تاریخ انتشار:۱۴:۲۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید کنندگان البسه اسلامی در استان را با اعطای تسهیلات مورد حمایت قرار می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمدزاده در نشست عفاف و حجاب با گرامیداشت سوم خرداد و تسلیت حادثه تلخ آبادان گفت: عفاف و حجاب بیشتر از جنس بانوان است اما ما آقایان می‌خواهیم برای آنها تصمیم‌گیری کنیم که این نگرش و تفکر بازنگری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم و حیاتی زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: پیشنهاد می‌کنم در موضوع مهم و اساسی عفاف و حجاب کار را بیشتر به بانوان بسپاریم لذا اتاق فکری با حضور بانوان فرهیخته دانشگاهی و کارمندان دولت تشکیل و در این زمینه به ما راهکار ارائه دهند که برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب در استان چه کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم در این حوزه توفیقات خوبی داشته باشیم چراکه کار را به اهل آن واگذار نکردیم، گفت: ابتدا باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قرارگاه مربوط به این ستاد اندیشه درستی را در این زمینه پایه‌گذاری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دومین کاری که باید در این حوزه انجام دهیم اینکه مبنای زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم متاسفانه فرهنگ پوشاک دینی تا حدودی تغییر کرده است در این خصوص از بانوان متدین می‌خواهم پای کار بیایند و برای پوشاک اسلامی الگو بدهند.

احمدزاده عنوان کرد: کسانی که بخواهند در زمینه تولید پوشاک اسلامی کار کنند را با اعطای تسهیلات مورد حمایت قرار می‌دهیم، حتی سالن در اختیار آنها می‌گذاریم تا پوشاک مذهبی و اسلامی تولید شود، ضمن اینکه می‌توانیم این الگو را به کشور هم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه برای عفاف و حجاب معیار تعریف شود، گفت: دشمن به شدت در حوزه فضای مجازی فعال است و در این حوزه علیه حجاب و عفاف تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهد، نباید از ظرفیت این فضا و همچنین رسانه‌ها برای تبلیغات در حوزه عفاف و حجاب غافل شویم.

احمدزاده استفاده از قالب هنر برای تبلیغ در این حوزه را کارساز دانست و گفت: گاهی ساخت یک کلیپ و انتشار آن در فضای مجازی کارسازتر از پخش برخی سخنرانی‌ها است، لذا از صدا و سیمای مرکز استان می‌خواهم در این زمینه ورود کرده و تولیدات داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ارائه تفکر بانوان محور برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: باید از اندیشه بانوان فرهیخته، کار بلد و کسانی که برای بهبود این وضعیت طرح و ایده و برنامه دارند استفاده و حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب توسط کارشناسان و فعالان در این حوزه برای مردم تبیین شود، گفت: نباید از برگزاری میزگردها کارشناسانه عفاف و حجاب در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد غافل شویم‌.

احمدزاده با اشاره به تبیین درست طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: هفته گذشته به منظور پاسخ‌گویی به مردم در خصوص طرح جدید دولت به لوداب سفر کردم و از حدود ۴۰ روستا بازدید داشته و بین راه با جمعی از مردم گفت‌وگو کردم یک نفر در این خصوص از من گلایه نکرد که چرا قیمت مرغ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مردم از من مطالبه راه، آب، مدرسه و سایر موارد را داشتند اما یک نفر در این خصوص گلایه نکرد و حرفی نزد حتی از دولت و نظام قدردانی کردند که نشان می‌دهد چقدر این موضوع به خوبی در استان و میان مردم حتی در دورترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد تبیین شده است.

احمدزاده بیان کرد: این تجربه خوب را برای تبیین موضوع عفاف و حجاب باید بکار گیریم و در صدا و سیما، مدارس، دانشگاه‌ها، سمینارها و وبینارها در خصوص عفاف و حجاب صحبت شود.

احمدزاده یادآور شد: کار حجاب و عفاف از نوع تفکر و اندیشه است نه برخوردها و کارهای سخت، بنابراین گاهی برخوردهای کف خیابان می‌تواند بازتاب منفی داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: مجالس و محافل عزاداری رئیس مذهب جعفری در استان به خوبی برگزار شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین