تاریخ انتشار:۱۴:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: کاربری که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت یک خانم شده بود توسط پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،سرپرست پلیس فتا این استان با اشاره به اینکه خانمی که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز قصد بدنام کردن وی را دارد به مرکز پلیس فتا مراجعه کرد گفت: بررسی این موضوع با هماهنگی مقام قضائی به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: با بررسی‌ اولیه مشخص شد متهم خواستگار سابق این خانم بوده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز کرده و موجبات هتک حیثیت و ترس شاکیه شده است.
وی بیان کرد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع  قضایی‌ دستگیر شد.
این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در زمینه نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و آنها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.
 
وی به کاربران متخلف هشدار داد: برای اقداماتی همچون خصومت‌های شخصی و انتقام جویی از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری بپرهیزند چرا که برابر قانون مجازات اسلامی این کار جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن اشد مجازات را تعیین کرده است.
 
سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها موضوع را از طریق وبگاهwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.