کد خبر: ۲۱۴۵۷
تاریخ انتشار:۱۸:۵۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، آخرین آمار ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید جواد هاشمی‌مهر قبل از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مهلت یک هفته‌ای ثبت نام از دواطلبین انتخابات مجلس به پایان رسیده است، اظهار داشت: تا پایان زمان قانونی ثبت‌نام‌کنندگان که شب گذشته (چهارشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۲) بود، ۱۷۴ نفر در سطح استان داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند و ثبت نام خود را نهایی کردند.
وی افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ۶۵ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۱ نفر آن‌ها آقایان و چهار نفر هم خانم بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۶۳ نفر و در حوزه شهرستان‌های گچساران و باشت ۴۶ نفر داوطلبی خود را برای انتخابات مجلس اعلام کردند.
هاشمی‌مهر در ادامه آمار مقایسه‌ای از تعداد پیش ثبت‌نام‌ها و ثبت‌نام‌های نهایی ارائه داد و گفت: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۱۵۱ نفر پیش ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۵ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.
وی افزود: در حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۱۴۷ نفر پیش ثبت‌نام انجام دادند که در مرحله دوم ۶۳ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت ۱۰۳ نفر پیش ثبت نام داشتیم که ۴۶ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.
هاشمی‌مهر افزود: در مجموع ۴۰۱ نفر در انتخابات مجلس پیش ثبت نام انجام دادند که ۱۷۴ نفر آن‌ها ثبت نام خود را قطعی کردند.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ترکیب جنسیتی ثبت نام‌کنندگان اشاره کرد و گفت: در پیش ثبت‌نام ۲۰ خانم ثبت نام که ۴ نفر آن‌ها ثبت نام خود را قطعی کردند که هر چهار نفر از حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بودند.
وی به مدرک تحصیلی داوطلبین اشاره کرد و گفت: در رشته تحصیلی دکتر ۲۲ نفر، حوزوی ۸ نفر، کارشناسی ارشد ۱۳۴ نفر و کارشناسی ۱۰ نفر برای انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد به ترکیب جنسیتی نامزد‌های انتخابات مجلس اشاره و بیان کرد: بین سن ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۵ نفر، بین ۳۵ تا ۴۰ سال ۳۹ نفر، بین ۴۰ تا ۴۵ سال ۴۱ نفر، بین ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۵ نفر، ۵۰ تا ۵۵ سال ۲۸ نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال ۱۷ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۱۱ نفر، ۶۵ تا ۷۰ سال ۶ نفر و ۷۰ تا ۷۵ سال هم دو نفر داوطلبی خودشان را برای انتخابات مجلس اعلام کردند.
هاشمی‌مهر گفت: مشمولین ماده ۳۲ یعنی همان ماده ۲۹ قبلی انتخابات مجلس، کسانی که باید از سمت خود استعفا می‌دادند، ۳ نفر بودند. از ۱۷۴ نفر دو درصد مشمول این ماده و ۹۸ درصد غیرمشمول هستند. ۵۷ نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس ایثارگر هستند. ۳۳ درصد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهند.
وی افزود: آمار پراکندگی شغلی نامزد‌های انتخابات مجلس در دو دوره مجلس یازدهم و دوازدهم را مشخص کردیم. در مجلس یازدهم افراد بیکار شرکت‌کننده در انتخابات مجلس ۴ نفر بودند که در این دوره یک نفر می‌‍‌باشد. در دوره یازدهم وکیل و قاضی ۳ نفر ثبت نامی داشتیم که در این دوره ۲ نفر هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پزشک در دوره یازدهم ۴ نفر که در این دوره هم ۴ نفر هستند. روحانی دوره یازدهم یک نفر ثبت‌نامی داشتیم که در دوره دوازدهم ۵ نفر اعلام آمادگی کردند. مشاغل آزاد در دوره گذشته ۶ نفر داشتیم در این دوره ۱۲ نفر ثبت نام کردند. اساتید دانشگاهی در دوره گذشته ۱۱ نفر ثبت نامی داشتیم که در این دوره ۱۴ نفر نامزد انتخابات مجلس شدند.
وی افزود: سایر شغل‌ها در دوره گذشته ۴ نفر و در این دوره ۲۱ نفر ثبت نام کردند. فرهنگیان در دوره گذشته ۱۶ نفر نامزد انتخابات مجلس شدند که در این دوره ۲۳ نفر اعلام آمادگی کردند. بازنشستگان در دوره گذشته ۶ نفر و ۲۲ نفر در این دوره ثبت نام کردند.
هاشمی‌مهر اضافه کرد: کارمندان دولت دوره گذشته ۳۵ نفر ثبت نام که در این دوره ۶۷ نفر اعلام نامزدی کردند.
وی گفت: از لحاظ مقایسه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در چهار دوره نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم، در دوره نهم ۴۸ نفر نامزد انتخابات مجلس شدند که دو نفر آن‌ها خانم بودند. در مجلس دهم ۱۰۸ نفر نامزد انتخابات شدند که سه نفر آن‌ها خانم بودند. در مجلس یازدهم ۹۳ نفر داوطلب شدند که ۴ نفر آن‌ها خانم بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای انتخابات مجلس دوازدهم ۱۷۴ نفر نامزد شدند که از این تعداد ۴ نفر خانم بودند. در خصوص پراکندگی مذهبی، الحمدلله استان کهگیلویه و بویراحمد تماماً شیعه هستند، ۱۰۰ درصد شرکت‌کنندگان شیعه هستند.
وی در پایان گفت: یک زن و شوهر در انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون ثبت نام کردند و دو برادر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نامزد انتخابات مجلس شدند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین