کد خبر: ۲۰۷۷۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۴۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
یادداشت دریافتی:
عصر دنا: لازم است به نمایندگان سابق و فعلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گوشزد کنیم که: دست تان را به اندازه ای دراز کنید، که خدمت کرده اید!!!
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 ابوذر آبچر: انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به عصر قبل از دادگاه نخستین در تاریخ رسیده است.
ان زمان که اگر فردی مرتکب جرم میشد، دادگاهی با سیستم امروز نبود و جنگ قومی و قبیله ای و عشیره ای و ایلیاتی در می گرفت و میزان عدالت، تعداد نفرات بیشتر طایفه و ایلات بود؛ حال انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد تا به حال نوعی جنگ طایفه ای و عشیره ای و ایلیاتی بود و مبنا و اساس انتخاب، فرهیخته سالاری و اندیشه محوری نیست.
کسانی مدعی نجات این استان فلک زده و محروم اند که امتحان پس داده اند و در امتحان خود در قبال مردم رفوزه شدند.
و نه فقط کاری به پیش نبرده اند بلکه اعتماد و احساس و اعتقادات مردم را با وعده های شیطانی و بلندمدت شان مچاله کرده اند، گویا اینان معتمدین مردم بودند.
زمان توسل به ریش سفیدی و وساطت و گدایی از مردم برای هل دادن فردی به مجلس، به پایان رسید، زمانی که عصر جاهلیت مردم این استان بود و زمان، زمانِ ایده سالاری و فرهیخته سالاری و آینده نگریست.
لذا چنانچه مردم باز بر طبل تعصب و طایفه گرایی بکوبند بر مدار جاهلیت همچنان می چرخند و تعصب کورکورانه تا به حال چاشنی این فقر و مهاجرت و بیکاری و عقب ماندگی های مردم در حوضه های مختلف این استان بود، چراکه گاها اشتباهات خود را عمدا با انتخاب مجدد عده ای
کذاب، ناکارآمد و قاتل احساس و اعتماد و اعتقادات مردم، تکرار کردند.
لذا توقع می رود که جوانان و روشنفکران جامعه کمک کنند که این غده ی سرطانی (تعصب بدون آگاهی و استدلال ) را که مانع آرامش و پیشرفت این استان چهار فصل شده است، ریشه کن کنند، نه اینکه هیزم آور جریانات تعصبی و طایفه گرایی و انتخاب کورکورانه باشند، که حاصلش درو کردن، خودکشی جوانان و بیکاری و مهاجرت و امثالهم است.
لازم است به نمایندگان سابق و فعلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گوشزد کنیم که: دست تان را به اندازه ای دراز کنید، که خدمت کرده اید!!!
چرا که انسان های شریف آنانی اند،که، توقعاتشان از دیگران به اندازه ی خدمتشان باشد.
و خطاب به روشنفکران جامعه، «محروم ماندن و انتظار معجزه کشیدن برای محرومیت زدایی کوته فکری محض است. و محرومیت زدایی در گروِ انتخاب از روی ترس از خدا و فرهیخته سالاری ست.

 

* یادداشت از ابوذر آبچر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
درود بر آبچر
حق و انصاف همین است که بیان شده است طایفه گرایی مذموم است همه ی آگاهان جامعه باید در رفع این معضل و انتخاب شایستگان به میدان بیایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
اگر بخواهیم به اندازه ی خدمت های عام المنفعه ی نمایندگان فعلی استان رای بدهیم الان دستی نباید داشته باشند
ممم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
خدا لعنت کنه کسی که در لباس نماینده مجلس خیانت میکنه
جح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
مردم استان فلک زده ما ، تا کی باید چوب بیسوادی و تعصب و قوم گرایی یه مشت نماینده کم سواد رو بخورن؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
سلام شب همگان بخیر وعاقبت همگان نیز وانت بعدالحمد باتشکر از تفکر شایسته سالاری وعاری از تعصبات خشک و جاهلی قومی و قبیله ای....والبته بزرگوار ابوذر که ازکلماتش مانند خیلی‌ها متاسفانه تاکنون همه چیز ازان چیر میکند غیرازآب جان بخش و حیاتبخش ونجاتبخش امیدوارم خداوندسبحان ومنان وحنان ورب العالمین غنی بالذات وذوالجلال والاکرام وفتاح وقاضی الحاجات ولطیف والرحم الراحمین وقابض وحی وقیوم وملک الحق المبین ازکلماتش بشنود و ببیند الله ولی المستعان اللهم عجل لولیک فرج وفرجنابه اللهم اصلح کل فاسدمن امورالمسلمین والمؤمنین وابنائ البشر...
ثارالله یزدان پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ضمن عرض سلام و ادب در مقدمه عرض کنم که تعصب و قوم گرایی در انتخابات و انتصابات کاری نکوهیده و مذموم است و هر انسان منصف و عدالت خواهی را می رنجاند ولی برادران عزیز هم خود شما و هم مردم شریف بخوبی واقفند که هدف از عنوان کردن روزانه اینگونه مطالب در سایت ها و رسانه های مختلف استانی تخریب نماینده کنونی بویر احمد است و به اصطلاح می شود گفت هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد. آیا طوائف و وابستگان رقیبان نماینده کنونی با تمام توان حمایت شون نمی کنند؟!!من در مقدمه عرض کردم تعصب و قوم گرایی در انتصابات و انتخابات مذموم است و بنده به هیچ عنوان قبول ندارم و مسوولان باید شایسته سالاری را مد نظر داشته باشند، ولی آیا مسوولان قبلی همگی شایسته سالاری را در اولویت‌های خود داشتند؟! و آیا افرادی که هم اکنون کاندیدای شده اند در صورت موفقیت در انتخابات شایستگی را مد نظر دارند و تعصب قوم گرایی را مذموم می دانند؟! پاسخ کاملاً روشن است قبلاً اینطور نبوده و در آینده هم نخواهد بود پس نتیجه می گیریم هدف از اینگونه انشاءها صرفاً تخریب نماینده کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی است من همیشه اعلام کرده‌ام هر شخصی که بخواهد تلاش های بی وقفه و شبانه روزی آقای دکتر روشنفکر را در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم نادیده بگیرد آن شخص انسان منصفی نیست و از دایره عدل و انصاف خارج گردیده است .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
سلام و عرض ادب
ما نمیگوییم قوم خویش خود را رها کنید.
اما حداقل انصاف داشته باشید
همه چیز را برای خود نخواهید
خداوکیلی الان آموزش و پرورش استان و خود بویراحمد را نگاه کنید
افسوس میخورید
با این یکه تازی و پارتی بازی
و وضعیت ضعیف دانش آموزان.
محض رضای خدا حداقل انسان باسواد و وجدان دار بگذارید معاون و رئیس
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
هیچ کدوم نماینده های قبلی نباید تایید بشت تا مردم پای صندوق بروند
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
سلام‌نظر‌من‌این‌هست‌شورا‌چه‌کرد‌که‌نماینده‌کرد میدان چهاد برای چی هست از میدان کم کنن که ترافیک کمتر بشه زیر گز بزنن که ترافیک کم بشه پل بیمارستان امام سجاد ۴ سال هست ول شده حدود ۵۰ متر دیگه هست تموم بشه پل بشار پل ترمینال هرسالی که بودجه میاد میره کجا ۴ سال دور پل مهریان هست پل مهریان با اول پلیس راه شیراز باهم شرو شدن اون ۱ سال پیش افتتاح شد این حلام نه ازاول جاده کاکان تا پیست ۴ سال هیچ کاری نشده خدایی به فکر خودتون وحقوق نباشید به فکر مردم باشید وشهرتون تا خدا راضی وتو باشه یاحق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین