئولین ارائه می گردد.

این درحالی است که اگر در آینده مواردی مشابهی روی داده و کلیپ های آن در شبکه های اجتماعی یا رسانه ها منتشر گردد موجب ایجاد حاشیه ای بزرگ در استان می گردد.

این دست اقدامات نامناسب توسط تعداد معدودی از مامورین این یگان در حالی در شهر یاسوج روی داده که در سال 1401 نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران توانستند با تدبیری مثال زدنی اغتشاشات گروهی فریب خورده یا اجیر شده توسط دشمنان قسم خورده میهن عزیزمان که به دنبال کشته سازی و نمایش برخورد تند پلیس با معترضین بودند را بدون شلیک یک گلوله یا برخوردهای تُند و امثالهم مدیریت کرده و موجب تحسین تحلیلگران و سیستم های امنیتی دنیا شوند.

تدابیر درست و حساب شده ی فرماندهان نظامی و انتظامی ایران در آن مقطع را با وضعیت کنونی برخورد نیروهای امنیتی و پلیس کشورهای آمریکا و اروپا با دانشجویان و مردم معترض در اروپا و آمریکا مقاسیه کنید. تجمعاتی که دانشجویان، اساتید، نخبگان و مردم این کشورها در اعتراض به نسل کشی و رفتارهای وحشیانه صهیونیست ها در غزه و فلسطین و ریختن خون هزاران زن و کودک فلسطینی انجام داده اند. آن ها از سیاست کشورهای خود در حمایت از رژیم سفاک صهیونیستی انتقاد می کنند و خواهان توقف نسل کشی فلسطینی ها و برخورد با اسرائیل هستند. اما این اعتراض ها با برخورد بسیار تند پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شده و آن ها اساتید و دانشجویان را ابتدا به باد کتک گرفته سپس دستگیر کرده و از دانشگاه یا اداره مرتبط اخراج می کنند.


هم چنین انتشار کلیپ هایی از تیراندازی وحشیانه برخی نیروهای پلیس در آمریکا یا اروپا به برخی از مردمی که به پلیس اعتراض می کنند یا کشتن سیاه پوستان در آمریکا توسط پلیس در سطح شهر از این دست موارد است که همه ما به دفعات کلیپ های آن را در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی مشاهده کرده ایم.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به تبع از دیگر مناطق کشور تاکنون همواره شاهد تصمیم ها و تدابیر شایسته بوده ایم و فرماندهان و کارکنان خدوم فراجا در بخش های مختلف این یگان، با تدابیر، تصمیمات و اقدامات و رفتارهای بجا و شایسته، ضمن حفظ نظم و امنیت، عزت و احترام فراوانی بین مردم دارند. تشییع با شکوه شهدای مدافع امنیت در استان و علاقه فراوان جوانان این استان برای استخدام در نیروی انتظامی از جمله نشانه های این عزت و احترام است.

اما متاسفانه رفتارهای اشتباه و کنترل نشده چند نیروی معدود در حال تخریب بخشی از چهره درخشان این نیروی خدوم است و ادامه این روند و حمایت از عملکرد نامناسب این افراد معدود، بسیار نگران کننده است.


انتظار می رود سردار مصطفایی فرمانده انتظامی استان و دیگر مسئولین با تدبیر و توانمند نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مانند فرماندهان ارشد انتظامی کشور نسبت به عملکرد نامناسب این کارکنان معدود برخورد مناسب داشته و با برکناری یا برخوردهای متناسب دیگر موجب جلوگیری از حاشیه های احتمالی رسانه ای و یا افزایش تخریب سرمایه اجتماعی این نیروی خدوم و فداکار شود.

البته این انتقاد زحمات قبلی مجموعه و کارکنان یگان امداد را زیر سوال نمی برد.

ما طرفدار اقتدار نیروهای انتظامی هستیم و هدف این متن نیز کمک به اقتدار بیشتر این نیروی ارزشمند و افزایش سرمایه اجتماعی آن است. با این حال، ما و دیگر شهروندان منتظر تدبیر و پیگیری این مشکل در یگان امداد از سوی فرمانده فراجا کهگیلویه و بویراحمد و واکنش مناسب به این نقد دلسوزانه هستیم.

توصیه دلسوزانه به فرماندهان عزیز انتظامی استان این است که از فرماندهان و نیروهای پخته تر، دارای سعه ی صدر بیشتر و کارکشته تری در یگان امداد استفاده شود و برای نیروهای فعلی آن نیز آموزشهای ضمن خدمت باکیفیت و بیشتری برگزار شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
من هم شنیدم رفتار برخی از نیروهای یگان امداد یاسوج با مردم خیلی بده.
تنها خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
ما که یاسوج زندگی میکنیم و هیچ رفتار ناپسندی از مامورین دلسوز و خدمتگذار ندیدیم به نظرم اگه دنبال حاشیه نباشید بهتره اگه چنین موردی دیدید به دادگاه نیروی انتظامی اطلاع بدید نه اینکه رسانه ای کنید تا پیگیری کنند این مطلب بیشتر جنبه تخریب داره تا نقد بچهای نیروی انتظامی برادران جان بر کف ما هستند و باید همه حرمتشان را نگه داریم
پاسخ ها
قربانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
کمی انتقاد پذیر باشید. تحمل نقد نشان از بزرگی شما است.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
یگان امداد زورش به همه میرسه. کی میتونه باشون برخورد کنه؟؟ متاسفانه منم شنیدم به یه بنده خدا الکی و بدون حکم تیر تیراندازی کردن و الان گوشه بیمارستانه. یکی نیست جلوی اینارو بگیره
مهدعلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
نیروهایی که دوره ندیدن یا آبکی بوده دوره هاشون
برخورد بلد نیستن
طرح حجابشون رو نگاه کنید،۶تا خانم میدون هفت تیر وایسادن، ۳تا ۳تا زا هم حرف میزنن. دوتا خیابون اونطرف تر، فردوسی و هجرانا، لک و لختا جولون میدن.
بعد شما این همه تعریفشون دادین
ناشناس
|
Hungary
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
واقعا برخی از نیروهای یگان امداد شهر یاسوج به تمام معنا ...هستند. هر توهینی که بخواهند به شهروندان میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
با توجه به اینکه نیروی انتظامی مجری قانون می باشد انتظار می رود با معدود افرادی که قانون شکنی می کنند و موجب سلب اعتماد مردم می شوند برخورد قانونی شود تا مردم همچنان به نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت جامعه اعتماد کنند
شهروند مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
لیست نواقص، فروشگاه، قدری نرسیده به پارکینگ، کلاسه‌شویی، ماشین خراب، شیفت خواب و ... .
هرکدام مثنوی هفتاد من است...
و دلی که نمیسوزد...
یاسوج
|
United States of America
|
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
واقعآ رفتاریگان امداد با متخلفان ضعیف و با مردم عادی بسیار بد،چندتا گنده نشستن تو ماشین و ....!
تابش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
مآموران یگان امداد از فرماندهی آن تا نیروی جز رها شده هستند و قانون و ضابطه در این یگان جایگاهی ندارد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
متاسفانه بعضی مواقع رفتارهای ناپسند از نیروهای یگان امداد یاسوج مشاهده میشه که چهره نیروی انتظامی رو بد جلوه میده و باعث کاهش اعتماد مردم میشه بارها بنده شاهد تیراندازی غیر حرفه ای برخی نیروهای یگان امداد بودم که این رفتار فقط بی نظمی در شهر رو به همراه داره نباید با جون مردم بازی کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
بعضی از یگان امداد واقعا اغده ای عمل میکنن طرز برخورد واقعا طوری عمل میکنن اینگار همه افراد که طرف مقابلشونه قاتل فراری هستند از فرمانده یگان امداد خواشمندیم مخصوصا افرادی که گشت وسط شهر هستند پرسنل کار بلد و کاردان بفرستن که موجب خدشه دار شدن هم شهر هم بقیه پرسنل خدوم نشه باتشکر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
اول اینکه از نگارنده این یادداشت تشکر میکنم که همه جوانب را در نظر گرفتن و نباید زحمات سایر همکاران زحمتکش فراجا رو نادیده بگیریم/ انتظار میرود برخورد محکم و تاثیرگذاری صورت بگیره تا شاهد این گونه تخلفات نباشیم
رهگذر
|
Germany
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
امنیت و آرامش امروز شهر یاسوج مرهون مجاهدات، ایثارگری ها و فداکاری ها و تلاش ها و زحمات شبانه روزی نیروهای انتظامی یگان امداد است
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
متن هم همینو نوشته بابا. نوشته نباید چند تا ...آبروی نیروی انتظامی رو ببرن. اینا اشتباهی گزینش شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
لباس فرم که میپوشن فکر میکنن جومونگن ،...
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
اصلا هم اینطور نیس مسولین محترم عصر دنا اول برید تحقیقات کنید ببینید چی شده بعدا خبر منتشر کنین واقعا متاسفم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
سلام.به نظرم
این کار باید از مجاری قانونی پیگیری شود
اقدام غیرقانونی آن هم از نوع مسلحانه قطعا برای شهر و جامعه خوب نیست
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
متاسفانه بعضی مواقع رفتارهای ناشایسته و ناپسند از برخی از مامورین میبینیم که چهره ی نیروی انتظامی رو بد جلوه میده و طوری رفتار میکنند که انگار طرف مقابلشون قاتل یا حمل مواد مخدر و ... هست .
انتظار میرود برخورد محکمی صورت بگیره که دیگه شاهد این چنین موارد نباشیم
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
باسلام وخسته نباشیدوخدا قوت خدمت تمام پرسنل زحمت کش انتظامی وفراجا
اول اینکه اگر ماموری خودسرانه در اجرای قانون مبادرت به اقداماتی مانند فحاشی، توهین و ضرب و جرح وشلیک کند،خود مسئول و از این حیث قابل تعقیب است زیرا نیروی انتظامی نه مسئول صدور حکم است و نه مسئول اجرای آن است
حال که مامور یگان امداد خودسرانه دراقدامی ناجوانمردانه به جوان ۴۰ ساله ای که فقط فقط پلاک خودرو ایشون توقیف بوده با اسلحه کمری شلیک کرده وایشون رو روانه بیمارستان کرده از خودتان سوال بپرسیداگه این جوان کشته مشیدچ کسی جواب گو بود؟؟؟
آیا غیر از این بود درگیری وبی نظمی فراگیر میشد.
از تمام مسئولین ودستگاهای دولتی و انتظامی ودیوان عدالت اداری و دادسرای نظامی وقوه قضائیه وبازرسی کل ناجا انتظار میرود باقاطعیت با چنین مامورین وافسرانی برخودقاطع وسخت شود تا دیگه شاهداین چنین موهردی نباشیم
شهروند
|
Germany
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
اینکه می گویند مامورین حکم تیر دارند اشتباه است و اینکه می گویند مامورین حکم تیر ندارند هم اشتباه است . مامورین فراجا بواسطه اینکه بنا بر وظایف قانونی وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارند در صورت ضرورت و با رعایت شروط قانون بکارگیری سلاح حق تیراندازی دارند و اصلا نیازی به دستور قضایی ندارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
باسلام متاسفانه رفتار نامناسب بعضی از ماموران یگان امداد باعث خدشه دار شدن این نیرو می شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی