تاریخ انتشار:۱۴:۳۸ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی پایین تر از میانگین کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست شورای قضایی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای صدور سندتک برگ و همچنین تثبیت مالکیت اراضی ملی، کشاورزی، مسکونی و بخش تولید انجام شده است، افزود: هم‌اکنون صدور سند مالکیت بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی، کشاورزی و مسکونی در سطح کشور انجام شده است.

بابایی افزود: هم‌اکنون حدنگاری اراضی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد است که این میزان در کشور مرز ۴۵ درصد است و کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی پایین تر از میانگین کشور است.

وی اضافه کرد: در صدور ارای قضایی برای اراضی کشاورزی که از قدیم احیا شده اند وضعیت موجود را بسنجند و برای مردم ارفاق قائل شوید.

وی با اشاره به در دست تدوین بودن طرح الزام، گفت: منشا بسیاری از مفاسد و جرایم اقتصادی برمیگردد به ارائه اسناد عادی در کشور، اسنادی که در هیچ کجا ثبت نمی شوند.

معاون رییس قوه قضاییه گفت: زمانی طرح الزام اجرایی می شود که همه اموال و املاک مردم و اراضی کشاوری و ملی سند تک برگ داشته باشند.

بابایی به صدور سند مالکیت تک برگی برای روستاها اشاره کرد گفت: امید است با انجام پشتیبانی و حمایت بتوان صدور مالکیت در مناطق روستایی را به اتمام رساند.

وی بر همراهی دهیاری‌ها و بنیادمسکن برای صدور سندتک برگ در روستاها تاکید کرد و گفت: اتمام ۱۰۰ درصدی طرح صدور سندتک برگی در مناطق روستایی به اقناع‌سازی افکارعمومی نیازدارد.

به گفته وی، صدور سند تک برگی روستاهای که سندثبتی برای آنها صادر شده است به صورت رایگان صادر می‌شود.

برچسب ها: حدنگاری
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین