تاریخ انتشار:۱۹:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: نشست سامانه مدیریت پنجره واحد زمین به ریاست شهامت سرپرست معاون عمرانی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وسایر نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با امور زمین در استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 شهامت سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمددر این نشست، حفاظت از منابع طبیعی استان را امری مهم و حیاتی برشمرد و عنوان کرد: ۸۵درصد از مساحت استان را اراضی منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که امروز با چالش‌های مختلفی روبروست و یکی از این چالش‌های مهم پدیده زمین‌خواری است که دل‌مشغولی فراوانی را برای منابع طبیعی ایجاد کرده است.

عملیاتی شدن سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در استان کهگیلویه وبویراحمد
وی با اشاره به گستره وسیع عرصه‌های ملی و پراکندگی آن در سطح استان افزود: حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی تکلیف سازمان‌های تخصصی دولت است و در این میان نقش منابع طبیعی استان پراهمیت است.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل این که مدیریت حفاظت حدود ۸۵ درصد از عرصه‌های استان بر عهده سازمان منابع ‌طبیعی است، راه‌اندازی این سامانه کمک شایسته‌ای به امر حفاظت و مدیریت عرصه‌های ملی و دولتی خواهد کرد.

شهامت گفت: با ایجاد پنجره واحد مدیریت زمین امکان استفاده از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌هایی نظیر تصاویر ماهواره‌ای جهت کمک به جنگلبانان ایجاد شده است و به ویژه در مناطقی که آسیب‌پذیری بیشتری وجود دارند پایش مداوم اراضی اتفاق می‌افتد.


سرپرست معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: صدور تمامی مجوزها باید از طریق این سامانه انجام شود و سازمان‌های دست‌اندرکار و مربوط به امور زمین باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست از بهره‌برداری و عملیاتی شدن سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در استان خبر داد.


جاویدبخت با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و حفاظت هوشمندانه علیه فساد و رانت در اراضی خاطرنشان کرد: برای پویایی و کارآمدی سامانه پنجره واحد زمین تمامی دستگاه‌ها باید اطلاعات مورد نظر و نقشه‌های عملیاتی خود را در امور زمین در سامانه بارگذاری کنند تا متقاضی که به سامانه مراجعه می‌کند به صورت شفاف در خصوص مجوز درخواستی خود مطلع شده و اقدام کند.

عملیاتی شدن سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در استان کهگیلویه وبویراحمد

وی در این نشست بر موضوع پایش هوشمند اراضی ملی در پنجره واحد زمین تاکید کرد و افزود: با رصد و پایش هوشمند اراضی می‌توان از اتلاف هزینه در منابع طبیعی و اعمال مدیریت نامناسب منابع انسانی در این سامانه جلوگیری کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: این سامانه به موازات توسعه و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در استان عملیاتی شده و در دست بهره‌برداری است.

سعید جاوید بخت اجرای پروژه‌های دولت الکترونیک را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری برشمرد که با نامگذاری امسال به نام «مهار تورم، تولید واشتغال» از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در قالب پایش هوشمند اراضی منابع طبیعی عینیت یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک است که به منظور ایجاد سهولت در ارایه خدمات و مجوزهای زمین و مدیریت و پایش بهینه اراضی ایجاد و راه‌اندازی شده و فعالیت خود را در در حال حاضر دراستان‌ آغاز کرده است.

عملیاتی شدن سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در استان کهگیلویه وبویراحمد

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.