تاریخ انتشار:۲۳:۵۲ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت "محمدصادق عظیمی فر" بعنوان رییس هبات مدیره شرکت نفت وگاز پترو پارس منصوب شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت "محمدصادق عظیمی فر" بعنوان رییس هبات مدیره شرکت نفت وگاز پترو پارس منصوب شد.

وی از فرزندان بویراحمدسفلی استان کهگیلیویه وبویراحمد است و پیش از این دستیار ویژه وزیر نفت ، مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود .

گفتنی است شرکت پتروپارس همزمان با کشف میدان گازی عظیم پارس جنوبی در خلیج فارس،شکل گرفت و در سال 1376 تاسیس شد.

اين شرکت در گام اول، اجرای فاز یک میدان پارس جنوبی را برعهده گرفت و با همکاری شرکت‎های معتبر بین ‎المللی توانست مدیریت و دانش فنی لازم را به داخل کشور منتقل کند.

سپس طرح توسعه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی به پتروپارس واگذار شد که اولين تجربه يک شرکت ايرانی در تامين مالی و سرمايه گذاری در طرح ها و مگا پروژه ها بود.

با موفقیت چشمگیری که پتروپارس در این پروژه به دست آورد توانست گام‌هایی را به سوی مدیریت اصولی و بنیادین پیمانکاران داخلی و خارجی و ارتقای دانش مدیریت پروژه در ایران بردارد و بر همین اساس مسئولیت اجرا و توسعه فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی نیز به این شرکت واگذار شد.

اجرای موفقیت ‎آمیز پروژه‌های مذکور، موجب شد که قرارداد توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی نیز با پتروپارس منعقد شود.

فاز ۱۲ پارس جنوبی بزرگترين پروژه تاريخ صنعت کشور است که با وجود مشکلات و چالش‎های جدی در اسفند 1393 به اتمام رسيد . تداوم موفقیت های پتروپارس موجب شد که این شرکت عملا" به بزرگترین و قدرتمندترین پیمانکار ایرانی در بخش نفت و گاز تبدیل شود، به طوری که توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی نیز برعهده آن گذاشته شد.

شرکت پتروپارس علاوه بر اجرای پروژه های پرچالشی مانند میدان گازی فرزاد، تنها شرکت ايرانی است که پا را فراتر از مرزهای کشور گذاشته و در پروژه های کابیندای شمالی (آنگولا) و دوبوکوبي (ونزوئلا) نيز فعاليت کرده است. شرکت پتروپارس با تامین مالی طرح ها و پروژه های خود نخستین پیمانکار ایرانی است که با تکیه بر توان شرکت نيكو (NICO) به عنوان تنها سهامدارش و بهره ‎گیری از دیگر منابع، قادر است منابع مالی مورد نیاز پروژه‎ ها را تامین کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.