تاریخ انتشار:۰۹:۰۵ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مناطق محروم این استان از داشتن اماکن آموزشی مناسب محروم هستند
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،سیدرضا حسینی نیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وقتی در تهران به نمودار نگاه می‌کنند و سرانه آموزشی را می‌بینند، کهگیلویه و بویراحمد را برخوردار و غنی می‌دانند، اما واقعیت این است که بسیاری از مناطق محروم استان در استفاده از اماکن آموزشی در محرومیت هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 92 مدرسه مشارکتی در سطح استان داریم، عنوان کرد: استان از نظر خیرین مدرسه‌ساز کم‌برخوردار است.

حسینی نیک با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی جوابگوی مشکلات آموزش و پرورش نخواهد بود، ابراز کرد: تک‌تک افراد این مملکت به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست»، افزود: انتظار می‌رود خیرین وضعیت همه استان‌ها را مطالعه و بعد مقایسه کنند، هر جایی که نیازمندتر بوده، کار کنند و بدون شک کهگیلویه و بویراحمد جزو محرومترین استان‌های کشور با زرنگ‌ترین دانش‌آموزان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 766 مدرسه ناایمن شامل مدارس سنگی، کانکسی، مدارس آجری بالای 25 سال و مدارسی که دچار حادثه شده‌اند، داریم و علاوه بر این مدارس، مدارس دیگری هم هستند که یا دیوار ندارند یا سرویس بهداستی نامطلوب دارند و مدارسی داریم که نیاز به تعمیرات کلی و جزئی دارند و مدارسی هم که جمعیت دانش‌آموزان آن رو به افزایش هستند.

حسینی نیک اضافه کرد: برخی اوقات در مدارسی که دانش‌آموزان آن افزایش یافته است، برای برخی از دانش آموزان و کلاس‌ها چند کانکس را درون حیاط مدرسه گذاشته‌اند و فضا را با این کانکس‌ها تأمین کرده‌اند که همین امر باعث ایجاد حس تبعیض در بین دانش‌آموزان شده است.

وی عنوان کرد: ما از خیرین خواهش داریم برای تکمیل و توسعه فضاهای نیمه‌تمام، حتی در حد یک آجر یا صندلی هم که باشد به ما کمک کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت مدارس پس از زلزله سی‌سخت، عنوان کرد: در زلزله 29 بهمن 1399، 170 مدرسه در دایره شعاع زلزله داشتیم که از این تعداد 45 مدرسه جزو حوادث‌دیدگان بودند.

وی با اشاره به اینکه مدارس نوع یک تخریبی، نوع دو نیازمند مقاوم‌سازی، نوع سه نیاز به تعمیرات اساسی و نوع چهار نیازمند تعمیرات جزئی هستند، تصریح کرد: مدارس نوع سه و چهار، 33 مدرسه بودند که در مهر 1400 تحویل داده شدند. مدارس نوع دو، چهار مدرسه بودند که بالغ بر 10 میلیارد تومان برای آنها هزینه شد.

حسینی نیک گفت: هشت مدرسه هم تخریبی بودند، از این هشت مدرسه، سه استان به کمک کهگیلویه و بویراحمد آمدند، فارس سه مدرسه، خوزستان و آذربایجان شرقی هم هر کدام دو مدرسه و کهگیلویه و بویراحمد هم ساخت یک مدرسه را بر عهده گرفته است.

وی گفت: یک فضای آموزشی که ما مجری آن بودیم تحویل داده شد و برای مهرماه هم دو مدرسه از استان فارس تحویل خواهیم گرفت که بحران آموزش فروکش کند، برای بقیه هم اعتباری 70 میلیاردی درخواست داده‌ایم که اگر تأمین شود، پایان آبان ماه تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.