تاریخ انتشار:۱۶:۱۳ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمعیت مهاجرپذیر یاسوج از جمعیت اصلی بیشتر است، افزود: همین عامل باعث شده مشکلات عدیده‌ای در زیرساخت‌ها و حوزه اجتماعی پیش بیاید که می‌طلبد همه متولیان برای رفع مشکلات این مناطق پای کار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر احصاء مشکلات مناطق حاشیه‌نشین بلهزار و مادوان تاکید کرد.

سید علی احمدزاده در نشست با گروه های مردمی مناطق بلهزار و مادوان یاسوج با بیان اینکه سردرگمی و بلاتکلیفی شهر و روستا بودن، به این مناطق آسیب زد گفت: بدترین شرایط مهاجرپذیری را در این مناطق داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمعیت مهاجرپذیر یاسوج از جمعیت اصلی بیشتر است، افزود: همین عامل باعث شده مشکلات عدیده‌ای در زیرساخت‌ها و حوزه اجتماعی پیش بیاید که می‌طلبد همه متولیان برای رفع مشکلات این مناطق پای کار باشند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات شهری در حیطه‌ وظایف شهرداری و شوراها است، گفت: دولت از طریق اختصاص اعتبار از محل ارزش افزوده شهرداری‌ها را حمایت می‌کند که سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از این محل به شهرداری‌ها کمک شد تا کار عمرانی صورت گیرد اما صرف حقوق کارگران شد.

احمدزاده با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری‌ها بر روی مسائل عمرانی بیشتر تمرکز کنند، گفت: مشکلات این مناطق برای طرح در دور دوم سفر دولت به استان احصاء شود.

به گفته استاندار برای ایجاد فضای سبز، پارک و بلوار در این مناطق مبالغی به شهرداری مادوان کمک می‌شود تا تحول ایجاد شود، لذا شهرداری طرح ارائه کند.

وی بیان کرد: احداث چندین پل بر روی رودخانه بشار و همچنین تبدیل این رودخانه به یک مکان گردشگری در دستور کار است و امیدواریم اعتبارات دولتی اختصاص داده و نهایی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با انتقاد از برخی سایت‌ها گفت: در برخی سایت‌ها آمده که برخی پروژه‌ها در سفر دولت حذف شده در صورتیکه اینگونه نیست تا زمانی که در دولت اعلام نشود پروژه‌ای تایید یا حذف نمی‌شود که از رسانه‌ها می‌خواهم در این خصوص خویشتن‌دار باشند.

احمدزاده بیان کرد: مبالغی که قرار است در سفر دور دوم اختصاص داده شود و همچنین لیست پروژه‌ها را خودم از طریق رسانه‌ها و جراید اعلام خواهم کرد.

احمدزاده عنوان کرد: رقم بزرگی برای شهرداری‌ها پیشنهاد دادیم اما مورد پذیرش قرار نگرفت و گفتند خدمات شهری کار شهرداری‌ و شوراها است.

وی ادامه داد: در منطقه بلهزار سال‌ها است که بنیاد مسکن به دلیل مشخص نبودن شهر یا روستا خدماتی ارائه نکرده است و هنوز برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها خاکی هستند که باید فکری به حال این موضوع شود، ضمن اینکه آموزش و پرورش در بلهزار و مادوان خدمات بیشتری ارائه دهد.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای رفع تنش آبی این مناطق گفت: حفر چاه برای رفع مشکل آب این مناطق خبر خوبی است اما پروژه انتقال آب از سد تنگ سرخ همه مناطق یاسوج را پوشش می‌دهد که برای اتمام سد و خط انتقال نیازمند یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که دولت در صدد تامین آن است.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سفر دولت به استان اشاره و عنوان کرد: تاریخی را معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد که احتمالا جابه‌جایی صورت گیرد، البته هنوز قطعی نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه مسلم است دولت یکی دو هفته آینده میهمان مردم استان است و مردم مناطق بلهزار، مادوان و مهریان در مسیر فرودگاه یاسوج هستند که از آنها برای استقبال از رئیس جمهور بعد از قطعی شدن زمان سفر دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین