کد خبر: ۲۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۵۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا بررسی می کند؛
عصر دنا: مطابق با قوانین فرماندار بویراحمد می‌تواند جلسات فوق العاده تشکیل داده و اعضایی که در جلسات به صورت ۶ جلسه متوالی و یا ۱۲ جلسه غیرمتوالی شرکت نکنند را سلب عضویت نماید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، این روز‌ها حواشی شورای شهر یاسوج از متن آن پیشی گرفته است و شهر یاسوج که باید در استان سرآمد دیگر شهر‌ها باشد به یک شهر عقب مانده در کار‌های فرهنگی، عمرانی و... تبدیل شده است.

شورای شهری که قرار بود درمانی باشد بر زخم‌های کهنه این دیار حالا خود به دردی بی درمان تبدیل شده است که بجای اندیشیدن به مسائل شهری و باز کردن گره‌های مشکلات آن به محلی برای بحث و جدل برای منافع تبدیل شده است.

دو ماه قبل بود که شرایط شهر یاسوج به وضعیت بحرانی رسید و گروهی از کارکنان شهرداری یاسوج در تجمعی اعتراض خود را نسبت به شهردار و شورای شهر با بیان شعار‌هایی ازجمله "" نه شورا، نه شهردار؛ فقط استاندار" و " شورا باید منحل شود تا شهرداری اصلاح شود" اعلام کردند و نستهن مقدم با ضعف عملکردی مجبور به استعفا شد.

شورایی که حتی نتوانست برای مردم دست به استیضاح نستهن مقدم ببرد حالا با انتخاب کیوان آشنا از حامیان جدی شهرداری نستهن مقدم دوباره به کانال حاشیه‌ها برگشته و مردم را در بهت این انتخاب فرو برده است.
چندی پیش جلسه انتخاب هئیت رئیسه شورای اسلامی شهریاسوج با حضور فرشید احمدی کیش، بهنام عباس نژاد، عطا اله دانشی و ایمان جاودانه برگزار شد که غایبان این جلسه نیز کیوان آشنا، هدایت امیری و هدایت اکبری بودند.

طبق گفته‌های اعضای شورا این جلسه با دعوت کیوان آشنا برگزار شده، اما خود در این جلسه حضور نیافته است و به همین دلیل جلسه به زمان دیگری موکول شد.

ظاهرا شورای شهر که حتی نمی‌تواند هیئت رئیسه خود رانتخاب نماید از مدار خود خارج شد است و دود این جدل‌های اعضای شورای شهر تنها در چشم مردم و شهر یاسوج می‌رود و ادامه این مسیر نه برای شهروندان و نه برای شهر رضایت بخش نیست.

اسفند سال گذشته بود که نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت اگر اعضای شورای شهر یاسوج درست کار نکنند بستر انحلال شورا را فراهم خواهیم کرد.

اما مطابق قانون کلید حل این مشکل در دستان فرماندار بویراحمد است که می‌تواند راه نجاتی برای این وضعیت باشد و شهر یاسوج را از مدار عقب افتادگی آزاد کند.

مطابق با بخشی از قانون شورا‌ها:" ماده ۸۲ مکرر ۲ (الحاقی ۸۲/۷/۶) - غیبت غیر موجه اعضای شورا در طول یکسال با تشخیص و تصویب شورا به شرح ذیل منجر به سلب عضویت می‌شود: ۱. شورای روستا و شهر ۱۲ جلسه غیرمتوالی و یا ۶ جلسه متوالی" اگر عضوی در جلسات حضور پیدا نکند می‌تواند سلب عضویت شود.

همچنین در بخش دیگری از قانون می‌خوانیم که: " ماده ۹ - جلسات شورا بعد از اولین جلسه و به صورت عادی هر ماه دوبار در محل شورا تشکیل می‌شود.

‌تبصره - شورا در صورت در خواست کتبی فرماندار و یا بخشدار ذی ربط مشتمل بر زمان دستور و ضرورت تشکیل جلسه موظف به تشکیل جلسه‌فوق العاده است همچنین شورا می‌تواند به در خواست کتبی شهردار و یا تشخیص خود به صورت فوق العاده تشکیل جلسه دهد. "

مطابق با قوانین یادشده فرماندار بویراحمد می‌تواند جلسات فوق العاده تشکیل داده و اعضایی که در جلسات به صورت ۶ جلسه متوالی و یا ۱۲ جلسه غیرمتوالی شرکت نکنند را سلب عضویت نماید.

بنظر در یک بازه کوتاه کمتر از یک ماه می‌توان به وضعیت شورای شهر یاسوج سرو سامان داد و مردم را نسبت به آینده شهر و مدیریت شهری امیدوارتر کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
دلم برای این استان و این شهر میسوزد، مردمی که نه فریاد رسی دارند و نه پشت و پناهی، بیکاری و فقر مسبب هزاران بزه اجتماعی شده و فساد و ولنگاری سر تا پای این استان را فرا گرفته. باید به حال این مردم خون گریست. این استان اگر بی صاحب نبود امسال هدایت اکبری و کیوان آشنا نمی‌توانستند این چنین وقیحانه همه شهر و از جمله فرمانداری و استانداری رو بازیچه دست خود قرار دهند و بی شرمانه به ریش مردم مظلوم بخندند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
این شورا باید منحل بشه
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
خدا به داد این مردم برس
تا شورا و نماینده یک تفکر داشته باشن ما باید بسوزیم و بسازیم
بویراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
مردم میدانند که مشکل اساسی شورا از هدایت اکبری وکیوان آشناست ،همه ی مردم بهترازخوداعضای شورامیدانند ومیبینند،اساس مشکلات شورای شهر یاسوج از همین دونفراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
همه ی مشکلات شورای شهر و شهرداری زیر سرِ کیوان آشناست.آشنا فقط دنبال منافع خودش است و دردسری برای شهر ندارد‌
چرا هر روز از همین تلویزیون و سایر رسانه ها خبر میاد که فلان عضو شورا یا شهردار بازداشت شده ولی در شهر یاسوج بی صاحب کسی نیست که از این ها بپرسد جرا فقط معامله و زد و بند می کنید
تاریخ ساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
فرماندار بویراحمد می تواند تاریخ ساز شود ایشون مهره کلیدی و تاثیرگذاری برای انقلاب بوده
ولی نکته مهم کلیدی تر که می تواند ایشون تبدیل حرآزاده کند در راستای ابلاغی که قبلا برای ایشان صادر کردند عمل نکند خودش از این شاخه منحوس جدا کند انسان موفقی نه در بویراحمد بلکه در استان و کشور خواهد شد آقای مهدوی لیاقت چنین مسولیتی را داشته نباید نفوذی منحرف منتی بر سر او بگذارد
در مقابل فساد سازمان یافته حر آزاده باش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین