تاریخ انتشار:۱۴:۳۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۷۰ هزار لیتر نفت سفید امسال بین جامعه عشایر شهرستان گچساران توزیع شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

الوند فر با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین و توزیع سوخت زمستانی برای عشایر وجود ندارد ، افزود: ۳۰۰ سیلندر گاز هم در مناطق عشایری این شهرستان به منظور تامین سوخت مورد نیاز برای پخت و پز خانوار‌ها توزیع شد.
وی اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با عاملان توزیع سوخت و گاز مایع، هیچ گونه محدودیتی در زمینه سوخت رسانی به مناطق عشایری شهرستان وجود ندارد.
عشایر شهرستان گچساران سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.
عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک‌های قشقایی و دره شوری هستند که پاییز، زمستان و بخشی از فصل بهار را در مناطقی مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین روزگار می‌گذرانند.
مناطق ییلاقی عشایر گچساران شامل سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین