کد خبر: ۲۴۰۲۲
تاریخ انتشار:۱۶:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: حساس‌ترین تقابل شروع هفته بیست و هفتم به تقابل هوادار و پرسپولیس در دربی کوچک تهران برمی‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از حیات، هفته بیست و هفتم آخرین هفته از لیگ ست و سوم خواهد بود که بازی‌ها به شکل غیر همزمان برگزار می‌شود. معمولاً و به دلیل حساسیت رقابت در بالا و پایین جدول سه هفته پایانی هر فصل در سال‌های اخیر در یک روز و به شکل همزمان برگزار شده تا تیم‌ها از نتایج رقبای مستقیم خود اطلاعی نداشته باشند. دیدارهای این هفته با ۵ بازی شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز و با ۳ بازی دیگر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به پایان می‌رسد. در حالی که همه نگاه‌ها به رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر و سه تیم خوزستانی با نساجی و پیکان در قعر جدول دوخته شده اما این به معنای بی‌اهمیت بودن سایر بازی‌ها نیست!

هوادار – پرسپولیس/ دربی کوچک اما تاثیرگذار

پرسپولیس در هفته بیست و هفتم و در فاصله 4 هفته تا پایان فصل باید برای پر کردن فاصله یک امتیازی با استقلا بجنگد و در این هفته از رقابت‌ها در تهران و در ورزشگاه بدون تماشاگر پاس قوامین برگزار خواهد شد. یک دربی که به دلایل جدولی اهمیتی بیش از همیشه دارد. از وقتی هوادار به لیگ برتر آمد، با توجه به تمایل مالکانش به رنگ آبی همواره خانه مربیان و بازیکنانی بوده که از استقلال جدا شده‌اند. همین حالا نیز با وجودی که دور رفت محمود فکری جای خود را به مسعود شجاعی داد، باز هوادار تعداد زیادی ستاره سابق استقلال را دارد. بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان، امین قاسمی‌نژاد و بابک مرادی که جز باتجربه‌های هوادار و اتفاقاً ستاره‌های این تیم در هفته‌های اخیر بودند در اوج آمادگی، انگیزه مضاعفی برای متوقف کردن پرسپولیس و کمک به تیم مورد علاقه‌شان در صدر جدول دارند! بماند که هوادار پرسپولیسی‌هایی مثل حقیقی و شاکری هم دارد که برابر تیم سابق انگیزه دارند. مسعود شجاعی هم که از ابتدای حضور روی این نیمکت تنها دو شکست داشته و از هر نظر کارنامه قابل قبولی به جا گذاشته است. هوادار سر و سامانی با شجاعی به وضع خود داد و اکنون با ۲۹ امتیاز یازدهم است و دور برگشت با ۱۵ امتیاز هفتم.

اما آن طرف پرسپولیس که هفته‌هاست با یک امتیاز فاصله استقلال را در صدر جدول تعقیب می‌کند. پرسپولیس اولین بار با پیروزی در آبادان ۲۴ ساعت قبل از بازی استقلال به صدر جدول رفت و حالا این فرصت را دارد که با تکرار آن خاطره این بار ۴۸ ساعت در صدر بماند، چون بازی استقلال مقابل فولاد دوشنبه برگزار خواهد شد. این بار اگر پرسپولیس به صدر برود، کار استقلال برای پس گرفتن آن به مراتب از هفته قبل سخت‌تر است. هفته پیش که بازی دو تیم بزرگ در یک روز برگزار شد، پرسپولیس در قائمشهر ۱۰ نفره برد و به یاد داریم که استقلال با گل ثانیه‌های آخر ذوب آهن را در آزادی شکست داد و صدر جدول را پس گرفت.


شمس آذر – ملوان/ نبرد بی اهمیت همسایه‌ها

دیدارهای این هفته با یک بازی به ظاهر بی اهمیت از لحاظ جدولی شروع خواهد شد. جدال دو همسایه در جدول حقیقی لیگ، اگر سه امتیاز از شمس آذر در ابتدای این فصل کم نشده بود این تیم هم اکنون باید با ۳۸ امتیاز پشت سر ملوان ۴۰ امتیازی در پله ششم نشسته بود اما حالا با ۳۵ امتیاز هفتم است و گل گهر را بالاتر از خود می‌بیند. تقابل دو تیم خوب این فصل که هم خوب فوتبال بازی کرده و هم خوب نتیجه گرفتند، بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه و تصور اهالی فوتبال با توجه به بضاعت و نفرات این دو تیم. ملوان و شمس آذر هیچکدام داعیه قهرمانی ندارند اما بودن در جمع شش تیم برتر هدف هر دوی آنهاست.


مس – سپاهان/ سلام به یار قدیمی

تقابل مس و سپاهان یک تقابل خاص و جذاب در نوع خودش است، مسابقه‌ای که هیچ ربطی به جدول و جایگاه تیم‌ها ندارد! دو تیم که در فصول اخیر همواره در جمع شش تیم بالای جدول بودند و ستاره‌های زیادی را داشته‌اند اما این فصل به دلایل مختلف نتایج درخوری نگرفتند. سپاهان در دور رفت درخشان بود و بعد به حاشیه رفت تا حالا دیگر شانسی برای قهرمانی در رتبه سوم نداشته باشد. برعکس مس دور رفت ۸ بازی از ۱۵ مسابقه را باخت و با اینکه دور برگشت تیم سوم جدول است، کماکان در جدول کلی با ۳۱ امتیاز در پله دهم نه در خطر سقوط است و نه امکان رسیدن به کورس بالا را دارد.

اما این بازی به دلیلی دیگر مهم است. سپاهان هفته قبل در خانه مقابل استقلال خوزستان متوقف شد که یکی از چهار تیم در خطر سقوط است. با این نتیجه سپاهان کورسوی امید به رقابت برای قهرمانی را هم از دست داد. آن طرف مس هم در آبادان به صنعت نفت باخت، تیم قعرنشین که در خانه طلسم نبردن داشت و چندی قبل این طلسم را بعد از یک سال با بردن سپاهان در آبادان شکست. یعنی فراز کمالوند تاکنون تنها دو برد روی نیمکت صنعت نفت داشته که اولی سپاهان بود و دومی در بازی قبل مس رفسنجان، مس که تا قبل از این مسابقه با محرم نوید کیا در دور برگشت باخت نداشت. یعنی فراز هم سپاهان را برد و هم اسطوره سپاهان را و حالا این هفته  در رفسنجان اسطوره سپاهان باید از خانه همیشگی‌اش پذیرایی کند! نیمکتی که حالا در اختیار مورایس است و قبل از او جای محرم بود و ناگفته پیداست که خیلی‌ها با نتایج اخیر مس، خواستار بازگشت محرم به جای مربی پرتغالی هستند!


آلومینیوم – صنعت نفت/ آخرین تلاش‌ها برای ماندن

آلومینیوم و صنعت نفت برگزار کننده یکی از مهمترین بازی‌های این هفته هستند. آلومینیوم در جدول دور برگشت همسایه منطقه سقوط است چونکه اصلاً خوب نتیجه نمی‌گرفت اما هفته قبل پیکان را با یک گل برد تا به نوعی احیا شده باشد. تیمی که در جام حذفی پرسپولیس را برده و آخر هفته در جمع ۸ تیم مرحله یک چهارم بازی می‌کند. آلومینیوم در حال حاضر با ۳۴ امتیاز تیم هشتم است و حالا میزبان صنعت نفت که با ۱۹ امتیاز فقط به اندازه امتیازات یک بازی با سه تیم فولاد، نساجی و استقلال خوزستان در بالا دست خود فاصله دارد. تفاضل گل صنعت نفت همین حالا با فولاد برابر است، یعنی اگر فولاد به استقلال ببازد و صنعت نفت از اراک با 3 امتیاز برگردد، پس از هفته‌های متمادی رنگ قعر جدول از زرد به قرمز تغییر خواهد کرد.


تراکتور – گل گهر/ دیگر مهم نیست

و در آخرین بازی روز شنبه تراکتور در تبریز میزبان گل گهر خواهد بود. تراکتور که با حمید مطهری در جام حذفی انتقام خود از ذوب آهن را گرفت و بالا رفت، در لیگ هم استقلال را متوقف و فولاد را در اهواز برد و هنوز با مربی جدید گل نخورده است. تراکتور با ۴۴ امتیاز تیم چهارم است و فقط ۳ امتیاز با سپاهان در پله سوم فاصله دارد اما دیگر شانسی برای قرار گرفتن در میان دو تیم بالای جدول ندارد و از این رو شاید کورس بالای جدول برای این تیم اهمیتش را از دست داده باشد. در مقابل گل گهر با ۳۶ امتیاز در پله ششم برای ماندن در یک سوم بالایی جدول باید با امتیاز از تبریز برگردد. باید دید کشتی مرد یونانی در تبریز بادبان برافراشته یا به گل می‌نشیند.

 

جدول لیگ برتر

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ 5 تقابل حساس در روز نخست

برنامه بازی‌های این هفته

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ 5 تقابل حساس در روز نخست

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
پر بیننده ترین