تاریخ انتشار:۱۴:۳۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماهه اول امسال ۷ هزار و ۵۸۷ ولادت در استان ثبت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرهیزگار با بیان اینکه میزان ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و ۴ دهم درصد افزایش داشته است افزود: در یک دهه گذشته نرخ رشد جمعیت در استان نزولی بوده درحالی که این آمار در ۹ ماهه اول امسال رو به رشد بوده است.
وی با اشاره به نرخ وفات در استان هم گفت: در ۹ ماهه اول امسال دو هزار و ۲۶۳ واقعه فوت ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک و ۷ دهم درصد کاهش داشته است.
مدیرکل ثبت احوال استان اضافه کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری، چهار هزارو ۵۲۰ واقعه ازدواج ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر خاصی نداشته است.
پرهیزگار با اشاره به درخواست‌های ثبت شده برای کارت ملی نیز گفت: تاکنون ۶۰۳ هزار و ۳۸۵ درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت شده که ۸۷ درصد معادل ۵۲۵ هزار و ۸۸۰ کارت صادر شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۹۸ درصد کارت‌های صادر شده تحویل متقاضیان شده است بیان داشت: حدود ۱۰ هزار کارت ملی در ادارات تابعه و دفاتر پیشخوان آماده تحویل است که از مردم تقاضا می‌کنیم هر چه سریعتر برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان همچنین گفت: جمعیت فعلی استان حدود ۷۶۹ هزار نفر است که در یک دهه گذشته نرخ رشد جمعیت رو به کاهش است.
پرهیزگاربه سامانه سهیم هم اشاره کرد و گفت: در راستای دولت الکترونیک سازمان ثبت احوال، اقدام به راه اندازی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سهیم ثبت احوال به نشانی sahim.sabteahval.ir نموده است که تمامی شهروندان، برای دسترسی اینترنتی، به اطلاعات نسبی و سببی خانواده خود و همچنین امکاناتی نظیر تغییر نشانی و درخواست کارت ملی هوشمند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.
سوم دی ماه سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در کشور است

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین