کد خبر: ۱۹۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۳۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
با وجود ادعای مذاکرات شفاهی استاندار و افزایش 40 نماینده
عصر دنا: با وجود افزایش 40 نماینده به نمایندگان مجلس در سطح کشور و داشتن شرایط شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون برای داشتن دو نماینده، اما این مهم محقق نشد و مردم کهگیلویه و بویراحمد همچنان سه نماینده در مجلس خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون محدوده‌های جدید حوزه‌های انتخابیه و تعداد افزایش ۴۰ نماینده برای استان‌های مختلف را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی حدادی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و تعداد ۴۰ نماینده برای محدوده حوزه‌های انتخابیه تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته بر اساس مصوبه این جلسه افزود: بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

حدادی خاطرنشان کرد: این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

 

پیش از این معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که براساس قانون، حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در این استان می تواند دارای ۲ نماینده در مجلس دوازدهم شورای اسلامی باشد.

سید"جواد هاشمی مهر" در گفت وگو با ایلنا از یاسوج گفت: براساس قانون، حوزه های انتخابیه ای که جمعیت آنها در ۱۰ سال از ۲۵۰ هزار نفر بیشتر شود می تواند یک نماینده به نمایندگان آن اضافه شده و بر همین اساس، حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند یک نماینده دیگر علاوه بر نماینده کنونی در مجلس دوازدهم شورای اسلامی داشته باشد.

وی از رایزنی شفاهی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با وزارت کشور در ارتباط با اجرای این قانون خبرداد و اظهارداشت؛ منتظر تصمیم نهایی وزارت کشور در این ارتباط هستیم و هنوز پاسخی به ما نداده اند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت حوزه انتخابیه بویراحمد هم اکنون شرایط لازم و کافی برای افزایش یک نماینده به ۲ نماینده مجلس را برای مجلس دوازدهم دارد.

هاشمی مهر، زمان برگزاری انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی را دوازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ عنوان کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون سه نماینده از سه حوزه انتخابیه بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در مجلس شورای اسلامی دارد.

عصر دنا در روزهای آینده به بررسی دلایل محقق نشدن این ادعای معاون سیاسی استاندار و بی نتیجه بودن مذاکرات شفاهی استاندار و تیم سیاسی استانداری خواهد پرداخت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
فعلا همونایی که رفتند هم کاری از پیش نبردند
مثال همون ضرب‌المثل میشه که آشپز که دوتاشد یا شوره یا بی نمک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.