کد خبر: ۲۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۲۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: چیزی که در این استان بیداد می کند این است که ما داریم از تفرقه کاسبی می کنیم این تفرقه چه تفرقه قومی باشد چه تفرقه منطقه ای باشد هر دو سم برای استان سم هستند. برخی دارند از این تفرقه ها سواستفاده می کنند. مردم باید کاسبان تفرقه را بشناسند. کاسب خطی و سیاسی هم همین طور است. کاسب خطی و سیاسی هم برای نظام ما خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

گروه سیاسی عصر دنا: در ماه‌های آینده، کشور شاهد یک رخداد مهم ملی خواهد بود. انتخابات مجلس در اسفند امسال برگزار خواهد شد، برخی از افراد از هم اکنون نام آنان برای نامزدی این انتخابات بر سر زبان ها افتاده است. در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی عصر دنا برای تحلیل و ارزیابی موضوعات مهم استان و کشور با شخصیت های سیاسی استان بدون در نظر گرفتن تفکرات و گرایش های سیاسی آنان به گفت و گو می پردازد. گفت و گوی خبرنگار عصر دنا را با شیرعلی خرامین( یکی از سیاسیون استان و یکی از افرادی که در رسانه ها از وی به عنوان نامزد انتخابات مجلس از حوزه بویراحمد، دنا و مارگون نام برده می شود) در ادامه می خوانید.

مسئله جوانان چیست و راه حل این مسائل چیست؟

دکتر خرامین: در فاصله یزد تا میبد با 53 کیلومتر فاصله بیش از 100کارخانه کاشی وجود دارد و تعدا د زیادی نیرو را مشغول کرده اند. شنیدم که یزد از نظر رشد بیکاری منفی است یعنی نیروها از سایر استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد به آنجا می روند. اما نمایندگان ما به جای اینکه شغل ایجاد کنند نیرو به ادارات تزریق میکنند و باری روی دوش دولت و مردم میگذارند.
کارخانه سینره بویراحمد را چندبار نمایندگان رفتند سر بزنند درحالی که روزی 30 مراسم فاتحه خوانی را می روند چون تفکر شغل ایجاد کردن نیست تفکر انان تزریق ادم هاست ما داریم اشتغال کاذب ایجاد میکنیم بچه هایمان را با داشتن مدرک لیسانس و دکترا به عنوان سرایدار شرکت خدماتی مشغول میکنند در حالی که باید این زمینه را به وجود اورد که کسی که دکترا دارد جایش را پیدا کند. اگر سری به بیمارستان ها و ادارات بزنیم شاهد این هستیم که سرایدار آنجا مدرک دکترا دارد، چون نماینده ان را تزریق کرده و غیر از آن دیگر جا ندارد.
ما مردم اسیا فوجی و موجی هستیم چیزی را در دست می گریم و فقط می دویم و هی میگوییم جوان، جوان، جوان. من می خواهم بگویم ما واقعا برای رشد جوانان چه کرده ایم؟ چرا بیهوده شعار میدهیم وقتی امار خودکشی و طلاق بین انان بالاست سردرگمی و بحران هویت بیداد می کند مسیولین باید بیایند و بگویند برای جوانان چه کرده اند.
من معتقدم که باید زمینه رشد جوان فراهم باشد زمینه تحصیل و ازدواجش فراهم باشد. بعضی فکر می کنند که باید حتما جوان را مدیرکل بگذاریم. ما باید جوانان را نجات بدهیم. اگر قرار به مدیرکلی باشد باید نجاتش بدهیم اگر قرار به ازدواج باشد باید نجاتش بدهیم.
عصر دنا: نظر شما درباره چالش‌ها و راه حل‌های مشکلات زنان استان چیست؟
دکترخرامین: الان در کشور و استان ما مظلوم ترین قشر زنان هستند در استان چندمدیرکل زن داریم؟مگر جز جامعه ما نیستند مگر 53 درصد دانشجویان دانشگاه های ایران دختران و زنان نیستند؟ چرا نباید مدیرکل خانم داشته باشیم نباید شعار بدهیم اگه میخواهیم برای جوان و ازدواجش کاری کنیم باید بگوییم برای مسکنش می خواهیم چه کار کنیم برای ترقی اش می خواهیم چه کار کنیم بیانه گام دوم انقلاب را رهبر پیشنهاد داد نتیجه اش چه شد؟ 
جوان عزت و آبرو می خواهد بعضی از جوانان می توانند کشوری را اداره کنند کسی که می خواهد برای کشور کاری کند باید همه ی اقشار را ببیند برای گروه های مسن برنامه داشته باشد. چرا که در اینده، جامعه ما مسن است وایران به سوی پیری می رود برای زن و مرد کودک و میانسال برنامه داشته باشد.
قرار نیست که ما حتما بانویی را مدیرکل کنیم باید نیازهای زنان را بشناسیم و در جهت رفع نیازهای انان برنامه ریزی کنیم. اگر دختر دیشموکی میخواهد درس بخواند کجا باید درس بخواند خانه کی ساکن شود؟
دختر زیلایی همین طور، چندتا مرکز شبانه روزی در استان وجود دارد؟ اگر به فکر دختران هستیم کاری که باید انجام دهیم این است که مادر دختر را تربیت کنیم . وقتی به مادر میگوییم که تو در خانه بمان و فرزندپروری کن چه چیزی برای خوردن به او بدهد؟
چرا ما نباید به زن خانه داری که در خانه کار میکند به عنوان زن خانه دار شبیه تمام دنیا حقوق بدهیم؟ ما باید پایه خانواده را مستحکم کنیم و پایه خانواده زن است. اگر زن را حرمت کنیم جامعه را حرمت کرده ایم. ما می گوییم زبان مادری؛ یعنی اصالت یک کشور به مادرش است، وقتی میگوییم ایران مادر ماست یعنی تمام وجود ماست.
عزت زن امروز در درس خواندن است. برای درس خواندن زنان زیلایی برای درس خواندن بچه های آبمورد و سیلاب کلوار جایی برای درس خواندن در یاسوج ندارند.
باید مادران را درخانه حمایت کنیم وقتی دفترچه بیمه به مادران و بانوان خانه دار نمی دهیم و انتظار داریم فرزند پروری کند این یک تناقض است. ما باید شبیه تمام دنیا وزراتخانه سلامت و خانواده داشته باشیم. من اگر زمانی بتوانیم اصلا وزارتخانه خانواده تشکیل میدهم که هم دختر را حمایت کند هم مادر و هم بچه های خانواده را.
زمینه تحصیل جز با امکانات و خوابگاه های شبانه روزی فراهم نمیشود باید برای دختر زیلایی ابمورد بورس بدهند ایا برای سهمیه کنکور کسی که در زیلایی است با کسی که که یاسوج درس میخواند یک سهمیه داشته باشد .نجات جامعه در نجات ادم هایش است.
باید نیازهای قشرها را بشناسیم و برای تامین نیازهای آن قشر تلاش کنیم وقتی میگویم جبهه نجات نه اینکه مثلا از رودخانه بیرونشان آوریم جبهه نجات یعنی سرنوشتششان را تغییر بدهیم. جبهه نجات به دنبال تغیر سرنوشت افراد است.

در سمینارها و جشنواره ها کسانی که نفعی نمیبرند صاحبان این سمینارها هستند مجریان و مسیولین اشغال کننده وقت سمینارها هستتد باید استاندار و نماینده و صحبت کند بعد وقنی آن عالمی که از تهران دعوت کردند به او میگویند وقت شما تمام است و این عیب بر کل سیستم کنگره های استان وارد است.
من یک اسیب شناسی کردم که این ها تاثیر گذار نیست سمینارهایی که می گیریم برای امار است نه برای حل مشکلات.
در سمینار تجلیل از بانوان تاثیرگذار دختری که رتبه اول کنکور شد در حالی که در این برنامه نبوده کی تاثیرگذارتر از خانم فرناز حس زاده است دختر لری که با این همه مشکلات رتبه یک کنکور تجربی کشور می شود و باعث به تغییر و تحول دختران دیگر شد.
در روانشناسی می گویند برای انسان ها الگو درست کنید و خانم فرناز حسن زاده بهترین الگوست و دختران دیشموکی باور کردند که میتوانند در کنکور رتبه اول شوند ما دنبال خانم حسن زاده نیستیم ما دنبال اقای استاندار و نمایندگان و مسیولین هستیم. با این وجود همایش بانوان جرقه خوبی بود اما باید مشکلاتی که دارد در اینده برطرف شود.
رهبر معظم انقلاب می فرمایند جهاد خانه داری و تکریم خانواده اما گفتند که زمینه را برایش فراهم کنید. باید کاری بکنند که سود در خانه ماندن بانوان بیشتر باشد.
زنی که از صبح بچه اش را در خانه رها میکند و برای حقوق ده میلیون تومان روزانه تلاش می کند اگه قانونی برایش تصویب شود و حقوق گیر باشد چرا خودش را به زحمت بیاندازد اگر می خواهیم خانواده را تحکیم کنیم باید مادر پدر تحکیم شود.
نگرش مادر من با دختر من زمین تا اسمان فرق میکند یک زمانی زن عشایر از دهدشت بچه را بر دوشش پیاده با یک بزغاله در بغلش حمل می کرد و به محض اینکه اتراق میکردند باید وسایل جمع میکرد غذا اماده میکرد هیزم و اب می اورد اینها یک جناایت در حق زن بود.
یک روان شناس می گوید که زن نیمه من است و او بهترین من است. من هم به عنوان یک روانشناس میگویم زن بهترین نیمه اجتماع است؛ چون مادر است که خانه را می سازد اگر خانه ساخته شود جامعه ساخته میشود قانونی که مجلس انقلابی تصویب کرده مگر مدعی انقلابی بودن و مقلد حضرت اقا نیستند.
اگر من باشم وزرات امید و خانواده را تشکیل میدهم زن باید به جایی برسد که اگر پایش را به بیرون از خانه میگذارد برای اقتصاد نباشد برای فعالیت های اجتماعی اش باشد و هیچ زنی برای پول از خانه بیرون نرود و فقط برای کارهای سیاسی فرهنگی و اجتماعی بیرون برود.
مادری که یک دفترچه بیمه به او نمیدهیم برای زایمان پولش از کجا بیاورد. پوشک فرزندش را از کجا تامین کند خود رهبری گفتند برای بچه داری باید شرایطش را فراهم کنیم باید بستر اماده باشد که این بستر را مجلس با قانون هایش باید به وجود بیاورد.
حدیثی است که می گوید بهشت زیر پای مادران است و این مشخص میکند که زن چقدر بزرگ و باعزت است. معتقدم هرگاه ندای زن از دل غرب بیرون امد زن باید وحشت کند چون نگرش به زن نگرش ابزاری است چون میخواهند از زن به عنوان یک کالا استفاده کند. جاهلیت مدرن از جاهلیت عرب خطرناکتر است. در غرب برای اینکه یک ادامس ارزان قیمت را بفروش برسانند زن را به عنوان ابزار تبلیغاتی از وی استفاده می کنند. در تلویزون نشان دند. زنی که از دامان او مرد به معراج میرود زنی که مقدس ترین مخلوق خداست را برای ادمها به نمایش میگذاریم بنابراین شعاری که از دل خود زن بیرون اید را قبول دارم که خودش بخواهد ازادی زن در عزتش است و جامعه باید حمایتش کند.
ظلمی که در استان ما به زن شده غیرقابل بخشش است حداقل یک چهارم این ادارت باید زن مدیرشان بود و متاسفانه نیست متاسفانه حتی مشاور زن هم نداریم عزت زن وقتی است که خودش برای خودش ارزش قایل شود.
عصردنا: نظر شما درباره جریان اصولگرایی استان چیست؟ 
 دکترخرامین: درد مردم از جریانات گذشته است. من معتقدم کسی می تواند مشکلات این جامعه را حل کند که نگرش جهادی نسبت به مسائل داشته باشد. از اینجا تفاوت میان اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد آیا ما در زمان جنگ اصولگرا و اصلاح طلب داشتیم جهاد یعنی اینکه دل جریان های سیاسی برای کشور بسوزد هرکس دلش برای مردم می تپد آستین را بالا بزند. 

جریان اصولگرایی سابقه و ریشه ای دارد حرمت دارد برای کشور برنامه دیدگاه ایدئولوژی دارد برای من هم مورد احترام است به خود بنده هم منتسب به آنها هستم ولی اعتقاد من این است که کار استان از این جریان‌های سیاسی گذاشته است
هر دو گروه در این مدت مدیریت کشور را برعهده داشتند امتحان پس داده اند بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب سیاستمدار باید تفکر انقلابی داشته باشد آن فرد می‌تواند اصولگرا یا اصلاح طلب باشد برای عزت ایران و حل مشکلات آن و نجات آن تلاش کند برای بنده قابل احترام است و به نظر من انقلابی است هر کسی هم که در هر لباس و هر جناحی باشد اگر خیانت کند به نظر من انقلابی نیست.

این جریان در حال حاضر در استان دارد تلاش خودش را می کند اما یک نکته را لازم است که ذکر کنم جریانات سیاسی اگر به آن فرمان مولا علی (ع) توجه نکنند یعنی شایسته سالاری را مدنظر قرار ندهند هیچ فرقی با طایفه گرایی افراطی ندارند مگر ناسیونالیسم طایفه ای چیست؟

ناسیونالیسم طایفه ای می گویند چون از طایفه من هستی حق با توست ناسیونالیسم جناحی نیز همین ویژگی را دارد می گوید چون از جناح من هستی حق با توست و این بسیار خطرناک است
من آدم خوب را دوست دارم کسانی که انقلابی و جهادی باشند به این نظام به این مردم به خون شهدا پایبند باشند از هر جناحی باشند من کف پای آنها را میبوسم هر کس ناتوان و ضعیف است برعکس متنفرم
چیزی که در این استان بیداد می کند این است که ما داریم از تفرقه کاسبی می کنیم این تفرقه چه تفرقه قومی باشد چه تفرقه منطقه ای باشد چه سیاسی هر دو سم برای استان سم هستند. برخی دارند از این تفرقه ها سواستفاده می کنند. مردم باید کاسبان تفرقه را بشناسند. کاسب خطی و سیاسی هم همین طور است. کاسب خطی و سیاسی هم برای نظام ما خطرناک است.
در استان ما چیز بسیار خطرناکی که وجود دارند کاسبی از تفرقه های منطقه‌ای و قومی و قبیله ای است بنابراین من هرگونه کاسبی مبتنی بر تفرقه؛ چه حزبی و جناحی و گروهی باشد را رد می کنم.
سخن جبهه مردمی نجات این است که ما وقتی می توانیم مردم این استان را نجات دهیم که از نخبگان استفاده کنیم در استان ما الان به این گونه شده است که نخبگان نگاه می‌کنند ببیند چه کسی رأی می آورد و به سمت او می‌روند و دنباله‌روی او می‌شوند. نخبگان و تحصیل کرده‌ها وقتی می‌بینند جایی ندارند سراغ این افراد می‌روند.
عصر دنا: نظر شما درباره دولت سیزدهم چیست؟ آیا آقای رئیسی کارش را درست انجام می دهد؟
دکترخرامین: دولت رئیسی بیش از یک سال است که کارش را شروع کرده و ما اگر بخواهیم به این یک سال و اندی نمره بدهیم من نمره بدی می دهم. اما در مجموع باور دارم که برای قضاوت کردن هنوز زود است. برنامه‌هایی که اجرا می‌کنند درست است یا نه زود هست هر جراحی یک عوارضی دارد ما باید به آنها فرصت بدهیم تا بتوانند خود را ثابت کنند. فکر می‌کنم به خصوص این تنش زدایی از منطقه بسیاری از مشکلات ما را حل میکند با این کارها می‌توان خیلی از تحریم ها و تهدیدها را برطرف کرد. من افق آینده را مسلتزم گذرزمان برای قضاوت می‌بینم.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
کا محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
هیچ وقت روشنفکر فکر نمی کرد که رفتارهایش و کارهایش باعث شود خرامین ثبت نام کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
فکر می کرد میتواند خرامین‌را مثل بقیه گول بزند
امیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
آقای خرامین هیچ وقت طرفدار و حامی آقای روشنفکر نبود و دوره قبلی هم از آقای منتظریان حمایت کرد. حالا چه رقیب باشد و چه از کس دیگری حمایت کند بحال آقای روشنفکر فرق نمی کند ندای مردمی وحدت فرا تر از این حرفهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
منتظریان و بهرامی و خرامین لااقل دو کلمه بلدند گب بزنه.
من اصلاح طلب هستم ولی برای شخصیت و شان خرامین و منتظریان مثل آقای بهرامی احترام قایل هستم.
واقعا اگر خروجی این دوره نیز روشنفکر باشد بخدا هم عقب گرد است برای بویراحمد وهم خسارت است برای نظام.
باید عقلاو فضلای سیاسی بیایند یک چیزی جمع کنند و بدهند به روشنفکر قطعا ایشان قبول میکنندو کنار می روند.
نمیدونم آقای روشنفکر را کجا پیدا کردید و آوردید ؟
مضاف بر ضعف ایشان در گفتگو و مباحثه ایشان عقبه اش دهدشت می باشد ودر واقع اینجا لژیونر تشریف دارند.
شما ببینید در این دوره ایشان چقدر دو دستگی و چند دستگی جفرافیایی تشدید شد.
شما ببینید در دوره ایشان چقدر مرزهای اخلاق درنوردیده شد.
شما ببینید در دوره ایشان چقدر فرصت سوزی از کف مردم و بویراحمد شد.
شما ببینید در دوره ایشان چقدر به نهادهای انقلابی آسیب وارد شد.
شما ببینید در دوره ایشان چقدر شنود و پخش مکالمه مردم شیوع پیدا کرد.
شما ببینید در دوره ایشان چقدر تخریب و تهمت علیه همه رواج داده شد.
شما ببینید در دوره ایشان چقدر از نظام برای پیشبرد اهداف شخصی اش هزینه شد.
و دهها مورد دیگر...
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
این انشایی که نوشتید چه ربطی به آقای روشنفکر داشت امسال باران هم خیلی خوب بارید باید مقصرش را روشنفکر معرفی می کردی چرا حرفها بی ربط می زنید و آسمان ریسمان می بافید؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
با کامنت عقده گشایی کردن و تخریب دیگران کسی به جایی نمی رسد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اول قول به خرامین داد
بعد خرامین‌فهمید که گولش میزنه
بعد خرامین جدا شد
بعد بندر به خرامین پیام‌داد برو بسلامت
بعد خرامین‌ اعلام‌حضور در انتخابات کرد
بعد بندر پست پیشنهاد داد
بعد خرامین قبول نکرد
بعد بندر ترسید
بعد بندر افتاد به التماس
بعدبندر افتاد به تمنا
بعد خرامین ماند که بماند
...
خلاصه مفید گویا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
این حرف های خاله زنکی برای خرامین رای نمی شه.
محمودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
این کامنت متیل و خاله زنکی مرتب در گزارشات تکرار می شود وئ شان و جایگاه سایت خبری را پایین می آورد.
کم شانس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ای ناغلا درو هم مهلی ایکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خرامین باید رک و پوست کنده اخلاق سیاسی را رعایت می کرد و می گفت که اصولگرا هستم تمام
نه اینکه خودشه شریک سوء مدیریت اصولگرایان ندونه و یه جوری سعی کنه از این دولت فاصله بگیره آخه که چی بشه مردم همه را می شناسن و از رنگ عوض کردن بیشتر بیزارن
البته منتظریان کاندید اصلی اصولگرایان است
مارگون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ما دیگه از تبعیض در ایل تامرادی خسته شده ایم . خودمان را از چشم دوستان و فامیل هامون در بویراحمد علیاء برده ایم و در ایل هم هیچ توجهی بهمون نشد . ما نماینده ی خاله خرزویی نمی خواهیم .امان از ندای تفرقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
بخدا باعث آبروریزی شد.
منافق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
کسی فکر نمی کرد ایشان روش و هدفش ایجاد تفرقه و نفاق است.
این چند روز قدرت هم‌تمام‌میشود ولی روسیاهی می ماند برای مرد دروغگو و منافق.
نام نیک‌بهترین‌سرمایه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
افرین استاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
بنظرم آقای خرامین ادم با شخصتیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خیلی خوبه
نوذر عبادی فیروزآباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
جبهه مردم نجات برای انتخابی علمی وعملگرا پا به میدان انتخابات گذاشته
ما باید از نخبگان علمی ودانشگاهی برای خدمت به مردم اعتماد کنیم

دکتر خرامین پدیده انتخابات امسال هستند

همه باهم با اتحاد وهمدلی وهمراهی وهمیاری هم‌ جبهه مردمی نجات را پیش خواهیم برد تا مجلسی علمی وعملگرا داشته باشیم
ایل بزرگ تامرادی
|
United States of America
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
انشالله ایل بزرگ تامرادی یک بار دیگر با انتخاب خرامین حماسه می افریند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ایل تامرادی چه ربطی داره به خرامین.
همه می دونن که ایشون اصطلاحا خرزای یه تیره از کهگیلویه هستن که اون تیره ظاهرا تامرادی هستن.
تامرادی هرگز به برادرشان حاج مهدی روشنفکر پشت نمی کنن
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
حکمرانی... ها کافیست، شخصی باید خارج از این طایفه وارد میدان شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
در بویراحمد اساس طایفه است بعد جناح سیاسی بعد سابقه مدیریت کلان.
جناب خرامین هیچ کدام از این سه پشتوانه را ندارد.
رقابت در بویراحمد بین روشنفکر، منتظریان و بهرامی هست و اگر زارع هم بیاید یا هدایت خواه ضلع چهارم و پنجم را تشکیل می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
کدام یک از اینها را روشنفکر داشته خدایی؟
خرامین یک سر وگردن از روشنفکر بالاتر و برتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خرامین ره به جایی نمی بره
یکی از اصول سیاست ورزی شفافیت مواضع هست
دو پهلو راجع به پیشینه اصولگرایی خود حرف زدن ناپسند است
هم مردم و هم اهل سیاست این را خوب می فهمند
پیش بینی انتخابات بویراحمد و دنا نفر چهارم یا پنجم شدن خرامین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اگر خرامین ره به جایی نمی برد شب و روز روشنفکرتان گله گله نمیفرستاد در خونه اش که منصرفش کنند
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
... در صورتی که با همین کامنت معلوم است هیچ کس هیچ پیشنهادی نداده است با این دهن کجی کسی به جایی نمی رسد.
اهل سیاست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
جریان انقلابی حامی منتظریان هستند
طیف میانه و با رای طائفه ای بسیار بالا با روشنفکرند
اصلاح طلبان و بخشی هم طائفه ای طرفدار بهرامی
ااما این دور بنظر می رسه رقابت اصلی بین روشنفکر و منتظریان باشه
احمد و دوستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
رای ما قطعا دکتر خرامین از ایشون حمایت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
همه مردم استان ابلات و طوایف را بخوبی می شناسند و می دانند که آقای خرامین تامرادی نیست ولی نسبت خویشاوندی با ایل سترگ تامرادی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
بنده خدا ؛این سوال و جوابها خیلی به دردکسی نمی خورد
خودت سرگرم این سوال جوابها نکن
مردم خودشان همه‌چیز را می دانند و می فهمند
نیاز ندارند کسی از یزد وجای دیگر؛
شما برایشان قصه سرایی بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
بنده خدا ؛این سوال و جوابها خیلی به دردکسی نمی خورد
خودت سرگرم این سوال جوابها نکن
مردم خودشان همه‌چیز را می دانند و می فهمند
نیاز ندارند کسی از یزد وجای دیگر؛
شما برایشان قصه سرایی بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اتفاقا این سوالات فقط فقط هدف و انگیزه اصلی اش تفرقه تفرقه و وفتنه است وبس!!!
وشما را هم بااین کارها وسوالات دارند تخریب میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
خرامین که تامرادی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اتفاقا روشنفکر اصالتا نه تامرادی است نه اهل بویراحمد
حسینی شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد
|
Switzerland
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
جهت اطلاع رسانه ها تعداد ۱۸ نفر نیروی جدید بنا به مکاتبه.... نماینده.... در مجلس و ۴ نفر نیروی جدید بنا به مکاتبه... نماینده.... در مجلس شورای اسلامی در حال انجام تشریفات استخدامی در شرکت می باشند بصورت جذب شرکتی (ارکان ثالث)
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اتفاقا تبری جستن از حناحهای سیاسی و ناسیونالیست قومی از نان شب واجبتر شده است، این دو حقیقتا فرصتها راسوختند وتهدیدات زیادی ایجادکردند ومنابع را مخصوصا منابع انسانی راهدر دادند، پخمگان وناشایستگان را به مناصب رساندند و ان کردند که میلینیم، همین الان کسانی از یک طایفه وقوم مدیر کل وفرماندار و... شده اند که توانایی متولی امور یکنفررا هم ندارند، ازاینها پخمه تر وکارنابلدتر وناشایستتر بسختی میشد دراین استان. پیدا کرد وانهایی که این ناشایستگان را پیدا کردند وبه منصب گماشتند حتما خسر دنیا والاخرت شدندوخسارتهای زیادی به استان وشهرستان وبه مردم وارد کردند جناحهای سیاسی هم همینطور
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اتفاقا تبری جستن از حناحهای سیاسی و ناسیونالیست قومی از نان شب واجبتر شده است، این دو حقیقتا فرصتها راسوختند وتهدیدات زیادی ایجادکردند ومنابع را مخصوصا منابع انسانی راهدر دادند، پخمگان وناشایستگان را به مناصب رساندند و ان کردند که میلینیم، همین الان کسانی از یک طایفه وقوم مدیر کل وفرماندار و... شده اند که توانایی متولی امور یکنفررا هم ندارند، ازاینها پخمه تر وکارنابلدتر وناشایستتر بسختی میشد دراین استان. پیدا کرد وانهایی که این ناشایستگان را پیدا کردند وبه منصب گماشتند حتما خسر دنیا والاخرت شدندوخسارتهای زیادی به استان وشهرستان وبه مردم وارد کردند جناحهای سیاسی هم همینطور
زهرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
در اینکه ایشون انسان خوبی است شکی نداریم امیدوارم در عرصه ی انتخابات هم موفق باشند
فلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اهالی بخش کبگیان کاندید موردنظرشان فقط خرامین یامنتظریان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ندای وحشت کاسبان تفرقه و طایفه گرایی
خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که کارشان تمام است.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
انتخابات در بویراحمد و دنا و مارگون به اینصورت است اصلاح طلبان و آرای قبلی آقای زارع بیشتر به سمت آقای بهرامی می روند آرای اصولگرایان هم بیشتر به سمت آقای منتظریان می روند الارغم اینکه بخشی از آرای اصولگرایان به سمت آقای روشنفکر می رود آرای طایفه ای و ندای وحدت هم حامیان آقای روشنفکر هستند بنابر این با توجه به آرای بالای دور قبل آقای روشنفکر احتمال قبولی وی بیشتر از بقیه است و نفر دوم هم آقای بهرامی است.
سید
|
United States of America
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
جناب خرامین اول شما بروید از دانشجویانتان در دانشگاه های مختلف یاسوج طلب عفو و بخشش کنید که این همه ظلم آموزشی، پژوهشی و... در حق شان انجام داده اید بعد بیایید تز و ایده بدهید. دانشجوهای شما، هیچگاه شما را نخواهند بخشید.
علی
|
Germany
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
روشنفکر همونه که جهانی شده ب وزیر گفته دستشویی بزن سی سخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
شما که میگین خرامین در ایل بزرگ تامردای رای ندارد .. مگه بندر اهل کجاست مگه نه اینکه در شورای دهدشت ثبت نام کرد وقتی مهر رئیس شورای را بهش ندادن قهر کرد دراینجا از صداقت این ایل بزرگ استفاده کرد وقول های هم داد ولی به هیچ کدام عمل نکرد که همین باعث شده که حداقل 50 درصد از این قوم بزرگ ایشان را ترد کنند که اکثریت به خرامین وتعدادی آراوند وبقیه کاندیدها پیوستند
پاسخ ها
تامرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شما چکار به بندر داری هر خبری و گزارشی نوشته می شود شما با کینه توزی واکنش نشان می دهی
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
جناب دکتر خرامین باید ارائه دهنده راهکار های برای حل مشکلات اقشار مختلف مردم باشید،بعنوان مثال سوال حضرتعالی از جناب روشنفکر نماینده بویراحمد دنا و مارگون در مجلس که خود بعنوان یک فرهنگی و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی می‌باشد چرا تا حالا از بند کسر مقرری از فیش فرهنگیان بعد از هر اضافه حقوق که ظلم آشکار و روشنیست و دزدی مسلمی است و هیچ مبنایی از سوی مسئولین مربوطه جهت کسر مقرری وجود ندارد و هیچ مسئولی خود را موظف به توضیح و تشریح این بند مقرری نداده باشد و بنظر می آید نماینده مردمی که این ظلم آشکار را دیده و بعنوان نماینده این قشر از این قشر در کمیسیون دفاع نکرده جای بسی تعجب و تأمل است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار