تاریخ انتشار:۱۷:۴۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،ولی بهره‌مند، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه گفت: این سامانه بارشی از بعداز ظهر روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه آغاز و تا شنبه شب ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت از مخاطرات این سامانه بارشی است، افزود: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان از جمله بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، دنا، لنده، بهمئی و مارگون را فرا خواهد گرفت.

بهره‌مند اظهار کرد: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، آبگرفتگی معابر به‌طور محلی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت از مهمترین خطرات این سامانه است.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی جهت مقابله با خطرات احتمالی توصیه می شود.

گفتنی است؛ وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.