تاریخ انتشار:۱۵:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش باید بیشتر وقت خود را در حوزه توسعه فرهنگی و تربیتی به کار بگیرد اما به دلیل مشکلات موجود و عدم تقویت گرفتار میز و صندلی شده و نمی‌تواند کار فرهنگی و فکری کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار حمید خرمدل پیش از ظهر امروز در همایش متنفذین، اقوام، ایلات و طوایف با رویکرد کاهش خشونت جمعی در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آموزش و پرورش باید تقویت شود چرا که آموزش و پرورش زیربنای فکری و اندیشه جامعه بوده و این دستگاه مهم باید بیشتر وقت خود را در حوزه توسعه فرهنگی و تربیتی به کار بگیرد اما این نهاد گرفتار میز و صندلی شده و نمی‌تواند کار فرهنگی و فکری کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: جوانان این دیار به نسبت میانگین کشوری  گرایش بیشتری به درس حوزوی و طلبگی دارند ولی از این ظرفیت در توسعه فرهنگی بخوبی استفاده نشده است.

خرمدل با بیان اینکه با شرایط فضای مجازی تا 10 سال دیگر متنفذین جایگاهی ندارند و جوانان از آنها حرف شنوی نخواهند داشت، ابراز کرد: اغلب مشکلاتی که در استان به وجود می‌آید و در شورای تأمین آن را هم مطرح می‌کنیم، مربوط به مردم عادی نیست بلکه مشکل از ناحیه متنفذین جامعه است.

خرمدل در ادامه کمرنگ شدن مسائل دینی را عامل برخی از آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: وقتی در برخی از مناطق دیشموک به مسائل دینی توجه شد و ما در آنجا ورود کردیم و مسائل دینی تقویت و گسترش پیدا کرد و شاهد بودیم که خودکشی به صفر رسید.

وی خودکشی، نزاع دسته جمعی، طایفه گرایی، قتل، سیاست زدگی، خودکشی، قانون شکنی و... را مهمترین مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: طایفه گرایی کینه می‌آورد، وقتی می‌گویند که فلانی فقط از طایفه خودش مسئولیت انتخاب می‌کند، این کینه می‌آورد و فرد مغضوب در جایی دیگر تلافی می‌کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در برخورد با کارآفرین و سرمایه گذاران به خوبی رفتار نمی‌شود و کارآفرین می‌خواهد شغل ایجاد کنند، مانع او می‌شوند.

خرمدل با اشاره به وجود 35 هزار اسلحه مجوزدار در استان گفت: از اسلحه‌های بدون مجوز آماری در دست نیست، اما متأسفانه در عزا و عروسی تیراندازی صورت می‌گیرد و این رفتارها درست نیست و وقتی فردی خودکشی می‌کند.

سردار خرمدل گفت: مدیران لایق استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر سیاست زدگی کنار گذاشته می‌شود و بعضاً افراد نالایق پست می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سالی حدود 4 هزار دانش آموز به بویراحمد مهاجرت می‌کنند، افزود: اگر فکری برای فرهنگ عمومی جامعه صورت نگیرد با وجود فرهنگ متضاد چه اتفاقی می‌افتد.

خرمدل با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیون و گروه‌های مردمی برای برون رفت از مشکلات استان استفاده کرد، گفت: باید از حضور روحانیون در مناطق مختلف استفاده، پشتیبانی و حمایت کرد.

 

خرمدل خاطرنشان کرد: گروه‌های مردمی برای مقابله با مشکلات استان تشکیل شود و تنها با دست مردم می‌توانیم از مشکلات ذکر شده عبور کنیم، قتل و درگیری‌ها روح و روان مردم را بهم ریخته است و نمی‌توان با همایش‌های چند ساعته همه چیز را رفع کرد.

وی افزود: این همایش یک جرقه است، اما باید فکر اساسی‌تر کرد، زیرا پرونده‌های داریم که حدود 40 سال درگیر آن هستیم که نقش مردم در اینجا بسیار مهم است.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.