کد خبر: ۱۹۱۱۱
تاریخ انتشار:۱۹:۵۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
رئیسی در اجماع مردمی بزرگداشت شهید سلیمانی:
عصر دنا: رئیس جمهور تاکید کرد: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند شهید سلیمانی در این منطقه به دنبال شیعه سازی است، او به دنبال دفع شر و ظلم در منطقه بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (سه شنبه) در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که در محل مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهید بزرگوار و نام آور، قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی را گرامی می‌داریم و به روح بلندش درود می‌فرستیم. از همه ملت ایران به ویژه جوانان غیور به دلیل پاسداشت یاد و خاطره این قهرمان ملی سپاسگزارم.

رئیس جمهور عنوان کرد: بدون تردید پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی؛ چهره جهانی مبارزه با استکبار، تجلیل از تمام خوبی‌ها و دلدادگی‌ها، اخلاص، اعلام نفرت و بیزاری از ظلم، استکبار و نظام سلطه است.

وی تصریح کرد: این گرامیداشت و حضور، عادی نیست بلکه همراه خود پیام و سخنی دارد. از یک سو پیام به همه آزادمردان و آزاد زنان عالم است که باید با ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم، ستم و استکبار راه را بر ستمگران سد کنند. از سوی دیگر پیام برای ظالمان و ستم پیشگام عالم نیز هست که بدانید شرایط شما رو به افول و نا امیدی است و انسان‌های تحول خواه، خداخواه و حق‌ها تعیین کننده هستند.

رئیسی بیان کرد: این گرامیداشت پیام امید، نفرت و یاس را دارد. از یک سو برای از دست دادن یک بزرگ محزون هستیم و از سوی دیگر بسیار محزون هستیم و قلوب مؤمنین جریحه دار از دست دادن یک سرباز سرافراز و دلداده میهن اسلامی مان است. از سوی دیگر مفتخر و سربلند هستیم که شخصیتی نه به ایران بلکه به تمام مسلمانان جهان فکر می‌کرد و برای آزادی همگان هدف داشت.

رئیس جمهور با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی با نگاه به تحول، خاطرنشان کرد: طبق روایات انسان باید همواره خود را به دنبال تحول ببینند تا روز اول شأن بهتر از روز دوم و هفته دومشان برتر از هفته اولشان باشد. تحول فردی و شخصی اولین نکته شخصیت سردار سلیمانی بود واو می‌دانست جامعه سازی در گروی خودسازی است و کسی که امیر نفس نشود امکان ندارد یک شخصیت اثر گذار در جامعه بشری شود.

وی اضافه کرد: تمامی پیشوایان و بزرگان ما ابتدا راه خودسازی را پیمودند و تقوای الهی پیشه کردند. انسان با تقوایی خود ساخته می‌تواند در جامعه فردی اثرگذار باشد. شهید سلیمانی این تحول را از خود آغاز کرد.

جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است

رئیسی گفت: عشق به خدا، اهل بیت و صدیقه طاهره (س) او را انسان خودساخته ای پرورش داد. تاکید امام برای همه ما این بود خودسازی و رعایت تقوای الهی بود. نکته دوم سیره شهید سلیمانی بستر تحولی‌ای بود که شهید سلیمانی در آن قرار گرفته بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بستر تحولی شهید سلیمانی بلدطیب نظام اسلامی بود، گفت: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی و امام خامنه ای است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است. تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون معیارها و شاخص‌های برای انسان پیرو مکتب الهی دارد، ما باید بدانیم جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است و این چرخه توقف ندارد و چرخه رویش است.

وی اضافه کرد: شهدا و جانبازان ما در این چرخه متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا و زنده است و همواره در حال تحول است. شهید سلیمانی در این بستر و نظام که آن را حرم می‌خواند، رشد و پرورش یافته است. پس خود هم پرورش یافته این نظام و هم سند حقانیت این نظام است. همواره این بستر تحولی و رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته و مجاهد و اثرگذار در این نظام اسلامی رشد و پرورش خواهند یافت.

رئیسی خاطرنشان کرد: نکته دیگر جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهاد بسیار برجسته بود. شخصیتی که اقداماتش در میدان، منحصر به فرد و ساختار سازی اش در میدان بود و اینکه برایش شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و سوری و ایرانی و افغانی اهمیت نداشت و فقط به دنبال دفع شر و فساد بود.

شهید سلیمانی به دنبال دفع شر و ظلم در منطقه بود

رئیس جمهور تاکید کرد: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند شهید سلیمانی در این منطقه به دنبال شیعه سازی است، او به دنبال دفع شر و ظلم در منطقه بود. به همین دلیل وقتی حرکت او و مقاومتی را که در منطقه ایجاد کرد دیدند، و ایده و سیره و سلوک صادقانه و مخلصانه او را دیدند، همه عاشقانه با او همراهی کردند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: آن‌چه در زندگی شهید سلیمانی اهمیت داشت این بود که انقلابی بماند. برای او راست و چپ و این گروه و آن جریان سیاسی اهمیت نداشت. برای او مردم اهمیت داشتند و دلدادگی خدا و دفاع از مردم و میهن به معنای وسیع کلمه. او شخصیتی عام بود که اگر انقلابی بود انقلابی بودن خود را در مردم‌دار بودن خود تعریف می‌کرد. لذا همه با او احساس اخوت می‌کردند.

رئیسی افزود: او حقیقتاً نماد وحدت و همبستگی بود. هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود، هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود.

رئیس جمهور با اشاره اینکه در قرن بیستم کسانی که می‌خواستند انقلابی فکر کنند یا انقلابی عمل کنند، نام بعضی از انقلابیون دنیا مثلاً آقای چگئوارا را می‌بردند، تصریح کرد: در عصر امام خمینی، امام به عنوان نماد مبارزه با استکبار و نماد آزادگی معرفی شد. و به جوانان توصیه کرد: جوانان عزیز امروز در قرن ۲۱ با افتخار از این یاد کنید که نماد مبارزه با تروریسم و استکبار، شهید سلیمانی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی، آمریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی در منطقه را شکست داد، تأکید کرد: اما این بزرگترین کار او نبود. این مقدمه آن بود که شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشاند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نظام سلطه، آمریکا و استکبار به دنبال هویت زدایی از ملت‌ها هستند و می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی دفاع و بی سلاح بسازند و هویت مورد نظر خودشان را به ملت‌ها القا کنند. اما من می‌خواهم بگویم که شهید سلیمانی شخصیتی بود که هم عنصر هویت‌ساز بود و هم احیاگر هویت اسلامی. او نه فقط برای مردم ایران ایجاد هویت کرد، هویت را تثبیت هم کرد. همچنانی که سردار سلیمانی با همه وجود در برابر هویت‌زدایی دشمنان ایستاد که عراقی، سوری، ایرانی، افغانی، یمنی، مسلمان و مسیحی هویت خودش را فراموش نکند. چرا که آنچه شخصیت انسان رقم می‌زند هویت او است. این هویت را در تشییع جنازه شهدای امنیت دیدید. در ۱۳ آبان دیدید.

رئیس جمهور با اشاره به فضای تبلیغاتی دشمن که در صدد القای سست شدن مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی است گفت: همه دیدند در تشییع جنازه شهید سلیمانی در شهرهای ایران و عراق چه قیامتی به پا شد. امروز هم می‌بینیم مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خودش جذب می‌کند. آیا این تبلیغات است یا نتیجه معامله با خدا، که خدا در قرآن به پیامبرش فرمود اگر همه آنچه را در زمین به مردمت بدهی نمی‌توانی قلب‌ها را تسخیر کنی.

رئیسی در پاسخ به آن‌ها که از مردم دم می‌زنند، افزود: شما از کدام مردم سخن می‌گوئید. مردم آنانی هستند که در ۱۳ آبان حضور یافتند و روز شهادت صدیقه طاهره (س) در تشییع جنازه ۴۰۰ شهید در شهرهای ایران به میدان آمدند و از شهدا تجلیل کردند. مردم آنهایی هستند که امروز در کرمان در کنار مزار شهید سلیمانی هستند و این جمعیت عظیمی که امروز به نام انقلاب و تجلیل از شهید قهرمانان گرد هم آمده اند. اینها نماد مردم دلداده به انقلاب هستند

رئیس جمهور خطاب به دشمنان نظام تصریح کرد: تصور شما این بود که سردار سلیمانی برای شما خطرناک است. به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی می گویم همچنان که دیروز سردار سلیمانی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و ظلم و سلطه و استکبار شما ایستاد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز شهید سلیمانی با آن روح بلندش در مقابل شما است.

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

رئیس جمهور با اشاره به وعده سردار سلامی و سردار قاآنی فرماندهان کل سپاه و سپاه قدس که در روز شهادت شهید سلیمانی تأکید کردند ما از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت اعلام کرد: ما خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانید انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهد گذاشت.

رئیسی در ادامه گفت: کشور در حال پیشرفت را این شهادت‌ها نه کند می‌کند نه متوقف. آنها تصور کردند با این ضربه‌ها و جنایت‌ها می‌توانند حرکت ملت را کند کنند. زهی خیال باطل. ملت ایران راه پیشرفت را به پیروی از مقتدای تحول خواهش ادامه خواهد داد.
ما بارها اعلام کرده ایم شما علیرغم ادعایتان ملت ایران را نشناخته اید و به همین دلیل بسیار دچار اشتباه محاسباتی شده و می‌شوید.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان انقلاب گفت: جنگ نظامی، سایبری و رسانه‌ای، سیاسی، احزاب و اقتصادی و جنگ در حوزه‌های مختلف راه انداختید و تمام قدرت خود را به میدان آوردید و تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفتید اما دیدید ملت بزرگ ایران با نگاه شهید مقاومت؛ حاج قاسم سلیمانی و با گوش دادن به رهنمودهای مقتدای بصیرت آفرینمان چگونه شما را در تمام این جنگ‌ها ناکام گذاشتند.

وی اضافه کرد: فکر کردید در حرکت دشمنانه ای که نسبت به جنگ سایبری کردید و در یک روز همه پمپ بنزین‌ها را در سراسر کشور از کار انداختید، می‌توانید ملت ایران را همراه خود کنید. جنگ نظامی راه انداختید و همه ظرفیت‌های خود در سازمان‌های بین المللی در عرصه سیاسی علیه ملت ایران را به کار گرفتید.

رئیسی خطاب به دشمنان تصریح کرد: شما در جنگ روانی نیز تمام رسانه‌های خود را به خط کردید. در جنگ اقتصادی هم وارد شدید و در ارز و طلا عدد سازی کردید و بیش از ۵۰ کانال را در فضای مجازی برای این اقدام به کار گرفتید. این تحلیل نیست بلکه خبر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: فکر کردید در حوزه جنگ‌های رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی کار خود را پیش می‌برید اما امروز پیام این جمعیت و جمعیت مشابه این است که شما در تمام این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

هرگز دچار توقف نخواهیم شد

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران به پیروی از مقتدای بصیرت آفرینش امام خامنه ای حفظه الله تعالی و با نگاه به سلوک قهرمانمان شهید سلیمانی، در عرصه تحقق شعار سال یعنی تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان، اثرگذار بود. هم در عرصه تولید با همه وجود تلاش کرده و هزاران کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده و هم در عرصه تجارت، صادرات نفتی و غیر نفتی و عرصه‌های مختلف اقتصادی با تمام وجود تلاش کرده است. شما می‌خواهید ما را با تحدیدها و تحریم‌ها متوقف کنید اما ما هرگز دچار توقف نخواهیم شد.

رئیسی بیان داشت: در ورود به مصلی دختر خانمی دهه نودی، به بنده گفت شما را قسم می‌دهم به خون شهید سلیمانی؛ ما پای کار هستیم و این پیام ما را به مسئولین هم بدهید تا با قدرت، قوت، اعتماد به نفس و اتکال به خدا حرکت کنند و یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از این نیز پیروزی‌های بسیاری را در پرتوی خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.

وی افزود: به همه بازماندگان شهید سلیمانی به ویژه خانواده معظم ایشان و بیت رفیع شهید سلیمانی تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. این نگاه، حمایت، بصیرت، افتخار و همراهی ملت که همواره بوده و بعد از این هم خواهد بود از افتخارات این بیت است.

رئیسی اظهار داشت: شما که تلاشتان این است که شهید سلیمانی را متعلق به امت اسلامی و همه مردم آزاده دنیا بدانید، آگاه باشید که امروز مقالات، نوشته‌ها و دل نوشته‌ها در فضای مجازی، کتاب‌ها و تمام آثار این چند سال در فضائل شهید سلیمانی همه گواه این نکته است که به شهید سلیمانی پیام بدهند که شهید سلیمانی، ما با تو میثاق بسته‌ایم و این پیمان و میثاق گسستنی نیست و ما تا آخر پای انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌ها ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور خطاب به شهید سلیمانی اشاره کرد: زمانی که به آستان بوسی حضرت ثامن الحجج آمدی نمی دانم با امام رضا چه سر و سرّی داشتی و چه گفتی اما همان جا حدسم این بود که از امام رضا شهادت می‌خواهی و همان موقع تصورم این بود که شهید سلیمانی حتماً برای پیروزی رزمندگان و مقاومت زار می‌زند و بهترین شهادت را برای خود می‌خواهد.

وی افزود: آقای سلیمانی ما با تو میثاق بسته‌ایم و می‌بندیم و همه دولتمردان ما که ارادتمند تو هستند و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم در هر جای این کشور هستند با تو میثاق می‌بندند و به مردم اطمینان می‌دهند تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی حمایت از مردم و خدمتگزاری مخلصانه برای مردم از پای ننشینند.

پیام خون شهید سلیمانی گره گشایی از مشکلات مردم است

رئیسی گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم پیام خون شهید سلیمانی در تمام کشور و تمام جهان اسلام آن است که تمام تلاشتان گره گشایی از زندگی مردم، خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم باشد. ما این پیام را از زندگی تو دریافت کردیم و با همه وجود تلاش مان در عرصه خدمتگزاری این است که کوچک‌ترین غفلتی نداشته باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آقای سلیمانی و پدر و مادرهای عزیز شهدا برای ما دعا کنید. و یقین بدانید این کشور در حال پیشرفت است و آینده بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود و این کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و به لطف خدا و با رهنمودهای رهبری و با حضور مردم و خدمتگزاری خالصانه دولت به لطف خدا حل خواهد شد و با مشارکت مردم گره‌ها باز خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: لازم است یاد همه شهدای مقاومت و شهدای حزب الله و شهدای عزیز در عراق، سوریه و شهدای همراه شهید سلیمانی را گرامی بداریم و به ارواح مطهرشان درود بفرستیم.

برچسب ها: رئیسی ، شهید سلیمانی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.