کد خبر: ۲۴۳۲۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۴۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
یادداشت دریافتی؛
عصر دنا: با خودرو در شهرها و جاده‌های بین شهری استان تردد می‌کنم بسیاری مسائل را می‌بینم که با کمترین تدبیر و هزینه می‌توان حل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت دریافتی- حسن نیکونژاد:  با خودرو در شهرها و جاده‌های بین شهری استان تردد می‌کنم بسیاری مسائل را می‌بینم که با کمترین تدبیر و هزینه می‌توان حل کرد.

حرف زدن از برخی مسائل که حل‌شدنشان پول لازم دارد، حتی اگر بخواهیم بگوییم می‌توان بسیاری چاله‌های خیابان‌های یاسوج یا جاده‌ یاسوج - بابامیدان را قبل از خسارت‌ میلیاردی به خودروها و جان و روان شهروندان با یک بیل آسفالت پر کرد، در دوره‌ای که دیوار توجیه‌ مسئولان بلند است، بیهوده به نظر می‌رسد.

لذا به نوشتن چند سوال بسنده کرده و پاسخ را به مدیران مربوطه می‌سپاریم.

نیروهای پلیس راه و راهور چه نقشی در مدیریت رفت و آمد خودروها دارند؟
اعضای شورای ترافیک مشغول کدام اولویت‌ها هستید که برای اصناف پر رفت و امد در خیابان‌های پر رفت و آمد و دارای گره ترافیکی مجوز صادر می‌شود؟ مثلا برای داروخانه، سپس درمانگاه و جدیدا آزمایشگاه فقط در یک محدوده‌ی گره‌ ترافیکی!
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که پروانه ساخت برای برج‌های بلند در کوچه‌های تنگ صادر می‌شود؟ مثلا کوچه‌های بلوار باهنر!
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که مغازه‌های مختلف حتی تعمیرگاه‌های پرسر و صدا در کوچه‌های کوچک مسکونی احداث می‌شود؟

مشغول کدام اولویت‌ها هستید که پروانه کسب و فعالیت برای مغازه‌هایی که پیاده‌رو و خیابان را تبدیل به گود تعمیرات یا نصب تزئینات یا نمایشگاه میوه کرده‌اند صادر می‌شود؟ یا اگر پروانه ندارند چرا فعالیتشان متوقف نمی‌شود؟
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که با وجود تماس‌های مکرر شهروندان گاها تا چهار خودروی میوه‌فروش به صورت موازی در خیابان‌ها پارک می‌کنند؟
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که چراغ‌های غیراستاندارد و سردردآور و حتی کوری موقت آور، فروخته و روی خودروها نصب می‌شوند؟ یا حتی اگر نصب شده چه کسی باید مانع تردد خودروهای غیراستاندارد مجهز به چراغ‌های اینچنینی شود؟ تا جایی که وضع استان در این مسئله فاصله‌ی محسوسی با بسیاری شهرها دارد! از هدلایت‌های آبی گرفته تا زنون‌های عدسی‌دار و فلاشر...

مشغول کدام اولویت‌ها هستید که خودروهای شوتی در محورهای دوگنبدان تا یاسوج و یاسوج تا سمیرم و یاسوج تا اقلید با سرعت دلخواه و اذیت و آزار و ایجاد استرس برای خودروهای مردم با سرعت و سبقت و نوربالا و ... در ترددند؟
مشغول کدام اولویت هستید که گاها برخی کامیون‌های باری و خصوصا حمل بتن در ساعات متفاوت روز در حال تردد در شهر رویت می‌شوند؟
مشغول کدام اولویت هستید که موتورهای سنگین و خودروها با سیستم‌های صوتی دلهره‌آور، اگزوزهای گوش‌خراش و موتور دستکاری شده به راحتی در شهر تردد و گاها با رقابت‌ها(کورس) و حرکات وحشتناک آرامش را از مردم شهر می‌گیرند؟

نگاهی به رد لاستیک‌ها در میدان امام حسین(ع) در چند قدمی ساختمان دادگستری و فرماندهی پلیس استان برای پی بردن به عمق ماجرا کافیست. مگر سرعت مجاز در سطح شهر چقدر است که خودرویی با سرعت گاها تا ۱۲۰ کیلومتر با عابران یا ماشین‌های پارک شده یا پایه‌های برق تصادف کند؟
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که برخی خودروهای بدون پلاک و گاها پلاک‌های دستکاری شده به راحتی در شهر تردد می‌کنند‌؟
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که بسیاری تریلر‌ها و کامیون‌ها بدون رعایت مقررات نصب سپرها و گاردهای جلو و عقب تریلر و کامیون در محورهای شهری و بین شهری در ترددند؟

مشغول کدام اولویت‌ها هستید که طی کردن مسیر چند صدمتری میدان شهدا تا هفت تیر
و بالعکس تبدیل به کابوسی برای مردم شده؟
مشغول کدام اولویت‌ها هستید که برخی قوانین رانندگی کاملا برعکس در عرف شناخته می‌شوند؟ مثلا قانون می‌گوید حق تقدم با خودروی داخل میدان است و خودرویی که در حال واردشدن به میدان است باید با احتیاط وارد شود، اما مثلا در یاسوج راننده‌ی داخل میدان اصلا نادیده گرفته می‌شود! وظیفه‌ی فرهنگ‌سازی و یادآوری قوانین بر عهده چه کسانیست؟

در پایان از مسئولان امر عاجزانه تقاضا دارم اگر بناست رسیدگی به اولویت‌های مهم‌تر باعث طولانی شدن بقای مشکلات فوق شود، هر چه سریعتر و صادقانه به مردم اعلام نمایند تا شهروندان خودشان فکری برای حل مسائل فوق بکنند!

برچسب ها: حسن نیکونژاد
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
خدا لعنت کنه مسئولی که به وظایفش عمل نمیکنه
و بدونه ریال به ریال حقوقش حرومه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
یعنی خدا لعنتشون کنه یاسوج که جنعیت آنچنانی نداره که ترافیک سنگین باشه مثلا ما یه مسافتی همیشه داخل ترافیکیم بعد که جاوتر میایم متوجه میشیم همش تقصر. یه رانند بی شعر است که بد پارک کرده که خمین باعتث میشه چند صد نفر معطل این جناب شوند
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
کوچه های بلوار باهنر که کوچه نیستند خیابونن همشون ۲۰ متر عرض دارند به جز باهنر ۴ که یه بلوار ۳۰ متری هست و این منطقه یکی از مستعد ترین مناطق یاسوج برای بلند مرتبه سازی هست.

نیرو های پلیس هم روی چهار راه ها فقط وایسادن و سرشون تو گوشیشونه.
پاسخ ها
نیکونژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
تشکر از نظر شما. اکثر کوچه‌های پایین دست بلوار باهنر یعنی شهادت‌ها بسیار تنگ هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
در قسمت شلوغ ورودی محمود آباد که تالارها و مجالس عروسی با بوق و کرنای خودشون جدا و برگزاری مراسمات و سخنرانی در مسجد بزرگ‌محمود اباد به اندازه خود ترافیک دارد، مجوز دو مدرسه در سی متری محمود اباد و ریحان د.م هم زندگی را با بار ترافیکی بر مردم این منطقه سخت کرده است.
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
عالی افرین دست مریزاد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
شب بیان و تو بلوارها رو ببینن که دارن کورس میبندن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
فقط استاد سرعت‌گیر درست کردن هستند
یک شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
تو شهر ها و استانهای دیگه که میریم از خیابانهای، مبلمان شهری و نظم و انضباط در شهر روحمون شاد میشه
پایش تصویری دارند و خبری از سرعت‌گیر یا سرعت‌کاه همچون کوه و تپه نیست اما شهر های ما بخصوص شهر یاسوج سوت و کور و فاقد پایش تصوری و هر روز به سرعت گیرهای تو شهر اضافه میشه و چند قدم یه سرعت گیر درست کردند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
از ماست که برماست . مقصر خودم مردم هستند که مسئولین بی کفایت از شهردار و شورا و نیروی انتظامی ضعیف بوجود آمده .
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
خل من سر مسئولان استان ما‌ خدایی ختون هرچند وقت یکبار ک میرین شیراز خیابونای شیرازو هم نگا نمیکنید چقد شیکن چی شما از اونا کمتره اقبالتون وخووه یه خیابون سالم من یاسوج و دهدشت نام ببرید خدایی؟فقط میاین مسئول میشید جیب خودتون رو پر کنید و برید
سعادت آقایی ، شهرداری یاسوج
|
United States of America
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
با عرض سلام خدمت همشهریان عزیزم و جناب نیکو نژاد با این قلم سلیس و صریحش که
درد دل اغلب همسهریان است .

با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های اینجانب عینا و قویا مشکلات مرقوم شده ی حضرتعالی هستند ، متاسفانه بخش اعظم مشکلات مثل پارک دوبل و سوبل ماشین های دوره گرد و نصب لامپ های زنون و هدلایت
که اگر بیشتر تحقیق بفرمائید تقریبا در اغلب شهرهای ایران رواج یافته است ، برگرفته از مسائل فرهنگیست.
کاش سازمان های متولی همچون شهرداری ، فرهنگ و ارشاد ، نیروی انتظامی ، صدا و سیما ، و آموزش و پرورش که به جولانگاه انتخابات تبدیل شده ،
به فرزندان مان احترام به قوانین و فرهنگ شهر نشینی و رانندگی را می اموختند...
فرزندان ما با بازی های رایانه ای خشن و جی تی آی بزرگ شده اند و مهار این معظل کار بسیار دشواریست ، امکان پذیر ......
صمیمانه از شما سپاسگذارم .و منتظر نوشته های دغدغه مند شما هستم
ارادتمند سعادت آقایی
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
سلام
درود
واقعا شورای شهری که با دادن ناهار قبول میشه
چه توقعی ازش دارید
برید شیراز ببینید تمام خیابونا شیر آب ویا آب سرد کن هست در شهر یاسوج با این آب یه شیر آب هم نداریم
آموزش وپرورش به جای سیاست زدگی فرهنگ یاد بجه ها بدن
مدیران فقط دنبال جابجایی نیرو هستند دنبال اولویت نیستند
مردم یکبار برای همیشه به شورای شهر نه بگید
روح الله
|
United States of America
|
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
حالا همچی به کنار همین داروخانه دکتر صیدالی در بنسنجان خدای هیچ رئیس شورای ترافیک یا رئیس راهنمایی و رانندگی از این قسمت عبور کردند ایا شهردار عبور کرده ایا رئیس اورژانس عبور کرده ایا اعضای شورای شهر عبور کرده در همین مکان اولا تعمیرکاران خودروها دو ورود خروج 3 الی 4 مدرسه وجود مسجد امام علی علیه‌السلام در این محدوده در انتهای ان منطقه‌ای گردشگری تنگ مهریان تالار های عروسی در امتداد این خیابان عبور مرور چند هزار سکنه از بنسنجان گرفته مهریان ملدوان بلهزار کوشه هر دو گنجه ای ده برفتاب سیسخت کوخدان دهنو بعضاً کریک که اکثراً از جاده بالا تردد دارند از همه مهمتر حضور گردشگران در فصول تعطیلات این همه بار ترافیکی چرا مجوز این همه صنف به قول فوتبال یا صادر شده
دستمرد بویراحمدی
|
Sweden
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
درو و احسنت و مرحبا
خیلی خیلییی شفاف و مسلط و کاملا سنجید اشاره و صحبت داشتید


شورای ترافیک یاسوج در یک میدان پرمعما جا مانده اند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی