تاریخ انتشار:۲۰:۰۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: تصادف زنجیره ای در روز جمعه ای که گذشت در ورودی شهر یاسوج سبب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از هموطنان شد که این حادثه گرچه تلخ و غمناک بود ولی با خود چند نکته عبرت آموز داشت که امید می رود مردم و مسئولان از آن درس بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: نکته نخست در این تصادف ضرورت چاره اندیشی برای جاده ناایمن ورودی شهر یاسوج بعد از پلیس راه شیراز بیش از پیش نمایان شد باید دید پس از این تجربه تلخ مسوولان برای ساماندهی این جاده پرتردد چاره اندیشی می کنند یا خیر.

کارشناسان راهنما و رانندگی استان قرار گرفتن پلیس راه یاسوج- شیراز و ایست بازرسی پس از یک سراشیبی تند و غیر استاندارد تنگ کناره را نیازمند ایجاد یک مسیر انحرافی می دانند و تاکید می کنند در صورتی که در کناره این جاده رمپ ایجاد و با ماسه پوشیده شود خودروهای دچار نقص فنی شده پس از برخورد با جسم نرم از سوی راننده قابل کنترل خواهد بود.

همچنین سال هاست که کارشناسان پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت دست فروشان در ورودی این شهر و تجمع تعداد زیادی خودرو که برای خرید از آنان در نقطه ای ناایمن پارک می کنند هشدار می دهند اما متاسفانه اقدامی برای جمع آوری آنان نشده امید می رود این حادثه نقطه آغازی بر پایان فعالیت دست فروشان در این منطقه باشد.

انتظار می رود با وقوع این تصادف خونین شهروندان دیگر از دست فروشانی که در منطقه مذکور بساط کرده اند خرید نکنند که در صورت تحقق چنین امری آنان چاره ای جز جمع کردن بساط خود ندارند.

همچنین تجمع شهروندان و مسافران در این مسیر که برای دقایقی مسیر عملیات اجرایی امدادرسانی به حادثه دیدگان را کند کرده بود نکته درس آموز دیگر تصادف زنجیره ای روز جمعه در ورودی شهریاسوج بود.

اگرچه موضوع تجمع شهروندان با تدبیر مسئولان متولی پس از دقایقی مرتفع شد اما انتظار می رود افراد در هنگام بروز چنین وقایعی برای تسریع در امدادرسانی در محل تجمع نکنند.

آخرین وضعیت حادثه دیدگان تصادف زنجیره ای در یاسوج

براساس آخرین اطلاعات سه نفر از مصدومان این حادثه ترخیص شده اند و ۲۱ مصدوم دیگر نیز هنوز در بیمارستان جلیل شهر یاسوج در حال مداوا هستند.

جمعه خونین یاسوج درس می شود؟

تصادف زنجیره ای ورودی شهر یاسوج (پلیس راه شیراز) همچنین ۶ کشته داشت که چهار نفر در صحنه تصادف مذکور جان باختند و ۲ نفر دیگر نیز در بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج فوت کردند.

ظهر روز جمعه دو تیرماه جاری یک دستگاه تریلی حامل بار آهن به علت نقض فنی در ترمز، بعد از پلیس راه یاسوج – شیراز، با تعدادی خودرو به صورت زنجیره ای برخورد کرد.

در این حادثه ۲۵ خودرو با هم برخورد داشتند که سرنشینان ۱۴ خودرو کشته یا زخمی شدند.

همه مصدومان با کمک امدادگران هلال احمر، فوریت های پزشکی و متولیان امر در کمترین زمان ممکن به بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج منتقل شدند.

۴۷امدادگر هلال احمر در امر رهاسازی حادثه دیده از خودروها تلاش مجدانه انجام دادند.

پنج دستگاه آمبولانس و پنج ست تخصصی نجات هلال احمر برای رهاسازی حادثه دیدگان از خودروها به محل حادثه اعزام شد.

منبع: ایرنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین