تاریخ انتشار:۱۷:۲۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عصر دنا: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش رسانه‌ها در رفع مشکلات، محرومیت‌ها و کمک به توسعه بر کسی پوشیده نیست که این مهم نیازمند نگرش خبرنگاران به سمت تولید محتوای توسعه محور با در نظر گرفتن اخلاق است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار حمید خرم دل ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در رفع مشکلات، محرومیت‌ها و کمک به توسعه بر کسی پوشیده نیست که این مهم نیازمند نگرش خبرنگاران به سمت تولید محتوای توسعه محور با در نظر گرفتن اخلاق است.

وی با تشریح آسیب‌های کار رسانه‌ای در مواقع بحران، عنوان کرد: در جربان زلزله سی‌سخت با اینکه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کردند، اما به خوبی خدمات منعکس نمی‌شد و در برخی موارد نیز شاهد سیاه‌نمایی توسط برخی رسانه‌ها بودیم.

خرمدل به رویکرد کشورها در خصوص مخالفت با جنبه‌های خشونت در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و افزود: اروپا برای عدم ترویج خشونت در فضای توییتر به مالک آن یعنی ایلان ماسک هشدار داد که در صورت عدم کنترل آن، فعالیت توئیتر محدود می‌شود بنابراین در همه کشورها فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی دارای ساز و کار قانونی است.  

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت تعیین جبهه و رویکرد در حوزه خبر اشاره کرد و ادامه داد: در زمانی که جبهه مشخص شد، امکان نقش‌آفرینی موثرتر وجود دارد.

وی به نقش فضاسازی‌ها در حوادث اخیر اشاره کرد و ادامه داد: فردی دستگیر شده بود که در اثر فشار و تهمت‌های پی در پی اسیر فضاسازی‌ها برای حضور در اغتشاشات شده بود.

خرمدل خاطرنشان کرد: جوانان از تاریخ و حوادث گذشته در کشور ما اطلاع چندانی ندارند، یعنی حوادث، ظلم و ستم‌ها و از بین رفتن اقتدار کشور برای نسل امروز روشن نیست در این شرایط نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر هستیم تا واقعیت‌ها به گونه‌ای مناسب تشریح شود. 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در هر کجا قانون توسط مسئولان رعایت شد، مشکلات کمتر است بنابراین با مطالبه‌گری از مسئولان براساس قانون به دنبال رفع مشکلات و معضلات باشید.

وی به معضلات مختلف و موانع پیشرفت استان اشاره کرد و گفت: انتصابات سفارشی، پارتی بازی، فرار سرمایه‌گذار با وجود منابع مختلف در استان و عدم عمل به وعده‌ها از جمله عوامل عدم پیشرفت استان است.

خرمدل تاکید کرد: در کنار مطالبه‌گری برای مشکلات مردم اما با رعایت چارچوب‌های قانونی خدمات مسئولان نظام باید بیان شود. 

وی بیان کرد: قدردانی از مردم، پیگیری مشکلات، رساندن صدای مردم به مسئولان از جمله مهمترین وظایف و قدردانی از حضور و مشارکت مردمی در صحنه‌های مختلف محسوب می‌شود.

خرمدل به نقش تعهد برای اثرگذاری و فراگیری مطلوب اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید عالمانه، صرفا برای رضایت خدا و نه رضایت مسئول قلم بزنند تا اثرگذاری آنها چند برابر شود.

کهگیلویه و بویراحمد جزو آرام ترین استان‌ها در حوادث اخیر

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بصیرت و اندیشه‌ورزی مردم محروم اما وفادار، این استان در صدر استان‌های آرام در حوادث اخیر قرار گرفت.

خرمدل بیان کرد: سپاه پاسداران و خاص سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی نمی‌تواند به طور مستقیم ورود کند، ولی این استان با مردمان شریف و نیروی انسانی متخصص و منابع خدادادی شایسته بهترین‌ها هست و همه مسئولین و مدیران موظف هستند که برای جلب رضایت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی تصریح کرد: این استان چندین معضل اساسی دارد که باید هر چه زودتر حل شود و این حل مسئله جز با اهتمام خودمان در استان و دلگرم نشدن به هیچ مدیر پایتخت‌نشینی حل و فصل نخواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: عدم شایسته‌سالاری، عدم اشتغال‌زایی و غیره معضلات ادارات استان ما هستند، بنده به عنوان کسی که از 4 سال پیش به استان شما آمده‌ام ظرفیت‌های انسانی قوی مردم این استان را چه در حوزه منابع طبیعی و چه در حوزه‌های صنعتی می‌بینم و بدانید سپاه وظیفه خود می‌داند که همراه با مدیران انقلابی و جهادی در کنار مردم و در خدمت مردم باشد تا این معضلات و مسائل حل و فصل شود.

وی در خصوص سوالات خبرنگاران در باب حوادث اخیر عنوان کرد: خوشبختانه با بصیرت‌ورزی و اندیشه انقلابی مردم، استان کهگیلویه و بویر احمد در میان آرام‌ترین استان‌های کشور در حوادث اخیر بود.

خرمدل ضمن تشکر و قدردانی از مردم محروم ولی با بصیرت استان از دیشموک تا دنای سرافراز ، این مردم را پیشگامان عرصه تبیین و روشنگری در مبارزه فرهنگی اجتماعی با دشمن یاد کردند و افزود: مردم دیشموک با این حجم از محرومیت نشان دادند که از خیلی کلان‌ شهرهای کشور فهم و بصیرت صحیح تر و به جا تری دارند.

وی با ذکر چند خاطره از هفته‌های اخیر افزود: برخی از مردم در یک سردرگمی مقطعی قرار دارند، که مولد آن رسانه‌های معاند و اغلب از طریق فضای مجازی شکل گرفته است که مردم را دچار گفتار و کردار ناصواب کرده است، اگر بتوانیم با حلم و آرامش اصل اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب را برایشان تشریح و تبیین کنیم متوجه ساده‌انگاری خود می‌شوند و به دامن انقلاب بر خواهند گشت.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در این نشست پیشنهاد و نصیحت برادرانه‌ای نسبت به خبرنگاران داشت و عنوان کرد: خبر در بحران را مدیریت کنید، سعی کنید در حوادث و بحران‌ها، بدون آن که به اصل واقعیت لطمه زده شود با ظرافت کامل امید را به مردم تزریق کنید، چرا که در امید راه اصلاح و ساخت وجود دارد و در ناامیدی چیزی جز خرابی نیست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین