کد خبر: ۲۳۴۲۶
تاریخ انتشار:۱۶:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عصر دنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساده ترین حقوق مردم در حوزه خودرو رعایت نمی‌شود، گفت: واردات اگر قرار است بر تنظیم بازار تاثیر بگذارد باید در طراحی هم موثر باشد اما مجمع تشخیص طراحی مجلس را از کار انداخت و من با شرایط فعلیِ دولت و وزارت صمت، بهبودی را پیش بینی نمی کنم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: اهداف واردات خودرو محقق نشد یک دلیلش تغییراتی بود که مجمع تشخیص در مصوبه مجلس اعمال کرد که باعث شد طرح مجلس بی اثر شود درحالی که هدف ما تنظیم بازار به نفع مردم و خریداران بود که اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: مشکل، فقدان قانون نیست بلکه اقتدار و سرعت عمل از سوی وزارت صمت در بازار خودرو انجام نمی‌شود. چراکه وزارت صمت همچنان دخیل و ذی نفع در خودروسازان است. من پدیده ای را به نام «باشگاه مقامات خودرویی» اسم می برم که وزارت صمت همچنان تابع این باشگاه است و سیاست ها جای دیگری نوشته می شود. وزارت صمت مکلف به تبعیت از این سیاست ها است و ما هر چه قانون در مجلس تصویب کنیم، تا زمانی که این روال فرو نریزد، تغییری اعمال نمی شود.

آقای ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار مکاره در حوزه خودرو ایجاد شده است، گفت: این وضعیت به ضرر تولید و توانمندسازی صنعت خودرو و مردم است و باشگاه مقامات خودرویی نمی تواند این وضعیت را بهم بریزد. این مقامات، افرادی هستند که طی ۳۰ سال اخیر خودشان را تصمیم گیر بلامنازع حوزه خودرو می‌شناسند و در همه دستگاه های حاکمیتی و نظارتی حضور دارند. ما در مجلس قانون مصوب کردیم و وزیر را استیضاح کردیم اما تصمیمات ما را بلااثر می کنند و تا زمانی که باشگاه مقامات خودرویی تعطیل نشود، نمی توان تغییری حاصل کرد و شخص رئیس جمهور باید به این مساله ورود داشته باشد تا این روال را تغییر دهد.

وی در پایان با بیان اینکه ساده ترین حقوق مردم در حوزه خودرو، رعایت نمی شود، گفت: خودرویی که موعد تحویلش زمستان بود هنوز تحویل مردم داده نشده است؛ پژو پارس ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت مصوب تحویل مردم می‌شود و بعضا خودروی آذر ماه هم تحویل داده نشده است. واردات اگر قرار است بر تنظیم بازار تاثیر بگذارد باید در طراحی هم موثر باشد اما مجمع تشخیص طراحی مجلس را بلااثر کرد؛ بنابراین صرف واردات خودرو، موثر نیست بلکه واردات هدفمند موثر است و من با این شرایط فعلی دولت و وزارت صمت، بهبودی را پیش بینی نمی کنم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین