تاریخ انتشار:۱۰:۳۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
گزارش/
عصر دنا: شکستگی های پی در پی و سریالی لوله های آبرسانی در خیابان های مختلف از جمله پارک جنگلی دهدشت به داستانی تکراری برای مسئولان این امر بدل شده که هنور درمانی به خود ندیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،به دلیل شکستگی‌های مداوم در خیابان پارک جنگلی دهدشت، شاهد هدر رفتن آب شرب هستیم و ترکیدگی لوله آب در این خیابان زیاد اتفاق می‌افتد، اما تاکنون مسئولان به دلیل عدم تأمین اعتبار نسبت به رفع اصولی و کامل خطوط اقدامی نکرده‌اند.

شکستگی لوله‌های آب این خیابان معضلی است که حل نمی‌شود و باید فکری به حال فرسودگی و تمام شدن تاریخ مصرف این لوله‌ها کرد.

معضلات شبکه توزیع در این منطقه تاریخی است، اما تاکنون فکری اساسی برای رفع همیشگی مشکل نشده است.

در حالی که برخی از شهرها و روستاهای استان با تنش آبی مواجه هستند، اصلاح سراسری شبکه توزیع آب استان می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت منابع آبی و کاهش این تنش‌ها داشته باشد.

شکستگی جزئی از خیابان‌های دهدشت شد

یکی از شهروندان دهدشتی در این خصوص گفت: شکستگی در خیابان پارک جنگلی جزئی از این خیابان شده است.

وی می‌افزاید: امکان ندارد ماهی از سال شاهد شکستگی لوله آب این خیابان نباشیم و آثار کنده کاری قبلی هنوز درست نشده که لوله در جای دیگری شکسته و کنده کاری جدید آغاز می‌شود.

شکستگی های سریالی شبکه توزیع آب شهر دهدشت /معضلی که حل نمی شود

شهروند دیگری با ابراز ناراحتی از چنین وضعیتی تاکید کرد: چندین مرتبه خرابی و شکستگی‌ها اعلام می‌شود، اما متولیان با توجه به نبود اعتبار و امکانات با تأخیر اقدام برای رفع مشکل می‌کنند.

وی تصریح کرد: جریان همیشه جاری آب در این خیابان بعضاً ساعت‌ها شدید و گاه کم می‌شود، اما قطع نمی‌شود و در این بحران عظیم بی آبی، شاهد هدر رفت این آب هستیم.

بنابراین گزارش، اما شاید جلسه‌ای در دهدشت برگزار نشود که مسئولان از فرسودگی لوله آب شرب در این نقطه از شهر سخن نگویند. به دنبال این ترکیدگی‌ها شاهد تخریب آسفالت خیایان «پارک جنگلی» هستیم که هزاران وصله را در خود جای داده است.

 در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان کهگیلویه مدیر آبفای شهرستان به وضعیت خیابان پارک جنگلی معترض بود و مدیر برنامه ریزی استانداری استان قول پیگیری داد.

شکستگی های سریالی شبکه توزیع آب شهر دهدشت /معضلی که حل نمی شود

تماس تلفنی خبرنگار با حبیبی، مدیر آبفای کهگیلویه نسبت به شکستگی لوله این خیابان با پاسخی همراه نشد و ارجاع برای پاسخ به روابط عمومی آبفای استان محور گفتگو قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویر احمد گفت: تأمین اعتبار برای تعویض لوله‌های آزبست و فرسوده شهرستان کهگیلویه در این برهه از زمان، خارج از توان مالی شرکت آبفای استان است.

غریبی با اشاره به فرسودگی و قدیمی بودن لوله‌های آزبست کار شده برای خطوط انتقال آب شرب شهر دهدشت، افزود: برای انجام این خدمات در شهر دهدشت نیاز به اعتبار کلان استانی یا ملی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تکلیف آب رها شده در خیابان پارک جنگلی دهدشت، گفت: در حال حاضر هیچ گونه بر نامه‌ای برای تعمیر و یا تعویض این لوله وجود ندارد تا زمانی که اعتبار کلان و ملی به این مشکل تخصیص یابد.

بنابراین گزارش، در اینگونه مواقع با توجه به احساس مسئولیت شهروندان و اطلاع رسانی آنها به متولیان، انتظار می‌رود در کمترین زمان رسیدگی انجام و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

با توجه به تنش آبی حاکم بر شهرهای استان، باید دید چه زمانی رفع اساسی مشکل شبکه انتقال آب دهدشت را خواهیم داشت./مهر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.