تاریخ انتشار:۱۷:۵۶ - ۲۶ تير ۱۴۰۱
عصر دنا: در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت ساختمان‌های حادثه‌خیز شهرستان گچساران مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

هر چند حادثه ای به نام متروپل در شهر آبادان قلب همه مردم ایران را جریحه دار کرد اما بعد از حادثه متروپل بود که همگان فهمیدند در صورت ادامه سهل انگاری ها  و بی تدبیری‌ها شاهد رخ دادن حوادثی تلخ تر از متروپل در آینده خواهیم بود.

در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد با قدمت بسیار پایین‌تر از خوزستان و فارس و سایر استان‌ها، این متروپل ها وضعیتی به مراتب خطرناک تر از سایر استان‌ها دارد.

دلیل آن نظارت بسیار ضعیف بر روی سازه‌های استان بوده که این عدم نظارت به روابط قوی طایفه‌ای و سیاسی بر می گردد و ناظران روابط «خاله خرزویی» را اینجا هم در نظارت ها دخیل داشته بدون اینکه آینده‌ای تاریک را برای استان متصور شوند.

از این کلام که بگذریم به نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد می رسیم که در آن موضوعات مختلفی از جمله وضعیت برخی ساختمان های غیر استاندارد مطرح شد ساختمان هایی که هر آن خطر فرو ریختن آنها وجود خواهد داشت و اینجا دیگر حرف از ۳۶ تا ۴۰ کشته نخواهد بود بلکه در صورت هرگونه حادثه ای نفرات زیادی در میان آوار گرفتار شده و تلفات بسیاری را شاهد خواهیم بود که خدا کند آن روز نیاید.

در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان شهرداری دوگنبدان و همچنین بیمارستان شهید رجایی این شهر مورد بررسی قرار گرفت که وضعیت بحرانی داشته و در صورتی که مسئولان از هم اکنون به فکر راه چاره نباشند شاهد حادثه مرگبار در این ۲ ساختمان دولتی خواهیم بود.

ساختمان بیمارستان شهید رجایی گچساران که ساخت آن به سال ۶۰ برمی‌گردد در قسمت زیرین آن اوضاع خطرناک مشاهده می شود نشتی و روان شدن فاضلاب بیمارستان در قسمت زیرین وضعیت خطرناک و بحران زا ایجاد کرده و علاوه بر اینکه موجب یک فاجعه خواهد شد بنا به گفته معاون عمرانی استاندار خود منبعی برای عفونت و تشدید آن در این بیمارستان خواهد بود.

کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه چرا مراکز درمانی استان هم باید گرفتار سیاسی‌کاری و منازعات سیاسی شوند گفت: مکاتبات انجام شده بود که این بیمارستان به بیمارستان نرگسی نقل مکان کند که سیاسی کاری‌ها اجازه نداد.

وی گفت درخواست کرد که این بیمارستان به یک اورژانس و یا پلی کلینیک تبدیل شده و سپس مقاوم سازی آن انجام شود.

اما مورد بعدی که مورد بررسی در نشست شورای فنی قرار گرفت مربوط به ساختمان شهرداری دوگنبدان بود این ساختمان مربوط به سال ۱۳۴۶ بوده ساختمانی خطرناک و پوسیده که وقتی تصاویر مربوط به آن در شورای فنی پخش شد همه اعضای این شورا در جای خود میخکوب شده و در بهت فرو رفتند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دیدن این تصاویر خطاب به شهردار گفت: هر چه زودتر این ساختمان در یک ماه به جای دیگر انتقال داده شود و در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی بر عهده خود شهرداری است.

در این نشست البته از سوی برخی کارشناسان اعلام شد که خود ساختمان مشکلی نداشته نشست زمین ساختمان موجب شده تا وضعیت کنونی ایجاد شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم به این موضوع اشاره کرد و گفت: آبهای زیرزمینی شهرستان بالا آمده و شاید یکی از دلایل نشست کردن زمین ها و علت خسارت به ساختمان ها همین موضوع باشد.

به گزارش فارس؛ در حالی این وضعیت ساختمانهای گچساران و البته بسیاری از ساختمان های دیگر این شهرستان است که در سال‌های اخیر سیاسیون و سیاسی کاران چنین القا کرده بودند که گچساران تبدیل به گل و بلبل و بهشت برین شده است تا منافع انتخاباتی و تبلیغاتی فرد و یا افراد خاص برآورده شود در حالیکه مشکلات عدیده شهرستان گچساران نشان می‌دهد اوضاع آنچنان که آن را گل و بلبل تبلیغ کرده بودند نیست و ساختمان شهرداری و بیمارستان شهید رجایی یکی از صدها مشکلات بر جا مانده در این شهرستان است که باید فکری به حال آن شود و البته سیاسی کاری و تبلیغات انتخاباتی دیگر به مانند گذشته در آن دخیل نباشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.