تاریخ انتشار:۱۳:۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه اهداف پیش بینی شده مربوط به شاخص های اختصاصی بخش معدن استان در سال ۱۴۰۰ بطور کامل محقق شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون امور صنایع و معادن این سازمان روز جمعه با اعلام این خبر افزود: با توجه به تلاش های صورت گرفته ، تعهدات استان در زمینه صدور مجوزهای معدنی بر اساس برنامه ابلاغی وزارت صمت و تعهدات پیش بینی شده در سال گذشته ، محقق شده است .

دارا فرامرزی با اشاره به عملکرد حوزه معدن استان افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴ هزار و ۴۰۳ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ ، رشدی بیش از ۴۴ درصد داشته است.

وی دیگر شاخص بخش معدن را صدور مجوزهای معدنی برشمرد و اضافه کرد: باوجود وضعیت زمین شناسی خاص استان و مشکلات مرتبط با سامانه کاداستر معادن و وجود معارضات شدید محلی و دولتی در مقابل سرمایه گذاران بخش معدن ، در سال گذشته ۲۱ فقره مجوز برداشت موقت مواد معدنی ، یک فقره پروانه اکتشاف ، یک فقره گواهی کشف معدن و دو فقره پروانه بهره برداری معدن در استان صادر گردیده و تعهدات استان در این شاخص ها محقق شده و باعث اشتغال ۸۴ نفر در معادن و محدوده های معدنی مرتبط شده است.

فرامرزی ادامه داد: برگزاری جلسه شورای معادن استان و تعیین تکلیف مجوزهای راکد معدنی و سلب صلاحیت ۵ بهره بردار از بهره برداری معادن به دلیل عدم انجام تعهدات و عدم فعالسازی معادن ، تعیین تکلیف نهایی پهنه اکتشافی دنا به مساحت هفت هزار و 14 کیلومتر مربع و شناسایی ۱۱ محدوده امیدبخش و پیگیری صدور مجوزات اکتشافی مرتبط این محدوده ها ، راه اندازی مجدد سه معدن غیرفعال و توسعه و افزایش ظرفیت استخراج سه معدن دیگر ، پیگیری ایجاد زیرساخت های مورد نیاز هشت معدن از طریق ایمیدرو و طرح ایجاد زیربناها در معادن بزرگ و محدوده های معدنی کشور و تصویب ۶ معدن برای اقدامات مطالعاتی و نهایی و معرفی هفت سرمایه گذار بخش معدن به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور و تصویب و پرداخت تسهیلات به ۳ معدن ،(قریب به ۱۵۰ میلیارد ریال) ، نیز از عمده فعالیت ها و عملکرد حوزه معادن استان در سال گذشته است.



ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.