کد خبر: ۱۸۸۲۸
تاریخ انتشار:۱۲:۰۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،احمد اسفندیاری اظهار داشت: یکی از مهمترین اعتقادات و ارزش‌های معنوی در بین شیعیان، بزرگداشت روز اَربعین سرور و سالار شهیدان حضرتاَباعَبدا… الحُسِین (ع) به تأسی از بازگشت اهل بیت آن امام همام پس از چهل روز به دشت کربلا جهت زیارت قبور منور سرور آزادگان عالم و یاران باوفای ایشان است. در این خصوص همین بس که یکی از نشانه‌های مؤمن در حدیثی از امام حسن عسگری (ع)، زیارت اربعین ذکر شده است. از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و برای تحقق درخواست بازنشستگان عزیز در زمینه فراهم شدن امکان حضور آنان در این کنگره جهانی، سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران، زمینه‌ی حضور این عزیزان را در اربعین سال جاری فراهم آورد.

اسفندیاری افزود: با توجه به تعداد کثیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از سویی محدودیت منابع تسهیلات و با عنایت به اعتبار در نظر گرفته شده برابر ۲۴۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی از محل تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران، سهمیه هریک از استان‌ها مشخص و ابلاغ شده و ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با توجه به سهمیه‌بندی اعلام شده متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه‌های کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها را تعیین و جهت ثبت‌نام به کانون‌ها منعکس می‌کنند. همچنین در صورت عدم وجود کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران در شهرستان‌ها، ثبت‌نام از طریق شعبه تأمین‌اجتماعی مستقر در همان شهرستان انجام می‌شود. در استان‌های فاقد کانون بازنشستگی استانی، کانون کارگران بازنشسته شهرستان مرکز استان عهده‌دار وظایف خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام نموده و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیرکل استان، سرپرست شعب بانک رفاه کارگران استان و رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان، نسبت به قرعه‌کشی و انتخاب متقاضیان تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام نموده و اطلاعات مورد نیاز را جهت ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه متناسب با سهمیه‌های تعیین شده برای کانون‌های شهرستانی، به کانون‌های مزبور ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله عدم چک برگشتی، عدم اقساط معوق و … در این خصوص نیز صادق بوده و از طریق سامانه مذکور اعمال خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.