تاریخ انتشار:۰۰:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: امروزه همگام با رشد روزافزون شکل‌گیری استارتاپ‌ها، واژه شتاب دهنده کسب‌وکار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع تمام استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در ابتدای کار خود با چالش‌ها و موانعی مواجه خواهند شد. از این رو شرکت شتاب دهنده فعالیت هایی را در جهت حمایت، رشد و ثبات استارتاپ‌ها انجام خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرمایه گذاری پرهیز می کند و در ازای دریافت ضمانت نامه های متعارف به حمایت مالی و غیر مالی می پردازد.

 

طرح‌های هلدینگ پیشگامان

هلدینگ پیشگامان به حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و ایده‌های نوآور کارآفرین‌ها می‌پردازد. پیشگامان از طریق دبیرخانه تخصصی هلدینگ به شناسایی و ارزیابی طرح¬های فناور کشور به 3 صورت می¬پردازد:

1) ارجاع مستقیم نوآوری

2) ارجاع از نمایندگی¬های استانی

3) طرح¬های نوآور برگزیده در رویدادهای ملی و استانی

 

کارآفرین‌ها در سراسر ایران می‌توانند هر طرح و ایده‌ای که دارند را با هلدینگ پیشگامان به اشتراک گذاشته و در مورد چگونگی اجرا و عملی سازی آن به مباحثه بپردازند. از این رو هلدینگ پیشگامان به عنوان شرکت شتاب دهنده استارتاپ در تلاش است تا طرح‌های کارآفرینان را به مرحله اجرا برساند.

طرح‌های کارآفرینان می‌تواند در هر حوزه فعالیتی چون صنعت، کشاورزی و دامپروری، سلامت و درمان، فناوری اطلاعات، کسب¬وکار اینترنتی، آموزش، محیط¬زیست و... باشد. برای مثال از نمونه طرح‌های موفق هلدینگ پیشگامان می‌توان به دستگاه ساکشن جراحی، سنسور اکسیژن خودرو، شیرهای هیدرولیک دستی، منبع انرژی استارتر بالگرد و هواپیما، دستگاه RTU دیسپچینگ جایگاه سوخت و ... می‌باشد.

چالش‌ های هلدینگ پیشگامان

منظور از عنوان چالش‌های هلدینگ پیشگامان، رفع چالش‌های استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا می‌باشد. در واقع هر یک از استارتاپ‌ها در مرحله انجام فعالیت، دچار چالش‌ها و خلاهایی می‌شوند. هلدینگ پیشگامان از طریق شبکه نوآور فناوری که در سراسر کشور در اختیار دارد، می‌تواند به رفع چالش‌ها و خلأهای استارتاپ بپردازد.

در واقع این چالش‌ها از طریق مدل نوآوری باز در پیشگامان برای استارتاپ‌ها رفع خواهد شد. چرا که پیشگامان قادر بوده که از طریق شبکه ارتباطی خود به رفع چالش و خلاء موجود صنایع و زنجیره ارزش های موجود در کشور بپردازد و مسیر رشد و پیشرفت آن را سرعت ببخشد.

رویدادهای تاثریا پیشگامان

رویدادهای تاثریا پیشگامان، در ۳ دسته رویدادهای استانی، رویدادهای ملی و رویدادهای تخصصی ارائه می‌شود. در واقع این ۳ دسته رویدادها در جهت تقویت نمایندگی شرکت شتاب دهنده پیشگامان در استان‌های کشور و همچنین تقویت و گسترده‌تر کردن شبکه ارتباطی شرکت با انواع استارتاپ‌ها انجام می‌شود.

رویدادهای استانی تاثریا هلدینگ پیشگامان با هدف رفع خلا و مسائل فناورانه زنجیره‌های ارزش دارای مزیت هر استان برای استارتاپ‌ها برگزار می‌شود. این رویدادهای شتاب دهی پیشگامان تا این زمان در بیشتر استان‌های کشور چون خراسان رضوی، زنجان، کرمان، فارس، یزد و... برگزاری شده است. از ابتدای سال تاکنون، 9 رویداد استانی برگزار شده است.

رویدادهای ملی تاثریا هلدینگ پیشگامان بر اساس موضوعات اولویت‌دار اقتصادی کشور با هدف تکمیل زنجیره ارزش دارای مزیت هر حوزه برای استارتاپ‌ها می‌باشد. از این رو می‌توان به رویدادهای ملی کشاورزی و امنیت غذایی، تعلیم و تربیت، جمعیت و خانواده، سلامت- بهداشت- درمان و... اشاره کرد. همچنین رویداد ملی تاثریا نیز به زودی در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

 

رویدادهای تخصصی هلدینگ پیشگامان با هدف پاسخ¬دهی و سرمایه‌گذاری بر روی پاسخ¬های برتر در حوزه فناوری‌های آینده محور برگزار می‌شود. از جمله رویدادهای تخصصی پیشگامان می‌توان به ابر چالش اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، حمل‌ونقل الکتریکی، علوم شناختی، بیولوژی ترکیبی و... اشاره کرد.

 

کلام آخر

بر طبق مطالب گفته شده، هلدینگ پیشگامان به ارائه حمایت، پشتیبانی و هدایت انواع شرکت های دانش بنیان و کسب‌وکارهای نوپا می‌پردازد. در واقع این هلدینگ، به عنوان حامی برای کسب وکارها قلمداد شده و به آنها در جهت رشد و پیشرفت ایده‌ها و اجرای موفقیت‌آمیز آن کمک و راهنمایی به‌سزایی خواهد کرد.

 

شتاب دهنده پیشگامان که به نوعی شتاب دهنده کسب و کار یا شتاب دهنده استارتاپ نیز است در همه حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات خود به تمامی استارتاپ ها، صاحبان ایده و اختراع و شرکت های دانش بنیان می‌باشد تا با حمایت های مالی و معنوی خود خلاء های موجود در کشور را با استفاده از استعدادها و توانایی های بومی و داخلی پُر نماید.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار