تاریخ انتشار:۲۱:۰۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: در استان کهگلویه و بویر احمد کمبود روغن خوراکی، و افزایش ناگهانی برخی کالاها، به طبع آن کوچک شدن سفره ی خانوار باعث تشویش و نگرانی مردم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا، این روزها اگر سری به فروشگاه ها و عمده فروشی های استان کهگلویه و بویراحمد بزنید یکی از اقلامی که کمبود آن خودنمایی می کند، روغن خوراکی است.

وقتی وارد فروشگاه های بزرگ و کوچک شدم، شاهد قفسه های خالی روغن بودم که جایگزینی برای آن نه تنها در قفسه ها بلکه در سفره ی خانوار هم نبود.

از آن جایی که روغن خوراکی جزء کالاهای اساسی در سبد مصرفی خانوار است، کمبود آن در سفره ی خانوار خصوصٱ در ماه مبارک رمضان از یک طرف و از طرف دیگر، افزایش قیمت برخی کالاها و گمانه زنی ها در مورد پشت پرده ای که حکایت از مخلان اقتصاد دارد، باعث تشویش و نگرانی مردم شده است .

در روزهای آینده کمبود روغن برطرف می شود

سید علی  معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگلویه و بویر احمد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار عصر دنا اظهار داشت:  کمبود روغن در کشور یک مسئله ی ملی نیست بلکه یک مسئله ی جهانی است و چون ۹۰درصد روغن ما وارداتی است معادلات جهانی در کمبود روغن تاثیرگذار بود.

وی افزود: کارخانه های داخلی چون مواد اولیه ی آنها دانه های روغنی هستند و این مدت انتهای دانه های روغنی بود،  از طرف دیگر برداشت دانه های روغن تازه شروع شد، درکارخانه ی بزرگی مثل اکسین فرایند گچساران که تولید داخلی انجام می داد به دلیل این مشکلات مدتی تولید صورت نگرفت.

آقای معتمدی بیان کرد: با توجه به سهمیه ای که در زمینه ی مواد اولیه قرار است به ما تعلق بگیرد امید است در روزهای آینده مشکل کمبود روغن برطرف  شود.

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار عصر دنا گفت: دل نگرانی ما فقط کمبود کالاهای اساسی که هر بار شاهد یکی از نوع آنها هستیم نیست، افزایش ناگهانی قیمت برخی کالاها باعث نا امیدی مردم بالاخص قشر کارگر شده است.

وی افزود: عملکرد دستگاه های نظارت بر بازار ضعیف است همین باعث می شود سفره ی مردم روز به روز کوچکتر و مخلان اقتصاد از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی در ادامه گفت: انتظار داریم مسئولین ذی ربط هرچه سریعتر وارد عمل شوند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار