تاریخ انتشار:۱۷:۴۲ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه‌های مواصلاتی استان را محل تهدید خودروهای شوتی دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالا تشدید می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سیدعلی احمدزاده در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استان ما محل تهدید خودروهای شوتی بوده و به یک فرهنگ پر خطر تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: مبارزه و برخوردهای میدانی با قاچاق کالا در استان نسبت به گذشته شدت گرفته و حرکت پرخطر خودروهای شوتی تهدیدی برای مسافران و رانندگان در مسیرها است.

احمدزاده با بیان اینکه استان محل تردد و ترانزیت قاچاق کالا است، ادامه داد: این روند باعث مشکلات و تهدید تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، تعداد حوادث جاده‌ای و خطر سلامت جانی مردم شده است.

وی تاکید کرد: در مبارزه با این پدیده شوم قاچاق نیازمند اقدامات عملی و میدانی، ایجاد و استقرار ایستگاه ثابت کنترل و بازرسی در استان هستیم. 

احمدزاده خاطرنشان کرد: براساس آمار کشفیاتی که منتشر شده آنچه قابل تأمل است کشف کالاهای اساسی قاچاق به ویژه کالاهایی هستند که برای سلامت وجان مردم بسیار خطر آفرین می باشند.

وی گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای تقلبی، اسباب بازی، اقلام خوراکی و یا پتو و پوشاک که آلوده می‌باشند و احتمال بیماری‌زایی بالایی دارند از جمله برخی از این کلاهای قاچاق بارنداز و یا کشف شده هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمار کشفیات سال 1400 نسبت به 1399در استان عدد بالایی را نشان می‌دهد که تقویت فعالیت های میدانی، شناسایی و مبارزه جدی با سرشاخه‌ها، سرشبکه‌های قاچاق و مسیرهای قاچاق را نشان می‌دهد.

احمدزاده، افزایش گشت‌های بازرسی در محورهای مختلف را یکی دیگر از راه‌های مقابله با قاچاق عنوان کرد و افزود: محموله‌های کشف شده در انبارهای اموال تملیکی سیر مراحل قانونی خود را به صورت هدفمند به سرعت طی کنند.

احمدزاده با بیان اینکه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در رابطه با خطرات کالاهای قاچاق، زمینه سازی لازم برای ناامن کردن منافع قاچاقچیان و سلامت مردم خواهد شد، بر فرهنگ سازی لازم برای عدم استقبال از کالاهای قاچاق تاکید کرد. 

وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 1400 عملکرد خوبی داشته و کهگیلویه وبویراحمد از استان‌های موفق کشور بوده و دبیر این ستاد مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.