کد خبر: ۲۲۰۶۱
تاریخ انتشار:۱۴:۵۳ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمارش معکوس برای آغاز انتخابات در استان آغاز شده و ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی و عشایری استان تعیین و جانمایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید جواد هاشمی مهر روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: کمیته های هفت گانه ستاد انتخابات استانگام های خوبی اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو برداشته اند اما باید توجه داشت انتخابات نزدیک است و وظیفه این ستادها سنگین تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، افزود: ایشان انتخابات را پایه تحول نظام دانستند و تاکید بسیاری بر چهار مولفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت داشتند بنابراین می طلبد با بهره گیری از این سخنان ارزشمند استان را برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده کنیم.

مانع از تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات شدیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فعالیت نامزدهای انتخاباتی در این مدت رصد شده و حتی نامزدهایی که قصد تبلیغات زودهنگام (در فضای عمومی) داشتند از فعالیت ان ها جلوگیری شد.

هاشمی مهر تاکید کرد: انتخابات مربوط به یک دسته و گروه خاص نیست بلکه متعلق به همه نظام است.

وی ابراز کرد: البته عده ای از آن ها در مراسمات فاتحه خوانی و در منازل فعالیت خود را برای تبلیغات در استان آغاز کرده اند.

برگزاری پنج همایش انتخاباتی در سطح استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنا به تاکید استاندار تاکنون پنج همایش استانی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان های مختلف استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار از رسانه ملی تبلیغات انتخاباتی نامزدها انجام می شود و زیرساخت های لازم در این رابطه فراهم شده است.

هاشمی مهر بیان کرد: تمامی مسئولان استانی موظف اند تمام امکانات در اختیار خود را در خدمت عوامل اجرایی انتخابات قرار دهند.

بستر مناسب برای برگزاری باشکوه انتخابات در استان فراهم شود

هاشمی مهر اضافه کرد: هر ساله استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های دارای بیشترین مشارکت در انتخابات بوده است با این وجود نیاز است امسال هم همچون سالهای گذشته بستر مناسب برای برگزاری باشکوه انتخابات در استان فراهم شود.

وی تصریح کرد: باید اعتماد سازی در سطح جامعه شکل گیرد تا زمینه حضور هر چه بیشتر مردم فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم باید بیش از پیش در دستور کار باشد و از سوی دیگر معضلات موجود در نقاط شهری و روستایی استان شامل طرح های عمرانی راکد حوزه آب، برق، راهسازی باید شناسایی، احصا و سرعت داده شوند.

هاشمی مهر افزود: مشکلات مردم را باید رفع کنیم تا همچون سال های گذشته در پای صندوق های رای حضور یابند.

نیازمند اعتبارات بیشتر برای پشتیبانی انتخابات هستیم

هاشمی مهر تصریح کرد: می طلبد اعتبارات بیشتری برای پشتبانی و انتخابات و تجهیز امکانات اختصاص یابد البته این امر از سوی استاندار استان در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: دستگاه های احراز هویت در فرمانداری ها، دهیاری ها و بخشداری های استان توزیع شده است و در حال اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین تجهیزات مورد نیاز هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث افزایش تعداد خودروهای لازم، افزایش نیروهای پشتیبان و توسعه فیبر نوری و غیره در دستور کار است.

هاشمی مهر تاکید کرد: ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی و عشایری استان تعیین و جانمایی شده است.

بحث آموزش مورد توجه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع آموزش کادر اجرایی انتخابات در همه شهرستان ها باید مد نظر قرار گیرد زیرا کار آموزش بسیار حسای و مهم است.

هاشمی مهر ادامه داد: مقوله آموزش باید جدی گرفته شود و این مهم به هیچ وجه نباید به فراموشی سپرده شود.

به گزارش ایرنا، ۱۵ دی ماه، نتیجه تائید صلاحیت نهایی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن‌ها اعلام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره های گذشته همراه بوده است. در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدهای ثبت نامی در این استان ۹۳ نفر بود که در این دوره به ۱۷۴ نفر افزایش یافته است.

۱۳۰ نفر از سوی هیات های اجرایی استان و در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تایید صلاحیت شده اند.

برچسب ها: انتخابات
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین