تاریخ انتشار:۰۷:۳۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: ۲۳ دستگاه ماینر غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در اقدامی عملیاتی توسط پرسنل این شرکت و با همکاری مأموران نیروی انتظامی، ۲۳ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در شهر‌های یاسوج و گچساران کشف و ضبط شد.

محمد مرادی اظهار داشت: ۱۳ دستگاه ماینر از یک مرکز مسکونی غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهر یاسوج و ۱۰ دستگاه ماینر غیر مجاز نیز از واحد خانگی در شهرستان گچساران کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز از برنامه‌های مهم این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف به شبکه توزیع، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد گفت: عموم هم استانی‌ها می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۸۸۱۱۰ و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» ثبت نمایند.

مرادی از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز خبر داد و بیان کرد: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل شرکت توانیر تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار برق مصرف می‌کند که این امر فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین