کد خبر: ۲۰۸۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۲۸ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: آقایان مسئول نظارتی؛ آقای فرماندار از دستگاه‌های امنیتی سوال کنید و تحقیق کنید که پشت پرده این قضیه چه کسی است آیا حرمت و آبروی اعضای شورای شهر جایگاه ندارد آیا باید در خیابان‌ها و کوچه‌ها مضحکه عام و خاص شویم آن هم به دلیل سهم خواهی و ناکارآمدی کارشکنی؛ شانه خالی کردن زیر بار مسئولیت و به دست آوردن جایگاه که با هر لطایف الحیل و هر قیمتی به دنبال این کار هستیم به چه قیمت؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حاشیه‌های اخیر شورای شهر یاسوج موجب شده تا مردم و مسئولان در مرکز استان نسبت به این وضعیت اعلام نارضایتی کنند.

 در همین «عطاالله دانشی» یکی از اعضای شورا با اشاره به اوضاعی که در شورای اسلامی شهر و شهرداری ایجاد شده گفت: شورا و شهرداری یاسوج پرحاشیه شده جا دارد مسئولان و مردم مطالبه‌گری کنند که عامل این وضعیت چه کسی بوده و چرا؟ آیا در این شهر دستگاه امنیتی و قضایی نباید سوال کنند که مشکل از چیست از نماینده ولی فقیه در استان درخواست داریم ما را بخواهند و مشکل را از ما بپرسند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: شورا در دو سال گذشته به صورت روزمره‌گی کار خود را سپری کرده یاسوج از چرخه توسعه افتاده این روزمره‌گی را به وضوح می‌بینیم و همواره شاکی بوده‌ایم.

وی می‌گوید عامل اصلی در شورای شهر بوده نه خود شهردار عده‌ای با سهم‌خواهی از شهردار مانع کار می‌شدند افرادی با سهم خواهی مانع می‌شدند که شهردار کار انجام دهد از زمانی که بحث استیضاح شهردار کلید خورد جلسات توسط رئیس وقت شورا به تاخیر می‌افتاد تا اینکه به سال ۱۴۰۲ رسید رئیس شورا شرایط را جوری ایجاد کرد که شهردار مجبور به استعفا شود آنها سهم خواهی خودشان را داشتند و می‌گفتند به هر صورت ممکن جای من کجاست و لذا ما که شرایط را دیده بودیم صحبتی خارج از شورا با یکدیگر داشتیم و مشورتی انجام دادیم.

او ادامه می‌دهد: نکته مهم که مردم و رسانه‌ها باید بدانند در جلسه‌ای که رسمی باشد ابتدا باید دستور کار قبل از جلسه توسط منشی و دبیر شورا برای اعضا ارسال شود.

افشاگری عضو شورای شهر یاسوج از سهم خواهی ها/ چرا فرد خاطی به هیئت حل اختلاف استان معرفی نمی‌شود؟

وی در خصوص جلسه اول مرداد ماه گفت: جلسه اول مرداد ۱۴۰۲ تحت عنوان صورت جلسه انتخاب شهردار به هیچ عنوان جلسه‌ای رسمی با چنین عنوانی برگزار نشد این صورت جلسه پیش‌نویس ندارد دستور کار جلسه ندارد صورتجلسه باید از طریق سیستم پایش و تایپی به کمیسیون تطبیق ارسال می‌شد که این صورت جلسه واهی دارای چندین قلم خوردگی و ایرادات فراوانی است لذا نسبت به سایر صورت جلسات شورا مغایرت دارد.

این عضو شورا افزود: جالب اینجاست یکی از اعضای شورا که در جلسه اول مرداد ماه در شورا حضور داشته هیچ امضا و غیبتی برای او در صورت جلسه وجود ندارد و جدولی که باید اعضا موافقت و یا مخالفت خود را نسبت به مصوبه‌ها علامت بزنند آن جدول هم خالی است و نکته جالب‌تر آقای فرماندار در تاریخ ۷ مرداد از رئیس شورا می‌خواهد که نسبت به تشکیل جلسه هیئت رئیسه سریعاً اقدام گردد.

دانشی این طور نتیجه می گیرد: چگونه می‌شود که شهردار در روز اول مرداد انتخاب می‌شود و فرماندار و رسانه‌ها و فضای مجازی در جریان امر نیستند و نامه واهی شهردار شدن در دست ایشان باشد.

وی گفت: آن گونه که بند ۶ ماده ۱۱ قانون اعلام می‌دارد جلسات شورا در غیر محل و موعد مقرر رسمیت نداشته و تصمیمات آن معتبر نخواهد بود.

دانشی افزود: نیم ساعت قبل از جلسه کمیته تطبیق در روز ۷ مرداد که مطلع شدیم چنین نامه‌ای در دست آقای آشنا است و تحویل فرمانداری شده و کمیسیون قصد مطرح کردن آن را دارد موارد اعتراضی را طی نامه کتبی با دو سوم اعضای شورا به استحضار اعضای کمیسیون رساندیم و آقای فرماندار به عنوان رئیس جلسه و سه کارشناس مشاور رای به مغایرت این نامه می‌دهند الا قاضی کمیسیون و عضو دیگر رای موافق می‌دهند و نامه را تایید می‌کنند.

دانشی ادامه داد: وقتی که موضوع را به صورت واقعی با یکی از این افراد«رای موافق» در میان گذاشتیم او هم دریافت که چنین کاری خلاف بوده است.

وی افزود: سوال اینجاست که در موارد اختلافی بین اعضای شورای شهر و ارسال دو مورد اخطار کتبی به رئیس شورای شهر از سوی فرمانداری به دلیل استنکاف از تشکیل جلسات هیئت رئیسه و نامه‌های مدیرکل امور شهری دال بر اینکه در تاریخ ۱۲ مرداد دوران هیئت رئیسه سال دوم به اتمام رسیده و سریعا باید رئیس نسبت به تشکیل جلسه اقدام کند چرا باز هم این فرد ممانعت به عمل می‌آورد.

دانشی گفت: ضمناً فرمانداری طی سه جلسه با فرستادن نماینده خود در دفتر شورای شهر اقدام به تشکیل جلسه کرده که باز هم وی از حضور در جلسه شانه خالی می‌کند سوال اینجاست کسی که قصد دارد شهردار شهر شود و مقبولیت خود را از رای اعضای شورای شهر بگیرد و برای توسعه شهری نیاز به مصوبات شورای شهر دارد چگونه در این جایگاه از زیر بار مسئولیت فرار کرده و شانه خالی می‌کند.

دانشی در ادامه خطاب به مسئولان گفت: آقایان مسئول نظارتی؛ آقای فرماندار از دستگاه‌های امنیتی سوال کنید و تحقیق کنید که پشت پرده این قضیه چه کسی است آیا حرمت و آبروی اعضای شورای شهر جایگاه ندارد آیا باید در خیابان‌ها و کوچه‌ها مضحکه عام و خاص شویم آن هم به دلیل سهم خواهی و ناکارآمدی کارشکنی؛ شانه خالی کردن زیر بار مسئولیت و به دست آوردن جایگاه که با هر لطایف الحیل و هر قیمتی به دنبال این کار هستیم به چه قیمت؟.

این عضو شورای اسلامی شهر گفت: از امام جمعه، استاندار، فرماندار و مدیر کل امور شهری معاون عمرانی و همه کسانی که در این قضیه مسئول هستند می‌خواهیم که در این قضیه سوال کرده تا افکار عمومی روشن شود و از ظلمی که بر مردم رفته آشنا شوند و قضاتی را برای رسیدگی به این دعوا و ختم قائله برای تعیین تکلیف نهایی مشخص کنند.

وی تصریح کرد: ضمنا ماده 82 شوراهای اسلامی اذعان می‌دارد که هر کدام از اعضای شورا که مرتکب قصور و یا تقصیر شوند یا اقدامی که موجب توقف یا اخلال در انجام وظایف شوراها گردد یا اقدام خلاف شئون شوند مجازات می‌شوند.

دانشی گفت:  سوال اینجاست با وجود این همه تخلف و تعطیلی چندین جلسه در یک سال گذشته و این تخلفات محرز چرا فرد خاطی به هیئت حل اختلاف استان به ریاست استاندار معرفی نمی‌شود.

به نوشته فارس، وی افزود: اما خطاب به مردم اینکه وقتی می‌خواستیم وارد شورا شویم سوگند یاد کردیم که از وظیفه قانونی خود کوتاهی نکرده و برای کمک به توسعه و رفاه شهر از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم اما کارشکنی و سهم خواهی باعث گردیده که حقوق کارکنان شهرداری و شهروندان زیر سوال برود تا جایی که با اخبار کذب مورد توهین و هجمه و مضحکه افکار عمومی قرار گرفته‌ایم که می‌طلبد شهروندان و مسئولان با مطالبه‌گری جلوی این مشکل را بگیرند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
آقا تخلف همه جا هست از جمله ...استان که معاون اداری و مالی را بخاطر مچ گیری کارپرداز با همه بخور برداشته که راحت مدیر بخوره کارپرداز هم سند بزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
آشنا را به خاطر تخلفات محرز محاکمه کنید این آقا مخل شورای شهر شهرداری و نظم شهر است و به نماینده ی ناتوان و ضعیف وصل است
دانشجو
|
Germany
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
باعث وبانی تمامی این مشکلات در این چند سال خیر فقط اقای اشنا هست .واقعا چرا کسی نیست این فرد متخلف را جلوش را بگیرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اقای ... چون میترسی ....ه هایی که گرفتی بر ملا شود نمیگذاری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین