تاریخ انتشار:۱۶:۴۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در استان منشأ انسانی داشته و عمدتاً سهوی است
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، اسلام جاودان خرد ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر اینکه بیش از ۹۰ آتش‌سوزی‌ها منشأ انسانی دارد، در برخی آتش سوزی‌ها نیز عمداً شاهد بروز حریق هستیم.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۲٠ درصد جنگل‌های زاگرس و ۸ درصد جنگل‌های کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با توجه به توپوگرافی سخت گذر و کوهستانی مناطق، پوشش مرتعی می‌تواند در صورت بروز آتش‌سوزی شرایط را برای اطفای حریق سخت کند.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه در برخی مناطق گرمسیری و سردسیری ارتفاع علف به ۱۰۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد، اظهار کرد: این مسئله خطری جدی برای بروز آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

جاودان خرد آتش زدن کاه و کلش باقیمانده مزارع، بی دقتی گردشگران در خاموش کردن آتش‌های ایجاد شده و نقش ذره بینی بطری‌های آبی را به عنوان عاملی برای آغاز آتش سوزی دانست.

وی تصریح کرد: همچنین برخی در مناطق به قصد زمین‌خواری، زغال گیری و درگیر کردن محیطبانان، اقدام به آتش زدن جنگل‌ها و مراتع می‌کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.