تاریخ انتشار:۱۲:۰۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت ۷ سال در جلسه هئیت دولت تعیین تکلیف شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج بعد از گذشت 7 سال در جلسه هئیت دولت تعیین تکلیف و‌ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در نشست 13 اردیبهشت ماه هئیت دولت مصوب شد که روستاهای سروک، تل خسرو علیا، سرابتاوه علیا و سفلی از دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غوره مهریان از دهستان سررود شمالی و مزرعه‌ها و مکان‌های تابع آن‌ها به شهر یاسوج بخش مرکزی بویراحمد محلق شد.

همچنین در نشست هئیت دولت مصوب شد که مرکز دهستان سررود جنوبی بخش مرکزی بویراحمد به روستای علی آباد سرتل و مرکز دهستان سررود شمالی این بخش به روستای گوشه شاهزاده قاسم تغییر یافت.

همچنین شهرهای یاسوج و مادوان بخش مرکزی شهرستان بویراحمد پس از ادغام با یکدیگر به یک شهر تبدیل و به عنوان شهر یاسوج نامگذاری می‌شود.

شهرام مهدوی مطاق فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه با تحقق الحاق، شهر یاسوج جزو30 شهر کلان کشور خواهد شد، افزود:  جمعیت شهر به 200 هزار نفر طبق سرشماری 95 می‌رسد ولی باید دقیق بررسی شود.

وی این را هم گفت که اگر  جمعیت به200 هزار نفر برسد باید دو عضو از روستاهای پرجمعیت که بیشترین رای دارد، به شورای شهر یاسوج اضافه شود.

طرح الحاق روستا‌های حاشیه‌ای به شهر یاسوج ابلاغ شد + سند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.