کد خبر: ۲۰۱۰۳
تاریخ انتشار:۱۸:۳۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
حسین طائب، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه:
عصر دنا: طائب، مشاور عالی فرمانده سپاه درباره محاکمه روحانی گفت: تجربه من در جمهوری اسلامی در این۴۳ سال می‌گوید دیر و زود دارد، اما سوخت و ساز ندارد. اما اینکه الان اولویت ما محاکمه قبلی‌ها است؟ جامعه را به سمت حل مسائل ببریم و پیشرفت کشور را دنبال کنیم یا حتی موضوع اقتصاد و پیشرفت را تبدیل به دعوا سیاسی کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

انتخاب: حجت الاسلام حسین طائب، مشاور عالی فرمانده سپاه، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه خوارزمی به تبیین وضعیت کشور در سه عرصه بین المللی، منطقه‌ای و داخلی پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

 طائب در این جلسه به سوالات دانشجویان پاسخ داد و از دانشجویان خواست تا در قضاوت‌هایشان انصاف داشته باشند، گفت: باید مهاجرت را در حوزه‌های مختلف مدیریت کنیم. پس از کرونا خدمات ما در حوزه بهداری و پرستاری را دیدند، اکنون کشورهای زیادی به دنبال جذب پرستاران ما هستند. وی تأکید کرد: گرانی داریم. این گرانی‌ها متأثر از بازی است که بخشی از این بازی را دشمن بازی می‌کند و بخشی دیگر متعلق به خودمان است.

مشاور عالی فرمانده سپاه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درخصوص آزادی بیان در ایران گفت: پس از آنکه از مسئولیت خارج شدم، مشغول جهاد تبیین هستم و دانشگاه‌های زیادی رفته ام. آیا دیده اید با یکی از دانشجویان این دانشگاه‌ها به دلیل سوال از من برخورد شده باشد؟

هیچ کشوری اجازه براندازی نمی‌دهد

وی تأکید کرد: هیچ کشوری عامل بیگانه را قبول نمی‌کند چه نخبه باشد چه نباشد. سال ۷۱ یا ۷۰ که معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات بودم، آمریکایی‌ها که نفت کشور ما را از دست داده بودند، یک نفر را به عنوان نخبه شیمی معرفی کردند تا در وزارت نفت مشغول شود. برنامه شان این بود که پس از مدتی به عنوان وزیر نفت باشد. ما مخالفت کردیم. سیستم اطلاعاتی این را فهمید و چرا باید اجازه دهیم چنین فردی حتی نخبه باشد، به وزارت نفت بیاید؟

طائب اشاره کرد: در زمانی که غرب دنبال براندازی در کشور است، ما باید داخل را آرام نگه داری. وقتی آمریکایی‌ها صراحتا می‌گویند که در امور ایران دخالت می‌کنند و اسرائیلی‌ها می‌گویند که در ایران مشغول عملیات هستند، نباید مقابله کنیم؟

وی با بیان اینکه اعتراض با براندازی فرق می‌کند، گفت: هیچ کشوری اجازه براندازی نمی‌دهد. در اعتراضات با کسی که می‌خواهد نفوذ کند، مقابله می‌کنیم. نفوذی هم در حاکمیت بوده، هم در حوزه‌های سیاسی و هم اجتماعی. در نفوذی‌های حاکمیت هیچگونه کوتاهی نکرده ایم و هر موردی دیده ام برخورد کرده ایم. اما اگر نفوذی در جمعیت باشد، باید برخورد کنیم.

طائب در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رهبر به گروهی از زندانیان سیاسی عفو دادند با این حال برخورد دانشگاه‌ها با دانشجویان سنگین است، گفت: آن عفو برای زندانیان بود. اگر همان وسط اغتشاشات فرمان عفو می‌دادند، اثر نداشت. ما آنچه می‌خواهیم برداریم، مقابله با نفوذی هاست.

مشاور عالی فرمانده سپاه در پاسخ به سوال دیگری از دانشجویان خواست خود را نماینده ملت معرفی نکنند، گفت: معتقدم که روند فساد کاهشی است و روند مبارزه با فساد افزایشی است. در جریان مبارزه با فساد حتی خانه نشین شده ام. عمده فساد از طریق جریان خارجی به داخلی است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اعلام عمومی کردند که مراقب ثروت‌های بادآورده باشید، گفت: آن زمان مبارزه جدی می‌کردیم با فساد، اما چون دوره توسعه بود، مطرح نمی‌شد. هرچه پیشتر آمدیم، برخوردها قوی‌تر شد. برادر رئیس جمهور، پسر رئیس جمهور و ... از جمله افرادی هستند که با آنان برخورد شده است.

طائب تأکید کرد: اگر در مبارزه با فساد موفق می‌شدیم، بسیاری از مشکلات امروز کشور نبود. اما می‌خوام بگویم که هرچه جلوتر می‌رویم، جریان ثروت از قدرت بیشتر می‌شود، ولی مقابله با فساد هم بیشتر شده است.

وی خطاب به دانشجویی که سوال پرسیده بود، گفت: گفتید مصونیت، چه کسی مصونیت دارد؟ به مقابله با فساد در آمریکا اشاره کردید؛ مگر جنبش ۹۹ درصد را سرکوب نکردند؟ کدام بخش حقوق بشر در اروپا اتفاق افتاده است؟

مشاور عالی فرمانده سپاه درباره محاکمه روحانی گفت: تجربه من در جمهوری اسلامی در این۴۳ سال می‌گوید دیر و زود دارد، اما سوخت و ساز ندارد. اما اینکه الان اولویت ما محاکمه قبلی‌ها است؟ جامعه را به سمت حل مسائل ببریم و پیشرفت کشور را دنبال کنیم یا حتی موضوع اقتصاد و پیشرفت را تبدیل به دعوا سیاسی کنیم؟

وی ادامه داد: اگر این دولت موفق شد و نشان بدهد که روندها را تغییر داده، پایان ۴ سال نشان دهد که پیشرفت در کشور اتفاق می‌افتد، آن موقع مطالبه گری صورت می‌گیرد. مطالبه گری بخشی نیست؛ مطالبه عمومی است با برخورد کسی که ترک فعل کرده است. مفاسد را نمی‌گویم.

طائب در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان برای استفاده از دوربین برای مقابله با بدحجابی گفت: دوربین برای فساد امنیتی است و برنامه دزار مدت دارد.

وی درخصوص اینکه دغدغه مسئولان، موضوع حجاب است، گفت: چه کسی چنین حرفی زده است؟ ا اگر دغدغه این بود، استیضاح نباید شکل بگیرد مگر مسئولان فرهنگی، عزل و نصب‌ها نباید اتفاق می‌افتاد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.