کد خبر: ۲۲۶۸۰
تاریخ انتشار:۱۲:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: تلاش جدید اشغالگران برای توقف پخش شبکه الجزیره در اراضی اشغالی وارد مراحل جدیدی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «شلومو کرعی»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت نتانیاهو اقدامات لازم برای جلوگیری از پخش شبکه قطری الجزیره در اراضی اشغالی را انجام خواهد داد.

این مساله در کمیته امنیت ملی کنست مطرح گردیده است. کمیته‌ای که در خصوص پیش نویس قانون منع پخش هر گونه رسانه خارجی خسارت بار برای امنیت رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

در ۱۲ فوریه جاری نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیش نویس قانون معروف به «پیش نویس قانون الجزیره» موافقت نموده و پیش از آن هم کنست در اولین قرائت آن را به تصویب رساند.

جلسات برگزار شده در کمیته امنیت ملی برای بررسی و آماده سازی پیش نویس این قانون برای قرائت دوم و سوم در کنست و تبدیل شدن آن به قانون قابل اجرا ضروری است.

کنست در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش نویس این قانون برای تقویت اختیارات وزیر ارتباطات بر اساس لوایح پیش بینی شده برای شرایط اضطراری از جمله ایجاد ممنوعیت برای پخش شبکه‌های خارجی خسارت بار برای امنیت ملی به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این طرح پیشنهادی تاکید دارد اختیارات این قانون در صورت تصویب نهایی برای مدت ۳ ماه یا تا پایان مدت اعلام وضعیت اضطراری در جبهه داخلی ادامه خواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اختیارات اعطا شده به وزیر ارتباطات بر اساس این قانون شامل صدور دستورات لازم برای جلوگیری از پخش شبکه‌های خارجی در داخل اسرائیل و مسدود سازی پایگاه‌های اینترنتی این شبکه‌ها می‌شود.

بر اساس این قانون جدید وزیر ارتباطات می‌تواند بدون نیاز به تأیید نهادهای امنیتی و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به اعمال محدودیت‌های تصریح شده در قانون اقدام نماید.

کرعی در این زمینه گفت: ما به طور بی سابقه‌ای در تغییر قوانین شرایط اضطراری موفق شدیم و برای مسدود سازی شبکه المیادین در ۱۳ نوامبر گذشته از آن استفاده کردیم. ما اقدامات لازم برای توقف پخش الجزیره را نیز انجام خواهیم داد.

همزمان با اعلام جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه حماس و آغاز بمباران وحشیانه نوار غزه به تلافی عملیات غافلگیرکننده طوفان‌الاقصی درهفتم اکتبر (۱۵ مهر)، شلومو کرعی، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی پیش‌نویس لایحه مذکور که «قانون الجزیره» نام دارد را تدوین کرد. کرعی مدعی شد که گزارش‌ها و پوشش شبکه الجزیره «احساسات را علیه اسرائیل تحریک، به حماس کمک و به خشونت علیه تل‌آویو ترغیب می‌کند.»

گفته می‌شود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از دولت قطر خواسته است تا شبکه الجزیره که مقر آن در این کشور قرار دارد را مجبور کند تا در پوشش جنگ غزه به نوعی «مراعات کرده و از شدت آن بکاهد»!

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران به رأی‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داده و اسرائیل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین