تاریخ انتشار:۱۶:۲۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: نشست فعالان اقتصادی با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت،روسای اتحادیه‌های صنفی ،اصناف و دیگر فعالان اقتصادی همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، مهرداد الهی رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در کهگیلویه و بویراحمدتعداد ۴۰هزار واحد صنفی داریم که از این تعداد ۱۳ واحد صنفی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند.
الهی با بیان اینکه اصناف در حوادث سیل و زلزله در کشور همیشه پای کار بودند ،اظهار کرد: ساختمان اتاق اصناف شهرستان دنا در حادثه اخیر زلزله در این شهرستان خسارات زیادی داشته که از وزیر محترم درخواست همکاری و مساعدت داریم .
وی با اشاره با کنترل بازار از سوی بازرسان اصناف افزود: تعداد۸ بازرس در استان مشغول به فعالیت بازرسی روزانه در مرکز استان هستند که از این تعداد۲نفر به عنوان کادر اداری در واحد بازرسی مشغول اند و۶بازرس دیگر جوابگوی کنترل بازار نیستند.
الهی با اشاره به دریافت عوارضات قانونی دولتی ها ابراز داشت :دولت آنچه قانونی و قابل اجرا می باشد همانند عوارض مالیات ،ارزش افزوده و عوارض شهرداری و بیمه و .. فورا با برنامه ریزی دقیق و به موقع از اصناف دریافت می‌کنند اما موقع پرداخت هزینه ها و اعتبارات قانونی به اتاق اصناف بی تفاوت می باشند .
رئيس اتاق اصناف مرکز استان با اشاره به اجرای قانون نظام صنفی اظهار کرد : بر اساس تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی یک سوم مبالغی که در بازرسی‌ها به خزانه دولت از ناحیه درآمد جریمه‌ها واریز می‌شود باید به عنوان حقوق بازرسین به اصناف پرداخت شود.

الهی ادامه داد : قریب به چندین سال است که این مبلغ به اصناف پرداخت نشده و مشکلات عدیده ای را برای اتاق های اصناف به جهت تامین بودجه بازرسی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه کنترل بازار با تعداد ۶بازرس به سختی صورت میگیرد ،اذعان داشت: به دلیل عدم تامین بودجه بازرسی و نظارت نمیتوانیم بازرس بیشتری را جذب کنیم و بازرسان این مرکز چندماه یکبار حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اجرای این قانون از وزیر صمت بیان داشت : درخواست اتاق اصناف این است که طبق قانون سهم یک سومی اتاق اصناف به صورت منظم و مستمر تخصیص یافته و پرداخت شود.

رئیس اتاق اصناف یاسوج با اشاره به اینکه اتاق اصناف، بودجه کافی برای فعالیت‌های نظارتی در اختیار ندارد تاکید کرد: طبق این ماده قانونی درآمد ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز می‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و از سوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت پس از تامین بار مالی ماده 44 این قانون به طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه شود.

الهی در ادامه ابراز داشت: در برخی شهرستان های استان به جهت عدم اجرای تبصره۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی در عمل فعالیت بازرسان متوقف شده است.

وی با اشاره به فعالیت شهرک های صنفی در استان اظهار کرد : زمین های مورد نیاز از سوی اتحادیه های صنفی در جهت استقرار صنوف های آلاینده خریداری شده است.
وی با تاکید بر راه‌اندازی شهرک های صنفی بیان کرد : خواستار همکاری ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان و متولی در ایجاد و تشکیل شهرک های صنفی استان هستیم .

رییس اتاق اصناف یاسوج در پایان خاطر نشان کرد : در آینده نزدیک اصناف به شکل ناحیه صنفی در شهرک ها و مجتمع های صنفی مستقر می شوند که این موضوع باعث ساماندهی اصناف با هزینه و شرایط مناسب تری صورت می گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین