تاریخ انتشار:۱۴:۳۹ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به شدت واگیرداری بیماری سرخک نسبت به شیوع بیش از پیش این بیماری در این شهرستان هشدار داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کمیته ای تشکیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید منصور تقوی روز سه شنبه  اظهار داشت:  بیماری سرخک از بیماری های واگیردار است که بیش از ۹۰درصد افراد غیر ایمن در تماس با فرد بیمار به آن مبتلا می شوند.

وی  با اشاره به شایع شدن این بیماری در کشور افغانستان بیان کرد:  با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آنها در نقاط و شهرهای مختلف تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری اندیشیده شده است.

تقوی تصریح کرد:  پیشگیری و مقابله با طغیان این بیماری و راههای مقابله با آن از جمله واکسیناسیون و اطلاع رسانی آن در دستور کار همه مراکز بهداشتی و درمانی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از مردم خواست درصورت مشاهده شهروندان تبعه افغانستان، اطلاعات محل سکونت آنان در اختیار شبکه بهداشت قرار گیرد تا نسبت به تزریق واکسن سرخک آنان اقدام شود.

وی افزود: اتباع افغانی سنین هفت تا ۳۵ سال ساکن در شهرستان باید نسبت به تزریق حداقل یک دوز واکسن سرخک اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

تقوی با اشاره به مشاهده یک مورد مشکوک به سرخک در بخش دیشموک این شهرستان اضافه کرد: هنوز جواب نمونه آزمایش این شخص از آزمایشگاه مرجع دریافت نشده است.

وی گفت: مردم می توانند برای تزریق واکسن سرخک کودکان خود به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد و چشم‌های ملتهب را از جمله علائم این بیماری اعلام کرد و افزود: این عفونت مراحلی دارد که در یک دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای به ترتیب اتفاق می‌افتد.

سرخک یک بیماری مسری است که توسط ویروسی ایجاد و در بینی و گلوی کودک یا بزرگسال مبتلا تکثیر می شود؛ علائم سرخک حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود و علائم و نشانه های آن تب،سرفه خشک، آبریزش بینی و گلو درد است.

پیش از این، رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفت و گو با رسانه ها با هشدار نسبت به خطر افزایش بروز سرخک در کشور به دلیل شرایط این بیماری در کشور همسایه، از ساکنین کشور خواست که فارغ از ملیت اگر کودک زیر پنج سال دارند و به دلیل کرونا واکسیناسیون‌ کودک‌شان را به تعویق انداختند حتما برای تکمیل برنامه واکسیناسیون کودک خود علیه سرخک اقدام کرده و به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.