تاریخ انتشار:۱۴:۲۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
در راستای ارتقای بهره‌وری و همکاری‌های مشترک؛
عصر دنا: در راستای ارتقای بهره‌وری و همکاری‌های مشترک بین دانشگاه و مراکز تحقیقات کشاورزی، نشست بررسی مسائل و چالش‌های بخش کشاورزی و امکان همکاری مشترک در پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، ریاست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس با هیات اساتید از پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران و سایت ملی دیم بازدید کردند.

مسلم عبدی‌پور در این دیدار ضمن آشنایی اساتید دانشگاه با طرح‌های تحقیقاتی و مزارع تکثیری محصولات مختلف زراعی این پردیس، لاینهای در حال معرفی این محصولات و پروسه به‌نژادی و معرفی ارقام را تشریح کرد.

رئیس ایستگاه امام‌زاده جعفر و سایت ملی دیم گچساران گفت: در راستای اهداف و برنامه ارتقای سطح دانش محققین و اساتید دانشگاه، این گونه نشست‌ها می‌تواند کمک شایانی به بخش کشاورزی کند.

وی ابراز امیدواری کرد ضمن بررسی دقیق‌تر نحوه همکاری طرفین در طرح‌های تحقیقاتی، یک تفاهم‌نامه جامع بین پردیس تحقیقات کشاورزی گچساران و دانشکده کشاورزی دانشگاه بوشهر با هدف استفاده از توانمندی‌های طرفین در جهت ارتقای دانش کشاورزی و گره‌‌گشایی از مشکلات بخش اجرا منعقد شود.

وی در پایان عنوان کرد: این پردیس تا کنون با مشارکت سایر ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی بیش از ۵۰ رقم مختلف محصولات زراعی را معرفی کرده و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر و یک رقم ماشک علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر و بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی