تاریخ انتشار:۱۸:۰۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مدارس، حق ندارند دانش‌آموزان را برای تهیه لباس فرم ، مجبور کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،ولی موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقشی در تعیین قیمت لباس فرم دانش‌آموزان ندارد، گفت: طبق دستورالعمل وزارتخانه و با هدف کاهش هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند.
وی افزود: والدین در صورت تمایل، با رعایت رنگ و مدل مصوب شده، می‌توانند خودشان لباس فرزندانشان را تهیه کنند.
موسوی استفاده از لباس متحد الشکل در مدارس را اقدامی ارزشمند دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر خانواده‌ها در شرایط کنونی در صورتی که دانش‌آموز فرمی متفاوت با سایر دانش‌آموزان داشته و مورد تأیید مدیر مدرسه باشد مشکلی وجود ندارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: طبق دستورالعمل شماره ۱۰۷/۱۳۶۵۴۱/۴۲۰۰ خرداد ۱۴۰۱، مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ گونه قراردادی با تولید کنندگان لباس فرم دانش آموزی نیستند و دریافت مبلغ هزینه لباس مدارس توسط تولید کننده و براساس قیمت‌های اعلام شده توسط کمیته نرخ گذاری مورد تایید صنعت و معدن و تجارت و به طور مستقیم از اولیاء دریافت می‌شود.
موسوی گفت: مدیران مدارس ملزم به نصب نرخ نامه تایید شده توسط سازمان صمت و لیست خیاطان و تولید کنندگان مجاز در آموزشگاه و اطلاع رسانی به اولیاء هستند و دانش آموزان به صورت آزاد به هر خیاطی که تمایل داشته باشند می‌توانند مراجعه کنند. 
وی افزود: والدین هر گونه شکایتی در خصوص لباس مدارس را می‌توانند به اداره بازرسی و نظارت سازمان صمت به شماره (۱۲۴)، سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف خیاطان و اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به شماره تلفن ۰۷۴۳۳۲۲۲۰۳۸ گزارش دهند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار