کد خبر: ۲۰۲۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
اردلان زینل زاده خطاب به مدیرعامل شرکت نفت گچساران
عصر دنا: همکاری منطقی مدیران اجرایی و سیاسی اجتناب ناپذیر است و لازمه ی توسعه اما اینجانب به تجربه دریافته ام همیشه فشارهای سیاسی وجود دارد ولی هیچگاه نام نیک در مدیریت و تحول در سازمان از مجرای بندگی و گوش به فرمانی سایرین حاصل نشده .
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا اردلان زینل زاده از فعالان سیاسی شهرستان های گچساران و باشت در یادداشتی در شبکه های مجازی خطاب به مدیرعامل نفت و گاز گچساران نوشت:

این روزها شاهد تغییراتی در مدیران صنعت نفت گچساران هستیم فارغ از جناح بندیهای سیاسی و اینکه کدام مدیر عزل و چه فردی منصوب میشود،چند نکته را خدمت همشهریان عزیز،پرسنل خدوم صنعت نفت و جناب آقای کمالی مدیر عامل محترم عرض میکنم
۱_اول اینکه خدمت مدیران عزل شده عرض خسته نباشید و خطاب به مدیرانی که اخیرا منصوب شده اند آرزوی توفیق دارم
۲_شرکت نفت از دیر باز تا یکی دو دهه پیش ، ساختاری نظام مند مبتی بر شایسته سالاری در انتصابات و فارغ از قومیت گرایی و سیاسی نگری بوده و به نسبت ، کارآیی و بهره وری قابل توجیح داشته .
۳- جابجایی در زیرمجموعه حق هر مدیری است اما جابجایی باید منجر به کارایی بالاتر شود و این مهم تنها با شناخت تمامی زوایا ، اجزای مجموعه و نقاط قوت و ضعف نیروهای سازمان میسر میشود که قطعا برای یک مدیر جدید خارج از مجموعه این شناخت طی یک هفته و ده روز حاصل نخواهد شد ولی متاسفانه در نفت گچساران پس از انتصاب مدیر عامل جدید که اتفاقا هیچ شناختی از نیروی انسانی زیر مجموعه ندارد ، جابجایی ها تنها پس از یک هفته آغاز گشت ، لذا از آقای کمالی انتظار می‌رود مداقه بیشتری در این مهم بکار گمارند.
همکاری منطقی مدیران اجرایی و سیاسی اجتناب ناپذیر است و لازمه ی توسعه اما اینجانب به تجربه دریافته ام همیشه فشارهای سیاسی وجود دارد ولی هیچگاه نام نیک در مدیریت و تحول در سازمان از مجرای بندگی و گوش به فرمانی سایرین حاصل نشده . جناب آقای کمالی ، کمالی و جمالی در این شیوه مدیریت وجود ندارد .
۴- همانطور که چینش مدیران زیر مجموعه حق مدیر ارشد سازمان است پاسخگویی نیز وظیفه مدیر ارشد میباشد در رویکرد انقلابی هم واگذاری حق انتخاب زیر مجموعه و هم فرار از پاسخگویی آتی رفتاری غیر قابل قبول شمرده شده و شان مدیریت را به کارگزار تنزل میدهد .
چون مدیر اختیار دارد ، تصمیم میگیرد و عمل میکند و در نهایت پاسخگوست اما کارگزار تابع دستورات است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی کار میکند و خارج از آن پاسخگویی ندارد.
مواظب باشیم برای نیل و حفظ کرسی‌ها شانیت خود و جایگاهها را مخدوش نکنیم.
در پایان فراموش نکنیم ، شانیت ما باید به جایگاهها ارزش دهد جایگاه ارزش آفرین نبوده و نیست. 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
خدایی ایشان باید نماینده گچساران و باشت در مجلس باشند
پاسخ ها
همت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
و چنش قسم!!!؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.